דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך שומרים על איזון בין חיי עבודה וקריירה וחיי משפחה? 

מאת    [ 11/09/2008 ]

מילים במאמר: 406   [ נצפה 5076 פעמים ]

"קשה.קשה." " מאוד מסובך". "להטוטנות של ממש". ביטויים אלה ואחרים נשמעים תדיר מפי הורים המגדלים את ילדיהם ובעת ובעונה אחת הם נדרשים להתמודד עם עולם מציאותי של קריירה ועבודה בה הדרישה לתפקוד הנה מירבית טוטלית ואינטנסיבית.

דרישה הנמצאת בעלייה מתמדת ומשמעותית מעת לעת, במיוחד בתקופה האחרונה. רוב ההורים כיום מתמודדים עם מצב חדש שלא היה כמותו בהיותם בעצמם ילדים. אז, לפחות אחד ההורים היה זמין ונגיש לילדים בבית. כיום בבתים רבים ,ההורים מגיעים הביתה לעתים לקראת או לפנות ערב ומוצאים ילדים עייפים ובמידה מסוימת אולי גם מתוסכלים כי בילו את מרבית שעות היום בידי אנשים טובים אך מבחינתם, בהשוואה לאמא ולאבא הם עבורם זרים והם גם מתחלפים. אין להורים אלה מודל זמין קודם ממי לקחת דוגמא וידע לגבי איך מגדלים ילדים כשאין נוכחות מספקת בבית ואין זמינות ממשית . גם האנרגיות מתפזרות לא רק לכיוון גידול ילדים.

אז איך יודעים כיצד לפעול? ידע זה, בלית ברירה , נרכש כל פעם מחדש דרך ניסוי וטעיה. כל הורה וכל משפחה עושה את ההתאמות משלה בתקווה שאף אחד לא יפגע. בימינו, גם מבנה המשפחה השתנה וגם המושג התרחב ונהיה ססגוני ולא אחיד כמו בעבר. משפחות רבות מונות הורה אחד והקושי המוטל על ההורה היחיד המגדל הוא מכביר למדי. עדיין גם כשישנן שתי דמויות הוריות מגדלות ומשמעותיות עבור הילדים אך הן עובדות שעות רבות, הם מרגישים לעתים שהקהילה לא עושה מספיק לסייע להם.

תחושה זו מתעוררת ,למרבה הצער, בשל קיצוצים נרחבים בתקציבי החינוך,הרווחה והבריאות בתחום השירותים הניתנים לילדים ונוער. . מה עושים כדי לתת מענה הולם למקום העבודה וגם לבית ולילדים? זאת מבלי להזכיר שבמקרים רבים הורים נאלצים לוותר על זמן לבילוי עם חברים, עיסוק בשעות הפנאי ושעות לפירגון עצמי. ובכן, אין תשובה אחת ויחידה וצריך לזכור שכל אדם מסתגל למצב זה על פי אישיותו, אופיו ושאיפותיו בכל תחום ותחום.

אך אם יש משהו שבודאי לא יזיק ואולי גם יועיל זה לשמור על רשת חברתית תמיכתית טובה, על הידברות מתמשכת עם בני/ בנות זוג וגם עם הילדים בהתאם לגילם ורמתם הכללית. חשוב גם להקפיד על חיוב עצמי לצאת מדי פעם לבלות ולא לשקוע ולא להשאב מדי לתוך "בור" הדרישות היומיומיות, לשמור על פרופורציות הן בנתינה והן בהשקעה האנרגטית לעבודה, לילדים,לזוגיות,לעצמי. נכון שקל יותר להמליץ מאשר לבצע. אך זהו האתגר המאפשר ליהנות מהעשיה והבנייה בתחום הקריירה והמשפחה לבל זה יורגש כעול וכדרישה המכלה כוחות ,פוגעת ביכולת ההנאה ופוגמת בתחושת שמחת החיים. קל זה לא. וכשיש צורך עדיף להתייעץ עם איש מקצוע ולבחון ביחד דרכים להגיע איזון נכון וטוב יותר , ככל שניתן ואפשר.

הבלוג הרשמי של ד"ר בני וגנר

המאמר בבלוג של דוקטור בנימין וגנר


ד"ר בני וגנר פסיכיאטר ילדים ונוער www.yeladimvenoar.co.i




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב