דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהם 6 מעגלי האבטחה המגנים עלינו מפני שליליות וביקורת הרסנית? 

מאת    [ 04/09/2008 ]

מילים במאמר: 487   [ נצפה 3069 פעמים ]



מהם 6 מעגלי האבטחה המגנים עלינו מפני שליליות וביקורת הרסנית? / מאת יואב ברנזון



מעגלי אבטחה - מהם?



מעגלי אבטחה הם "חומות" הגנה מנטליים ופיזיים שנועדו להגן עלינו מפני שליליות והרסנות של אחרים ושל עצמנו. הם בנויים בדומה למערכות אבטחה בטחוניות, ומטרתם להבטיח הגנה מירבית על הדימוי העצמי שלנו ועל הרגש והלב שלנו.



ללא מעגלי אבטחה אלה אנו למעשה פרוצים לחלוטין להשפעות שליליות, לביקורת הרסנית, להתקפות מרושעות ולמניפולציות קטלניות של אחרים כלפינו או שלנו כלפי עצמנו.



(1) מעגל ראשון - חיוביות



חיוביות היא המעגל הראשון ו"הרך" ביותר במערך ההגנה שלנו. חשיבה חיובית דוחה שליליות ו"מפזרת" אותה. שימוש במשפטים חיוביים מקל עלינו להתנער מביקורת שמוטחת בנו, מחליש אותה ובסופו של דבר ממוסס אותה.



(2) מעגל שני - שטיפת מוח



שטיפת מוח היא מעגל האבטחה השני והנוקשה יותר. כאשר מעגל האבטחה הראשון נפרץ והשליליות מצליחה לפגוע בחיוביות שלנו עלינו להפעיל את מנגנון ההגנה השני והוא שטיפת מוח חיובית. שטיפת מוח חיובית היא למעשה משפטים חיוביים אינטנסיביים שאנו מחדירים לראשנו בצורה שיטתית כדי לחזק ולמקד את החיוביות שלנו.



(3) מעגל שלישי - מאבק



מאבק ומלחמה הם מעגל האבטחה השלישי. בשלב בו שני המעגלים הראשונים נפרצו עלינו להשתמש במעגל השלישי והוא מעגל המלחמה. במעגל זה אנו תוקפים את האויב שלנו בצורה רוחנית, פורקים עליו את כל הכעסים שלנו ומשחררים את כל הזעם, העצב והעצבים שלנו עליו. בצורה דימיונית אנו מנהלים התקפה חסרת מעצורים על האדם המבקר אותנו ומוציאים עליו את כל השנאות והרוע שלנו עד שאנו "הורגים אותו" מבחינה רוחנית ונרגעים.



(4) מעגל רביעי - הרפייה



מנוחה והרפייה הם מעגל האבטחה הרביעי. אם גם מעגל האבטחה השלישי אינו מצליח לסייע לנו אנו מפעילים את המעגל הרביעי. מעגל זה פירושו הרפייה, מנוחה מוחלטת מכל מאמץ, פינוק, חיזוק הגוף ומתן מרגוע ושקט לנפש שלנו. במקרים רבים מעגלי האבטחה הראשונים נפרצים בתקופות מסויימות פשוט משום שאנו חולים, עייפים, מותשים או עמוסים בדאגות. חשוב להבין שכאשר אנו חלשים פיזית אנו עוסקים באופן אוטומטי יותר בשליליות מאשר בחיוביות. במצב של חולשה או מחלה, החיזוק המנטלי של שלושת מעגלי האבטחה הראשונים אינו יעיל בהכרח משום שקודם כל אנו זקוקים לחיזוק פיזי כמו אכילה טובה, מנוחה ארוכה, צבירת שעות שינה והורדה של המתחים.



(5) מעגל חמישי - חיזוק חיצוני



חיזוק חיצוני הוא המעגל החמישי. מעגל זה מופעל במידה וכל ארבעת המעגלים הראשונים אינם מסייעים. במצב זה יש צורך בסיוע חיצוני מקצועי, כמו טיפול, הנחייה מקצועית, הכוונה או שיחה מלב אל לב עם אדם חזק ומבין שיעניק לנו חיזוק ראשוני משמעותי ויחזיר אותנו מחדש לדרך המלך ולגישה החיובית.



(6) מעגל שישי - נטרול איומים



המעגל האחרון הוא נטרול וביטול מוחלט של האיום החיצוני. במצב זה, כאשר אנו מגיעים למסקנה שאין דרך אחרת - מנתקים מגע עם אותו אדם שפוגע בנו וכך מנטרלים את הפגיעות שאנו חווים מצידו. למשל, נפרדים מבן זוג מתעלל או מתפטרים ממקום עבודה בו יש בוס משפיל ומחפשים חלופות טובות ובריאות יותר כמו בן זוג מפרגן או בוס מאפשר וחיובי.



וטיפ לסיום: מי שלא לומד להגן על עצמו ועל נפשו העדינה - ימצא את עצמו רוב חייו נפגע, מתוסכל, מוחלש ומנוצל על ידי אחרים.

יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב