דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיאטה היא לא מילה נרדפת לעינויים 

מאת    [ 10/09/2008 ]

מילים במאמר: 421   [ נצפה 2992 פעמים ]

כבר הרבה זמן אני חושבת מה לעשות עם המשקל שלי. חושבת אם ללכת לחדר כושר, חושבת אם ללכת לתזונאית, חושבת אם להתחיל תוכנית דיאטה מסודרת, אפילו שקלתי אם להגיש מועמדות לתוכנית המביכה מכולם - "לרדת בגדול", (לצערי גם לשם לא יקבלו אותי. אני פשוט לא מספיק שמנה עבורם).
עם כל המחשבות הללו לא ירדתי אפילו גרם אחד, לדאבוני הרב ייתכן שאפילו עליתי כמה קילוגרמים. במשקל שלי לא כל כך שמים לב לעוד קילו או שניים. אני לא אפרט בדיוק כמה אני שוקלת, אבל בואו נאמר ש'בחורה גדולה' יגדיר אותי לא רע.

פעם קראתי שאם חושבים על ריצה שורפים קלוריות כי רק עצם המחשבה גורמת למוח שלנו לשלוח פקודות שמפעילות את השרירים שלנו. אני יכולה להגיד לכם שישבתי הרבה מאוד זמן מול תוכניות ספורט למיניהן ודמיינתי בכל כוחי את עצמי עושה את התרגילים המפרכים, אבל שוב, כוח המחשבה לא עזר לי להשיל משקל, אפילו לא ווירטואלי.

אז מה עושים, איך מחליטים את ההחלטה הגדולה שנמאס כבר להתבאס מאיך שנראים ונמאס להתבייש ללכת לים ולהעמיד פנים בפני חברים שאני לא ממש בקטע של ים. אני לא יודעת מה בקשר אליכם, אבל אצלי זה היה אירוע מאוד מביך ומדכא שהיווה את נקודת השבירה. לא ארחיב על המקרה עצמו כי הוא ארוך וגם, אני מעדיפה לא לשחזר אותו. העיקרון שאני מנסה להדגיש פה בעצם הוא שכדי ליצור תזוזה משמעותית בנקודת המבט וברצון שלנו לפעול, צריכה להיות נקודת שבירה. משהו מאוד טראומטי שינער אותנו מהאטימות שלנו ויוציא לנו את הראש מהחול.

אז אצלי זה קרה, ביום בהיר אחד הבנתי שלא עוד, לא אשלים עם מצב בו המוכרות בחנות לא ממש יודעות מה להציע לי שיתאים ולא ייראה כאילו לבשתי את הבגדים של אחותי הקטנה.
אז נרשמתי לחוג הרזיה והתחלנו עם עקרונות של שומרי משקל שבהם הקו המנחה הוא שינוי אורח החיים והקניית הרגלים בריאים יותר. פתאום כל התפיסה שלי לגבי דיאטה השתנתה, כבר לא הסתכלתי על המושג הזה כלקוח מספרי עינויים של ימי הביניים. דיאטה לא חייבת להיות מלאה בסבל וייסורים.

כמישהי רבת ניסיון בתחום אני ממליצה לכם בחום להניח בצד את כל דיאטות הבזק למיניהן שעושות יותר נזק מטוב, הפסיקו להסתכל על תוכניות ספורט מהצד ולהיות מתוסכלים על כך שאין לכם מספיק מוטיבציה להתעמל בעצמכם. אני לא באמת חושבת שהכרחי לעבור אירוע טראומטי בשביל לגרום לכם לרצות שינוי, למרות שזה בהחלט עשה את העבודה עבורי, אבל אני כן ממליצה למצוא לעצמכם מסגרת תומכת, עם אנשים נוספים כמוכם שעוברים את מה שאתם עוברים גם. אתם תגלו שבתוך מסגרת כזו הורדת משקל היא לא בשמיים והיא גם לא חייבת לכלול בתוכה דברים לא נעימים.
כן כן, גבירותיי ורבותיי, דיאטה היא לא בהחלט לא מילה נרדפת לעינויים.
נטלי אינטרדב, כותרת עבור מירי בלקין - גורו דיאטה המתאימה תוכנית אישית של שומרי משקל ומקפידה על דיאטות בריאות המשאירות תוצאות לאורך זמן.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב