דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחנו את עצמכן - 24 מאפיינים של האישה השכלתנית 

מאת    [ 04/09/2008 ]

מילים במאמר: 1065   [ נצפה 3795 פעמים ]



בחנו את עצמכן - 24 מאפיינים של האישה השכלתנית / מאת יואב ברנזון


1. שורדת



אישה שכלתנית היא אישה שדואגת להישרדות שלה, לפני כל דבר אחר. היא חיה בהלך רוח הישרדותי ומכיוון שהיא עסוקה בהישרדות היא אינה פנויה להסתכל מעבר לכך - על הנאה, אהבה, רוך, שקט, רוחניות ואווירה.



2. מחוברת חזק לכסף ולביטחון כלכלי



החיבור החזק ביותר של אישה שכלתנית הוא כסף וביטחון כלכלי. זה השיקול והאינטרס שעומד אצלה תמיד בראש סדר העדיפויות והוא קודם ליחסים רומנטיים, לנעימות, לקשרים אישיים ולהעדפות אישיות או מימוש עצמי.



3. מאוד פרקטית



אישה שכלתנית היא אישה מאוד פרקטית. היא אינה נסחפת בחיים, אינה מפנטזת, מאוד מפוכחת, מאוד ריאלית ומחוברת לקרקע ולשיקולים מעשיים.



4. עובדת גם במשרה שלא אוהבת



בדרך כלל, אישה שכלתנית עובדת בתפקיד או משרה שהיא אינה בהכרח אוהבת, משום שאישה שכלתנית היא אישה שמונעת משיקולים מעשיים ולא משיקולים רגשיים של מימוש עצמי והעדפות ייחודיות. היא תעדיף לעבוד במשרה בטוחה שתפרנס אותה מאשר בעבודה מרתקת אך בעלת סיכונים.



5. אין לה זמן לבטא יצירתיות



אישה שכלתנית לא תשקיע מזמנה בפעילויות יצירתיות, כי היא עסוקה בפעילות מעשית, ומבחינתה פעילות יצירתית ורוחנית היא בזבוז זמן כי היא אינה תורמת לה מבחינה כלכלית.



6. לא מסוגלת לבטא ייחודיות אישית



אישה שכלתנית היא אישה שבלונית שהולכת על החיים הצפויים והמקובלים ואינה מנסה לסטות ימינה או שמאלה מנוסחאות ההצלחה. היא תשתדל לעשות רק את מה שנכון ומקובל והיא תימנע מלהתנהל בצורה מפתיעה, ייחודית ואישית. אישה שכלתנית היא "ילדה טובה" שעושה בסופו של דבר את הדבר הבטוח ו"הנכון".



7. פוסלת גברים במהירות



לאישה שכלתנית אין בעיה לחתוך עניינים במהירות ולקבל החלטות קשות. היא מאוד שכלית וכושר ההחלטה שלה הוא גבוהה. היא בררנית ומחושבת גם עם גברים והיא תפסול כל גבר במהירות וללא חמלה, אם הוא ישבור "גבול" או ערך מסוים שבו היא מאמינה.



8. לא רומנטית



ביסודה, אישה שכלתנית אינה טיפוס רומנטי. היא מחושבת מדי מכדי להיות טוטאלית. היא צפויה מדי מכדי להיות באמת ספונטאנית. היא אינה מאמינה ברומנטיקה דביקה, כי רומנטיקה דביקה מביכה אותה וגורמת לה לאבד את הראש.



9. מאוד מחושבת



אישה שכלתנית היא אדם מחושב, שכל הזמן מפעיל את הראש, בוחן מצבים, רואה את האינטרסים ופועל בצורה מתוכננת ולא סתמית. אישה שכלתנית היא אדם מחושב ביותר, והיא אינה נותנת לשום מקריות או מזל לנהל את חייה.



10. חשדנית וסגורה מאוד



אישה שכלתנית היא אדם מאוד חשדן וסגור. ייקח לה זמן רב מאוד להיפתח בפני גבר ובאמת להאמין בו. במקרים רבים, אישה שכלתנית לא נפתחת כלפי אחרים כל חייה, אלא תמיד סומכת אך ורק על עצמה.



11. תחרותית וקנאית לגברים



אצל אישה שכלתנית נושא התחרותיות והקנאות לגברים קיים. אישה שכלתנית מחפשת עמדת שליטה וכוח בחיים, ולכן כל גבר עוצמתי או תחרותי והישגי מהווה איום ומקור ללחץ מצידה. היא תחרותית בכלל בחיים ובפרט כלפי גברים, והיא לא תהסס להכשיל גברים כדי לעבור אותם או כדי להבטיח שהם לא ישיגו אותה וישאירו אותה מאחור.



12. עצמאית ובלתי תלויה בשום גורם



אישה שכלתנית תעשה הכל כדי להבטיח שהיא תהיה עצמאית בחיים, ושהיא לא תהיה תלויה ברצון הטוב של אף אחד, כולל לא בן זוגה. לשם כך היא תהפוך את עצמה לאדם חרוץ, היא תעבוד, תחסוך ותבטיח את עתידה הכלכלי במו ידיה.



13. רגישה מאוד לביקורת



אישה שכלתנית מאוד רגישה לביקורת, כי היא אינה רואה את עצמה מתחת לאף אדם. היא בטוחה שביקורת באה לפגוע בה ולהחליש אותה, ולכן היא תעשה הכל כדי לא להיות במצב בו שופטים אותה או אומרים לה מה לעשות. היא תשתדל תמיד לברוח ממצבים כאלה ולפעול רק על פי שיקול הדעת שלה.



14. לא מייחסת חשיבות לאהבה



אהבה אינה המטרה של אישה שכלתנית. חשוב לה ההצלחה, הביסוס הכלכלי והביטחון על פני אהבה וקסם של החיים. לכן, ההחלטות שלה יהיו בהתאם והיא תהיה מוכנה להקריב את האהבה עבור הצרכים הקיומיים שלה.



15. רווקה כרונית או גרושה



ברוב המקרים, אישה שכלתנית היא אישה שאינה חווה מערכות יחסים רבות אלא דווקא מערכות יחסים מעטות וארוכות, כי באופייה היא אינה קלילה אלא כבדה, מקובעת ונקשרת. היא תהיה רווקה כרונית או גרושה משום שהאופי השכלתני והדומיננטי שלה מאיים על מרבית הגברים והופך אותה בעיניהם לקרה, חסרת רגישות, קשה ועצמאית מדי.



16. בעלת צורך אדיר בחופש אישי ובמרחב פרטי



סיבה נוספת מדוע אישה שכלתנית אינה מצליחה בתחום הזוגי הוא הצורך האדיר שלה במרחב וחופש אישי. זוגיות מאיימת על החופש שלה וחונקת את הצורך שלה בחופש פעולה מלא. לכן, ברמה המודעת והלא מודעת אישה שכלתנית תתקשה לאורך זמן לחיות בזוגיות דורשת קרבה, השקעה ואינטימיות.



17. מאוימת מגברים חזקים



אישה שכלתנית תמיד מאוימת מגברים חזקים באמת, משום שהם מציבים אותה בעמדת נחיתות וחושפים את החולשות שלה. היא תעדיף לקחת "גבר חלש ובטוח" שיישאר תמיד תלוי בה מאשר גבר מצליחן וחזק שעלול לפגוע בה או לנטוש אותה.



18. דורשת מעצמה המון



אישה שכלתנית באה בדרישות מאוד גבוהות כלפי עצמה, ומלקה את עצמה רוב הזמן. היא אינה עושה לעצמה הנחות, היא קשה עם עצמה, היא אינה מקבלת את עצמה כפי שהיא והיא מכריחה את עצמה לעמוד בחוקים ובתנאים לא קלים.



19. רחוקה מרוחניות



אישה שכלתנית אינה מכירה במושג רוחניות, ואינה מחוברת לרגשות שלה, לאמונה המיסטית ולכוחות הריפוי של הטבע. היא מבססת את השקפת העולם שלה רק על מה שמוכח גלוי, נראה לעין והגיוני. כל דבר אחר אינו קיים מבחינתה.



20. בונה חיים הגיוניים ורציונאליים



אישה שכלתנית בונה לעצמה חיים רציונאליים. חיים שבהם הכל מבוסס על שיקולים חומריים, על מטרות, על הגיון ועל שליטה עצמית. חיים שהדבר המרכזי שחסר בהם הם חיים, יצירתיות, רוחניות, קבלה עצמית, רגשות ורכות.



21. זקוקה לגבר רציונאלי לצידה



אישה שכלתנית זקוקה לגבר רציונאלי והגיוני לצידה. הוא חייב להיות יציב ורציני כמוה. אסור לו לאבד שליטה, להתבכיין או לוותר על המטרות שלו בחיים. עליו להיות שאפתן, מסודר, מרוחק ולא דביק, בעל ראש, פיקח, מעשי ובעל שליטה עצמית מאוד גבוהה.



22. לא מפרגנת בקלות



אישה שכלתנית אינה אישה שמפרגנת לבן זוגה או משתפכת בפניו. היא אינה טיפוס חם אלא קר, ולכן היא מקמצת ברגשות, היא אינה מחמיאה כמעט בכלל והיא מתקשה להתרגש מהדברים הקטנים כי החיים עוברים לידה ולא באמת דרכה.



23. חסרת קסם



לאישה שכלתנית אין חיים קסומים ומיוחדים אלא חיים של עבודה קשה, הישגיות, השקעה גדולה, מאבקים יומיומיים, ניסיון מאולץ לעמוד ביעדים ובמטרות שהיא הציבה לעצמה גם אם הם אינם מתאימים לה וקורבן של האישיות הייחודית שלה לטובת השאיפה לחיים הגיוניים ו"נורמטיביים".



24. מסרסת



אישה שכלתנית היא אישה ביקורתית ומסרסת שאף פעם אינה מרוצה מדבר שהגבר עושה עבורה. היא לא רואה אותו, לא מבינה אותו וגם לא מקשיבה לבקשותיו או הערותיו כלפיה. אישה שכלתנית היא אישה אטומה ודעתנית שבמחיצתה גבר מרגיש מוקטן, חסר ערך, לא שווה, זנוח ולא מוערך.



וטיפ לסיום: אישה שכלתנית חייבת לשלב יחד עם הראש גם את הבטן והלב שלה, אחרת כל החיים שלה יהיו טכניים והם יעברו לידה ולא דרכה.

יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב