דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסכם יחסי ממון בין בני הזוג-היבט פסיכולוגי - דר ירון זיו 

מאת    [ 31/08/2008 ]

מילים במאמר: 584   [ נצפה 3318 פעמים ]

הסכם יחסי ממון בין בני הזוג-היבט פסיכולוגי - ד"ר ירון זיו

לפני כיומיים הגיע אלי זוג לפגישה ייעוצית בעקבות משבר במערכת היחסים אליו הם נקלעו במהלך דרכם המשותפת,הגבר שלו יש בית פרטי הכיר את חברתו אשר לה דירה גם היא במהלך חברותם ביחד החליטו בני הזוג לעבור ולהתגורר בביתו של הגבר שהוא בית גדול יותר ומרווח יותר מדירתה הקטנה של האישה.כרגע לאחר כשנתיים הם רוצים למסד את מערכת היחסים ביניהם ודיברו על חתונה, בעיצומה של ההתרגשות הגדולה של שניהם על האפשרות להכריז כי היא האישה של חייו והוא הוא האיש של חייה ביקש הגבר מאשתו העתידית לחתום על הסכם יחסי ממון הסכם המסדיר את חלוקת הרכוש במידה ונישואיהם לא יעלו יפה וקובע כי הרכוש אשר נצבר מלפני תקופת הנישואין נשאר בחזקת כל אחד מן הצדדים ואילו כל רכוש אשר יצברו במהלך שנות הנישואין מחולק בצורה שיוייונית לשני חלקים שוים.

כאשר הציג בפניה הגבר את בקשתו לחתום על הסכם ממון האישה נפגעה מאד ופירשה בקשה זו כפגיעה באמון וביחסי האהבה של שניהם עד כדי העמדת מערכת היחסים לשיקול האם היא רוצה להמשיך את מערכת היחסים בכלל או לסיים אותה: "מה הוא לא סומך עלי? הרי אם אוהבים כל מה ששלו שייך לי וכל מה ששלי שייך לו, הלא כן?" שני בני הזוג הגיעו אלי טעונים מאד כאשר שניהם פגועים וכעוסים עם תחושה של בלבול כעס ותסכול על המצב שנוצר.בשיחתי איתם ניסיתי להסביר לשניהם כי תחושותיהם הם לגיטימיות ויחד עם זאת לכל צד קיימת הזכות להבטיח את עצמו לגבי זכויותיו במקרה ומערכת היחסים לא תעלה יפה.

כן זה נכון בזמן הרומנטיקה והאהבה המחשבה על אפשרות הפרידה נמצאת בהכחשה מוחלטת שכן בזמן המאוהבות אנו רוצים להתענג על הפנטזיה כי נזדקן אחד עם השני באושר , מכאן ברור פשוט קשה ! באמת קשה ,בשיא הנשיקה הלוהטת ל"רדת" לארציות שכזו ולדבר על מציאות אפשרית של פרידה חס וחלילה במידה ומערכת יחסים לא תצלח ,כל כך חשוב לנו לשקוע ברומניטיסיזם ולא להיות בארציות כדי לא לקלקל את טעמה המתוק של ההתאהבות.ממקום כזה קיימת נטייה להיפגע ולפרש את הצעד ה"ארצי" הזה כפגיעה קשה וחוסר אהבה. מה שבאמת קורה הוא שארציות כספית נוגסת בפנטזיה ו"מורידה" אותה למציאות. כמעט כמו הגירוש מגן העדן אולם חברים מניסיון רב השנים שלי מוטב לנגוס בפנטזיה לפני מאשר לעמוד בפני שוקת שבורה ואכזרית הרבה יותר אחרי.
ישיבות רבות בבתי המשפט תוך כדי ניהול מערכת גירושין מכוערת ביותר נגרמת כי לא נערך בזמן הנכון הסכם ממון וחבל!! כל כך חבל!!.

בפגישתי עם הזוג ניצלתי את העובדה שהאישה היא עובדת בכירה באחד הבנקים בישראל ושאלתיה: האם יעלה על דעתך לערוך חוזה עם אדם כלשהו מבלי להכניס בסעיפים בחוזה מה המשמעות במידה והחוזה לא יקוים הרי הבנק חייב להבטיח את עצמו אחרת הוא יפשוט את הרגל. נישואין הוא חוזה משפטי לכל דבר ועניין ולכן כל כך חשוב להתייחס אליו כאל מסמך משפטי אשר מסדיר את התנאים במידה והשותפות הרומנטית הזו חס וחלילה!!! טפו!! טפו!! טפו!! לא תצלח. הרי הכוונה היא כזו שהשותפות הזו תחזיק מעמד לנצח , אבל נסיבות משתנות ,אנשים משתנים, אירועים לא צפויים קורים אין אדם בעולם שיכול לערוב להצלחתה של מערכת יחסים זוגית קיימות פה התפילות והמודעות העצמית ככלים לשיפור מתמיד.משנתתי לה את הדוגמא הזו היא יכולה לראות את הרציונאל שבבקשה. ושינתה את התנגדותה הנחרצת כי היא הסכימה לא לראות בבקשה הזו כאקט המביע חוסר אמון אלא כאקט אשר נוקט באמצעי מניעה כדי למנוע הריון לא רצוי(חשבו על הדימוי!)
החיוך שב על פניהם ואני נשארתי עם מחשבות והגיגים פנטזיה! מציאות כסף! חוזים!
אהבה, התאהבות, איך מסדרים את כל הפלונטר הזה במדף הספרייה הפרטית ............

שיהיה לכולנו שבוע מקסים

ד"ר ירון זיו, פסיכותרפיסט, מאמן ומטפל זוגי ומשפחתי, מטפל מוסמך בגישת הגשטאלט, עובד סוציאלי ויועץ ארגוני, מנהל מרכז "מעוף" להתפתחות אישית
ד"ר ירון זיו - מייסד ומנהל מקצועי מרכז "מעוף" להתפתחות אישית, מחבר הספר "מסע קבוצתי". .
ד"ר לפסיכולוגיה קלינית (Newport University)
עובד סוציאלי (Yeshiva University,MSW)
יועץ ארגוני,(Polythecnic University, M.Sc )
עמית מחקר ומדריך במכון אלברט אליס בניו-יורק לתרפיה רציונלית אמוטיבית REBT
מטפל מוסמך בגישת הגשטלט מטעם מכון הגשטלט בקליבלנד אוהיו,
מטפל קוגניטיבי -התנהגותי מוסמך מטעם אוניברסיטת תל-אביב

כתובת האתר
http://www.maof-center.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב