דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


10 מאפיינים של אהבה שקרית 

מאת    [ 12/09/2008 ]

מילים במאמר: 840   [ נצפה 9424 פעמים ]



מהי אהבה שקרית וכיצד תזהו אותה - 10 מאפיינים של אהבה שקרית / מאת יואב ברנזון



מהי אהבה שקרית?



אנשים רבים אינם יודעים לזהות את ההבדל שבין אהבה אמיתית לאהבה שקרית. בהעדר כלים, הם נופלים שוב ושוב על קשרים המבוססים על אהבה שקרית ולא על אהבה אמיתית, ובכל פעם מחדש הם מופתעים, מאוכזבים, נפגעים ונשרטים ממערכות היחסים שלהם.



לפניכם 10 מאפיינים שיקלו עליכם לזהות אהבה שקרית:



1. חוסר אמון



באהבה שקרית ישנה תחושה חזקה כבר מתחילת הקשר של חשדנות, חוסר אמון, לחץ ופחד. תחושות הבטן הללו הן בדרך כלל נכונות והן מתבררות כנכונות במשך הזמן יותר ויותר.



באהבה אמיתית התחושות הן בדיוק הפוכות: ישנה תחושה של אמון, של שקט ושל ביטחון. תחושה מוזרה ונעימה של חזרה הביתה למקום נעים, בטוח וחיובי.



2. חוסר קבלה אמיתית



באהבה שקרית אין קבלה והכלה מלאה של הצד השני. מייד בתחילת הקשר מזדקרים מספר דברים שמאוד מפריעים בו, עם הזמן הם לכאורה מטשטשים אך בסופו של דבר הם שבים ומזדקרים במלוא עוצמתם והופכים לבעייתיים ואף למפריעים מאוד להמשך הקשר.



באהבה אמיתית המצב הוא בדיוק הפוך: ישנה קבלה מלאה של הצד השני ותחושה של התאמה מאוד מלאה. לעיתים קרובות, הקשר הוא טוב ומתאים אפילו יותר ממה שציפינו או חלמנו מלכתחילה והוא רק הולך ומשתבח עם הזמן.



3. ניסיון לשנות בכוח את הצד השני



באהבה שקרית ישנו מאבק תמידי לשנות בכוח את הצד השני, משום שהקשר אינו מתאים במדויק וישנם כל הזמן תכונות או דברים שמפריעים בצד השני שעומדים בדרך לאהבה מלאה.



באהבה אמיתית אין רצון לשנות אף אחד ובעיקר אין צורך בכך. הקשר מתנהל בצורה מעולה, ישנו כבוד הדדי וישנו סיפוק הדדי עמוק מהקשר.



4. כעסים, ריבים ותסכולים



באהבה שקרית ישנם חיכוכים בלתי פוסקים משום שבני הזוג אינם מתאימים כמו כפפה ליד. החיכוכים מובילים עם הזמן לתסכולים ולריבים אינסופיים החוזרים על עצמם במשך שנים על גבי שנים מבלי שישנו שינוי או ריפוי משמעותי של המצב.



באהבה אמיתית אין צורך בכעסים או בתסכולים משום שישנה התאמה, ולכן החיכוכים הזוגיים הם נדירים ביותר. מרבית הזמן הקשר מתנהל בצורה הרמונית, שוטפת, זורמת וטבעית משום שבני הזוג פשוט מתאימים אחד לשני כמו כפפה ליד.



5. דחייה משפחתית וחברתית



בדרך כלל, אהבה שקרית גורמת לכך שבני הזוג אינם מצליחים להתחבר לא רק אחד לשני אלא גם לא למשפחות אחד של השני ולא לחברים אחד של השני. כך נוצר מצב מאולץ של שני עולמות, שבו כל אחד מבני הזוג חי בעולם שלו והצד השני מתקשה לקבל, להכיל או להתחבר לעולמו.



באהבה אמיתית החיבור בין העולמות של שני בני הזוג הוא טבעי והוא מתחולל בכל החזיתות: ברמה האישית בני הזוג מתחברים היטב אחד לשני, המשפחות מתחברות גם הן אחד לשנייה וגם המעגלים החברתיים והחברים הקרובים של שני בני הזוג מתחברים אחד לשני.



6. ידיעה פנימית שמשהו לא בסדר



באהבה שקרית ישנה ידיעה פנימית ועמוקה שמשהו בסיסי לא נכון ולא בסדר בקשר. הידיעה הזו מהדהדת כל הזמן ברקע הדברים והיא אינה מניחה ואינה נרגעת לעולם.



באהבה אמיתית, כבר מהשלבים הראשונים של תחילת הקשר ההרגשה היא מאוד נכונה וישנה ידיעה מוזרה, חדשה ושונה אך ברורה וחזקה שזה הקשר הנכון, שהכל עובד כמו שצריך, שזה הדבר הנכון ושלקשר הזה נועדנו.



7. מאמץ לתחזק את הקשר



באהבה שקרית ישנו מאמץ אדיר ויומיומי לתחזק את הקשר ולהציל אותו כדי שלא יקרוס. מכיוון שהקשר אינו מתאים והאהבה אינה אמיתית ישנו צורך מעייף ומתיש להפיח רוח חיים בקשר כל הזמן מחדש.



אהבה אמיתית לעומת זאת באה בעיקר מעצמה, ואין צורך להפיח בה רוח חיים. לקשר ישנה תנופה טבעית משלו והקשר מתפתח ומעמיק כמעט מעצמו. אין צורך במאבק או מאמץ אדיר ממדים וכל הדברים מסתדרים איכשהו כמעט מעצמם.



8. תקווה שהדברים יסתדרו אחרי ש...



בקשר של אהבה שקרית ישנה תקווה שהדברים הלא טובים יסתדרו מתישהו, אולי אחרי המגורים המשותפים, אחרי החתונה, אחרי הבאת ילדים או אחרי יעד אחר כלשהו.



באהבה אמיתית הכל בסדר והכל נעים כבר מהרגע הראשון. אין צורך לחיות בתקווה לעתיד כי העתיד כבר כאן וההווה הוא מתוק ונעים.



9. קושי להתגבר על בעיות ותקיעות



אחד המאפיינים הבולטים של אהבה שקרית היא הקושי להתגבר על בעיות או מכשולים בחיים המשותפים. קשר של אהבה שקרית הוא קשר עמוס בבעיות וגם עמוס בתקיעות. ישנם בעיות כרוניות שהפתרון שלהם תקוע במשך שנים על גבי שנים, ואין תזוזה קדימה בפתרון בעיות.



באהבה אמיתית ישנה תחושה מובהקת של התקדמות, זרימה, שמחה והתמודדות מהירה עם בעיות או תקלות. כל בעיה שמתעוררת, אם מתעוררת, מהווה מכשול פעוט וההתמודדות איתה היא נעימה, קלה ומהירה.



10. תחושה של זרות, בדידות, עצב ודחייה



באהבה שקרית ישנה תחושה חזקה שהצד השני אינו רואה אותנו, אינו מכיר בנו ואינו מבין אותנו. הוא אינו מדבר בשפה שלנו, הוא אינו מתחבר לקודים שלנו ולשפה הטבעית שלנו. כתוצאה מכך, התחושה הכללית ברוב הזמן היא תחושה של זרות, בדידות, עצב, דיכאון ודחייה.



באהבה אמיתית הצד השני רואה אותנו היטב. היא מכיר בנו, בסגולות שלנו והוא מבין אותנו היטב. באהבה אמיתית ישנה שפה אחת משותפת, עמוקה, רגשית ואינטימית ואפילו תלפטית של בני הזוג אחד עם השני. כתוצאה מכך ישנה תחושה חזקה של בית, מוכרות, שמחת חיים, ספונטניות וחיבור אינטימי.



וטיפ לסיום: זוגיות של אהבה שקרית היא זוגיות מלאכותית ומאולצת כי אין בה אהבה, שמחה, התלהבות אמיתית וחיבור. לעומת זאת, זוגיות של אהבה אמיתית היא קודם כל מקום שמח ואוטנטי להיות בו. זוהי זוגיות של התאמה זוגית, קבלה הדדית וחיבור מורגש וטבעי בין שני אנשים.


יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב