דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רק אם אתם תשתנו מבפנים - המציאות שלכם תשתנה 

מאת    [ 09/09/2008 ]

מילים במאמר: 523   [ נצפה 2893 פעמים ]



רק אם אתם תשתנו מבפנים - המציאות שלכם תשתנה / מאת יואב ברנזון



שינוי בכפייה או בכוח - אינו שינוי



מי שחושב שניתן לכפות בכוח שינוי על עצמו או על אחרים - טועה. שינוי בכפייה אינו שינוי - אלא דווקא קיבעון ותקיעות. אין שינוי בכפייה. שינוי נובע רק מתוך בחירה אישית, רצון חופשי והסכמה פנימית. שינוי בכוח מוביל לשינוי חיצוני וזמני בלבד. ברגע שהכפייה, הכוחנות או הלחץ החיצוני נפסק - אנשים שבים להרגלים הישנים שלהם ביתר שאת, כי שינוי חיצוני הוא "שינוי" ללא הפנמה. הוא חיצוני, שקרי ומלאכותי לחלוטין, ולכן אין בו דבר מלבד בזבוז של זמן וכוחות.



שינוי אמיתי הוא תהליך טבעי ועדין של גדילה פנימית ולא חיצונית. כפי שאינכם יכולים לכפות על העץ שלכם לגדול מהר, כך אינכם יכולים לגרום למישהו או לעצמכם "לגדול" בכוח ובמהירות. כשאנשים מנסים לשנות את עצמם או את האחרים בכוח - הם רק תוקעים את עצמם באותו המקום ממש. הם רק גורמים לעצמם סבל וכאב מיותרים - ללא שום רווח. לעולם אל תשימו את עצמכם במיטת סדום. לעולם אל תנסו לגדול בכוח, באמצעות משיכת איברים ומתיחתם.



שינוי אמיתי הוא גדילה פנימית



שינוי אינו נובע מהראש - שינוי הוא חוויה רגשית ופנימית. אי אפשר להישאר אותו הדבר, ולצפות שחייכם ישתנו. שינוי משנה את עצמכם ואת עולמכם. שינוי אמיתי הוא שינוי "מבפנים החוצה". הוא מתחיל מבפנים. בתחילה הוא נסתר מהעין. הוא נובע מרגש ומהמוכנות להרגיש ולהיות קשוב ללב. הוא כמו יסודות לבית - הוא קשור בהפנמה, בהבנה ובגישת עולם שונה. את התוצאה של השינוי הפנימי רואים לאחר זמן מסוים בסוף, בחוץ.



שינוי אמיתי הוא שינוי נסתר שמתחיל מבפנים - ורק בסוף יוצא ונגלה החוצה. הוא אינו מתחיל בחוץ, אלא הוא מתחיל רק בפנים. הוא אינו תוצאה של תפיסה או קליטה, אלא של המוכנות להרגיש בצורה שונה. מי שרוצה לגדול - חייב לעשות סדר פנימי בתוכו. גדילה פנימית היא המוכנות להכיר את העולם הפנימי שלנו, לעשות בו סדר, ולזרוק את כל מה שלא נחוץ לנו כרגע. שינוי הוא תהליך בלתי נגמר. החיים הם שינוי - לכן, מי שרוצה לחיות חייב להשתנות כל הזמן, מבפנים החוצה.



שינוי פנימי משנה את עולמכם



אנשים רבים מנסים לשנות את העולם ואת המציאות - אולם כל אותו זמן הם עצמם נותרים בדיוק כפי שהם. זכרו, אין סיכוי לשנות משהו יסודי בחוץ - אם אינכם מבצעים תחילה שינוי פנימי בעצמכם. זהו בזבוז משווע של זמן ואנרגיה לנסות ולשנות את המציאות שלכם בעוד אתם נותרים אותו הדבר. שינוי פנימי משנה גם את עולמכם החיצוני - כי הפנים והחוץ שווים והכול מתחיל מהפנים. החוץ הוא מראה לפנימיות שלכם, לכן הכול תלוי במה שקורה לכם מבפנים.



הפכו לאנשים שפיהם וליבם שווים. הפכו לאנשים שמשנים את העולם החיצוני דרך שינוי פנימי של עצמם. אל תבזבזו את זמנכם על שינויים חיצוניים מלאכותיים. נסו תחילה להפנים את השינוי פנימה - ותראו את התוצאות בחוץ. אל תכפו על עצמכם שינוי - פשוט החליטו שאתם רוצים להשתנות באמת. ברגע שתתחילו להשתנות מתוך אהבה וקבלה עצמית - כל דפוסי ההתנהגות המזיקים שלכם וכל ההרגלים השליליים שלכם יתחילו לנשור מכם באופן טבעי. הם יתחילו לנשור מכם מעצמם כי אתם התחלתם להשתנות ולגדול מבפנים. היו כמו נחש המשיל את עורו. גדלו מבפנים - כך תשילו מעצמכם ללא מאמץ את דפוסים המזיקים.



וטיפ לסיום: מי שמשתנה באמת - משתנה לתמיד, אף פעם לא לזמן קצר.

יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב