דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו תהליך השינוי וכיצד הוא פועל? 

מאת    [ 06/09/2008 ]

מילים במאמר: 731   [ נצפה 4726 פעמים ]



מהו תהליך השינוי וכיצד הוא פועל? / מאת יואב ברנזון



שלב ראשון: פחד מהחיים



כל מי שמפחד משינוי בחיים - מפחד למעשה מהחיים עצמם, כי החיים הם שינוי מתמיד. אנשים מקובעים, קשים ונוקשים הם אנשים שפוחדים. זה לא משנה ממה אדם פוחד - עצם העובדה שהוא פוחד משתק אותו מלהיפתח לחיים ולשינוי שהם דורשים ממנו לבצע בתוכו.



אנשים בשלב הזה אומרים לעצמם משפטים כגון: "בשביל מה אני צריך להשתנות?" / "זה רק יפגע בי!!" / "מה שהיה הוא שיהיה!!" / "ממילא אני יודע מראש מה יהיה!!!".



שלב שני: בחירה בחיוביות



בחירה בחיוביות היא הבסיס לכל שינוי. ברגע שאדם מתחיל להסתכל בצורה חיובית על עצמו, על החיים שלו ועל המציאות שלו - הוא נפתח, הוא משתחרר מהפחד והוא אינו עסוק בהגנות. לכן, זה בכלל לא משנה איזה שינוי אדם צריך לעשות. בכל מקרה, עליו להשתחרר תחילה מהפחד ולהניח לעצמו להיות חיובי, שמח, טוב ורגוע, כי גישה חיובית קודמת לכל שינוי אמיתי.



אנשים בשלב הזה אומרים לעצמם משפטים כגון: "בעצם זה יכול להיות נחמד" / "החיים בעצם יפים, לא?" / "אולי זה אפשרי ליהנות?" / "אני באמת נזכר בתקופות יפות שהיו לי ושבהם הייתי חיובי ולא יהיה אכפת לי לחזור אליהם" / "אולי זה בכל זאת קל להשתנות?".



שלב שלישי: חוסר פחד



אדם שמשוחרר מפחד מתחיל להיפתח. תחילתו של כל תהליך שינוי נובע מסקרנות, מהקשבה, מפתיחות מסוימת לחשוב שזה אפשרי, שאולי זה כדאי, שאולי ניתן לנסות. זכרו, רק אדם שהשתחרר מעט מהפחד שלו עסוק יותר בסקרנות לגבי החיים מאשר בפחד מהם, וכך מתחיל לבצבץ לו מעל לפני השטח תהליך השינוי עצמו.



אנשים בשלב הזה אומרים לעצמם משפטים כגון: "אולי יש סיכוי" / "אולי הפעם יצליח לי" / "בעצם אין סיבה שהפעם המזל לא יהיה בצד שלי" / "הלוואי וזה יסתדר לי הפעם" / "הפעם מגיע לי" / "ניקח סיכון ויהיה בסדר".



שלב רביעי: שינוי



השינוי הראשוני מתרחש כתוצאה מסקרנות ומפתיחות. אדם שנפתח מעט תמיד יהיה מוכן לבצע שינוי כלשהו בחייו. זכרו, השינוי הראשוני הוא שינוי משמעותי, כי הוא הרגע הראשון בו אדם מוכן לא רק להציץ החוצה, אלא לצאת לשם באמת, להיות בחוץ במקום שונה, ולחוות את התחושה ואת ההרגשה החדשה למרות הפחד הישן שמסתתר בפנים.



אנשים בשלב הזה אומרים לעצמם משפטים כגון: "אני באמת עושה את זה?" / "אני לא מאמין שזה קורה לי" / "איזה פחד, אבל זה גם מרגש וכייף" / "אני בתוך זה וזה הכי נפלא!!".



שלב חמישי: בהלה



כמעט כל שינוי ראשוני מוביל לסוג של אכזבה ולסוג של בהלה. אנשים שחווים שינוי ראשוני נבהלים מה"טעויות" שהם מבצעים במהלך הדרך או מהעובדה שהם אינם מגיעים בצורה שלמה לתוצאות המיוחלות או הרצויות להם. המצב הזה גורם להם באופן מיידי להיבהל, להתחרט ולרצות לשוב אחורה אל מצבם הבסיסי - תקיעות, מגננה ומוות פנימי.



אנשים בשלב הזה אומרים לעצמם משפטים כגון: "ידעתי שאני לא צריך לעשות את זה!!" / "מה יצא לי מכל זה??" / "אני בחיים לא אפתח יותר!!" / "לפחות לפני זה היה לי את השקט שלי ואף אחד לא עשה לי שום דבר רע".



שלב שישי: עיכול ורגיעה



אחרי הבהלה הראשונית מגיע שלב העיכול והרגיעה. בסופו של דבר, אנשים נרגעים אחרי הבהלה הראשונית והם מעכלים את "הטעויות" שהם ביצעו. הם משלימים עם העובדה ששינוי הוא תהליך, שיש בו שיעורים ו"טעויות" והם מבינים שהם כן רוצים להיכנס לתהליך ולא לברוח ממנו, כי הם יודעים שרק שינוי מקפל בתוכו הבטחה לשיפור עצמי, לחיים טובים יותר ולהצלחה.



אנשים בשלב הזה אומרים לעצמם משפטים כגון: "אולי אני אנסה שוב, אבל הפעם אני אפיק את הלקח הנכון" / "אני לא מוכן לוותר, ולכן אני אנסה עוד פעם" / "אני לא אתן לשום אכזבה להחזיר אותי אחורה לחיים של תקיעות" / "מגיע גם לי לנצח ולכן אני מוכן לשוב עוד פעם למשחק החיים".



שלב שביעי: שינוי מתמיד



ההחלטה לשוב לתהליך השינוי, למרות היותו תהליך דינאמי ומלא סיכונים, הוא תחילתו של מסע חיים מלא של שינוי מתמיד ויומיומי. אנשים שמחויבים לשינוי הם אנשים שעברו את כל תהליך השינוי והגיעו לשלב הבשל של שינוי מתמיד. הם מודעים לפחד משינוי, אבל יש בהם מספיק חיים כדי להכריח את עצמם לבצע שינוי מתמיד בחייהם תוך התמודדות עם הפחד.



אנשים בשלב הזה אומרים לעצמם משפטים כגון: "אני חייב להשתנות" / "כמו תמיד, יהיה בסדר" / "עשית את זה בעבר - וגם הפעם אעשה את זה" / "אני הרי אוהב את זה!! / "כבר התחלתי להתייבש פה, סוף סוף אתגר ושינוי" / "כמה שאני אוהב את החיים ואת השינויים!!!" / "אני יכול לבכות מרוב אושר!!".



וטיפ לסיום: החיים הם מסע של לימוד עצמי. כל חיינו אנו משקיעים כדי ללמוד כיצד להבין ולהפעיל בצורה מושלמת את המכונה המדהימה הנקראת "אני".



יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב