דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מבחני מיון 

מאת    [ 04/09/2008 ]

מילים במאמר: 487   [ נצפה 7138 פעמים ]

מבחני מיון


סקירה כללית
השיטה העדכנית היום להעסקת עובדים במיוחד לגופים גדולים ידועה בשמה המפחיד "מבחני מיון".אם ניקח לדוגמה חברת הלבשה גדולה שיש לה כ 60 סניפים בארץ ולכל סניף דרושים כ 40 עובדים שעובדים ב:מכירות,אפסנאות,ניהול,קניינות ועוד. כדי לגייס ולהכשיר עובדים בסדר גודל זה נדרש מערך גדול מאוד והמון כאב ראש.לשמחת כל החברות הגדולות כמו כמה אנשים חרוצים פנו לחברות והציעו להם הצעה שאי אפשר לסרב לה.הם הציעו לחברות שהם יגייסו את העובדים החדשים וידאגו שאחוז ההתאמה שלהם לעבודה יהיה גבוה יותר.החישוב הוא פשוט,אם הם בוחנים 20 איש לתפקיד בודד יהיה להם יותר קל למצוא את העובד המתאים. מבחני מיון בדרך כלל יתבצעו רק למקצועות שנחשבים איכותיים (דיילת באל-על) או תפקידים שטומנים בתוכם אחריות מצד העובד.אם אתה מחפש איש מכירות אפשר להעסיק עובד על סמך הרגשה פנימית ולקוות שהוא ימכור.אם אתה מחפש מנהל של צוות מכירות שחשוף למידע סודי ויש לו אחריות רבה הגיוס כבר נעשה הרבה יותר קשה.
סוג המבחנים
כיום רוב מבחני המיון מכילים 4 מבחנים
1. מבחני ידע-מבחני הידע האלה ידועים גם בשמם העממי "פסיכומטרי מזורז".לרוב הם ימשכו מספר שעות והם יכילו בתוכם נושאים כגון: מבחנים מילוליים,מבחנים כמותיים,מבחנים דיאגרמטיים(צורניים),ומבחנים ייעודים.
2. ראיון אישי-בשלב הזה אתה תבקש לשיחה אחד על אחד עם המראיין.לפעמים הוא יהיה פסיכולוג לפעמים הוא יהיה בעל תפקיד בחברה.לא משנה מי מראיין אותך כולם ינסו לתהות על קנקנך ולראות אם אתה מתאים לתפקיד.
3. התנהגות בקבוצה-מבחן זה מרכז את כל המתמודדים בחדר שבדרך כלל יהיה קטן ולא מאוורר.המתמודדים יבחנו במבחני סימולציה ושאלות קבוצתיות ובעיקר מה שייבדק זה ההתנהגות של היחיד בתוך הקבוצה.
4. שפה זרה- אם לתפקיד שאליו אתה מנסה להתקבל דרוש ידע בשפה זרה אתה תבחן גם על כך.

כיום נוספה הבדיקה הגרפולוגית שבה המעסיק שולח את כתב היד של המועמדים המובילים שלו כדי שגרפולוג יעזור לו למצוא את ההתאמה הכי טובה.


מה לעשות ומה לא לעשות

קיבלתם את הזימון למבחני המיון מה עושים עכשיו? כנסו לאינטרנט ובררו אם יש בלוג או פורום שעוסק בעבודה אליה אתם שואפים להגיע.בחלק מהם אתם תמצאו את השאלות שיופיעו לכם במבחן.מבחן הידע הוא לרוב קשה וצריך ללמוד אליו בדיוק כמו למבחנים אחרים.אל תהססו ללכת לחברים קרובים ולרענן את האנגלית שלכם.
כשהגעתם לשלב הראיון האישי חשוב שתמיד תזכרו לאיזו עבודה אתם מנסים להתקבל ואיזה תכונות הם מחפשים אצל המועמדים.לאיש מכירות ודיילת אוויר יש תכונות שונות לגמרי.עלייך להתאים את עצמך לבוחן.כרגע זה לא הזמן הנכון להבליט את התכונות שפחות טובות אצלכם .תמכרו את עצמכם .שבו על כסא זקופים,רגועים ותנסו להגניב חיוך מדי פעם כדי שהמראיין יקבל את ההרגשה שאתם רגועים ובטוחים בעצמכם.כמובן זה גם לא הזמן לספר את הבדיחה החדשה שקראתם בעיתון.תדאגו לבוא לבודים עם בגדים נקיים ואם אפשר שגם לא יהיו בתוכם קפלים.המראיין רק יודע את מה שאתם מספרים לו.אז תדאגו שזה יהיה רק דברים טובים.אתם מתחילים עם דף חלק.
כשאתם מגיעים למבחנים הקבוצתיים חשוב שתדאגו להתבלט אבל לא יותר מדי.חשוב מאוד שתקשיבו לאנשים שלידיכם ולא תבהו בחלון.גם אם זה נראה לכם משעמם ולא חשוב יכול מאוד להיות שאחרי זה ישאלו אתכם שאלות בנוגע לסימולציה שהתרחשה מקודם.
תתכוננו למבחנים טוב תגיעו רגועים ואתם תעברו אותם.בהצלחה.
הכותב הוא חלק מצוות כתבים ומומחים שמפעילים את אתר עבודה עיברית.
http://www.avoda-ivrit.org.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב