דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רכישת יאכטות מיד שנייה 

מאת    [ 10/09/2008 ]

מילים במאמר: 470   [ נצפה 4260 פעמים ]

בשנים האחרונות תופעת בעלות על יאכטות תפסה לה כנפיים והרחיבה את מימדיה לחתך אוכלוסייה גדול יותר. מה שעבר היה שייך אך ורק לאוכלוסיית העשירון העליון היום אפשרי בהחלט גם למעמד הגבוה ואף בינוני. האחראית הגדולה לכך היא כמובן, כמו בכל שאר מוצרי הצרכנות, סין. חלקים רבים שמיוצרים בסין נמכרים במחירים נמוכים יותר ולכן מחירי היכטות ירדו במקצת, בהשוואה לשנים קודמות.

העלייה ברמת החיים בארץ גם היא תרמה לפריצה הגדולה של היאכטה. השכר במשק עלה ובמקביל יש יותר זמן פנוי, (חוץ מלהייטקיסטים), וכך מתאפשר למעמד הבינוני/גבוה לפתח תחביבים קצת יותר מפותחים ומורכבים מהרגיל.

בשוק קיימות הרבה יאכטות מיד שנייה. מחירי יאכטות אלו משתנים מכמה עשרות אלפים עד למאות אלפי דולרים. המחיר כמובן תלוי באבזרים שהתווספו לאחר הרכישה הראשונית, אם יש או אין מפרשים, אם היא נקנתה בארץ או בחופים זרים כמו יוון, אם שולם עליה מע"מ או לא ועוד פרמטרים רבים אחרים.

במידה והחלטתם לרכוש יאכטה חשוב לזכור להכניס לתקציב גם את ההוצאות הנלוות. מכירת יאכטות חייבת לכלול בדיקת שמאי, הוצאות תחזוקה, הוצאת תיקון ראשוניות, הוצאות עגינה במרינה, מיסים ועוד הוצאות שלא תמיד ניתן לצפות מראש. ברגע שחישבתם את כל הדברים הללו בתוך התקציב אתם יכולים להתחיל בחיפוש אחד יאכטה מיד שנייה.

תיווך יאכטות הוא מקום טוב להתחיל ממנו. פחות סביר שתמצאו יאכטה משומשת טובה במקום כמו לוחות יד שנייה. מתווך יאכטות טוב והגון יסנן עבורכם את היאכטות הטובות וידע להתאים לתקציב ולצרכים שלכם את היאכטה הכי טובה עבורכם. תמיד טוב לפנות למקצוענים ברכישות גדולות מסוג כזה. אם ביצעתם רכישה לא נבונה אתם תשלמו עליה ביוקר הרבה מאוד זמן לאחר הרכישה עצמה.

דרך חברים ומכרים גם אפשר למצוא לפעמים יאכטות טובות. פה יש יתרון וחיסרון. היתרון הוא כמובן שחברים, חלקם בכל אופן, ישתדלו לדאוג לאינטרסים שלכם ולכך שלא תפגעו. מצד שני החיסרון הוא שאם משהו כן משתבש זה עלול לפגוע בחברות. במידה והחלטתם לרכוש יאכטה דרך חברים או מכרים חשוב לבצע את הרכישה בצורה מסודרת, עם חוזה, בכדי לצמצם אפשרויות של חוסר נעימות או מצבים לא נוחים.

לאלה מכם שכבר מקצוענים בתחום, קיימת גם האופציה של רכישה בחו"ל. לעיתים יאכטות מסוימות לא ניתן להשיג בארץ. חשוב לזכור כמה דברים לפני הרכישה עצמה:

1. שייט מבחן - לא לרכוש שום כלי שייט, או כל כלי רכב למעשה, מבלי לערוך עליו נסיעת מבחן. אם אתם לא מבינים מספיק בתחום, קחו אתכם מישהו שכן.
2. אם יש לכם אפשרות חפשו יאכטה זהה הפנויה להשכרה ושוטו איתה מספר ימים. חשוב שתרגישו שלמים לחלוטין עם הבחירה שלכם ושייט של מספר ימים יכול להעלות דברים שלא הייתם רואים בצורה אחרת.
3. חישבו טוב על השימוש שלכם ביאכטה. יש הדל מאוד גדול בין יאכטות שנבנו עבור שייט ארוך באוקיינוסים לבין יאכטות מפוארות יותר שיתאימו להפלגות קצרות יותר אבל יהיו הרבה יותר נוחות.

לסיכום, רכישת יאכטה לא שונה הרבה מרכישת בית או רכב. בסופו של דבר זכרו שלאחר הרכישה מתחילה הרפתקת ההפלגות שחלמתם עליה כל כך הרבה זמן. בשביל שתיהנו מהחלום הזה באמת, בצעו רכישה נבונה וללא חיפזון.
נטלי אינטרדב עבור אקואה מרינה - תיווך יאכטות המציע מכירת יאכטות ממגוון סוגים. אקואה מרינה ימצאו לך את היאכטה שלך.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב