דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נשים חכמות- האם את כזו? 

מאת    [ 29/08/2008 ]

מילים במאמר: 855   [ נצפה 4319 פעמים ]

נשים חכמות ©

שירית בן- ישראל
מנכ"לית STS הדרכה לעיצוב ארגונים מובילים בע"מ


האם את אישה חכמה?. רוב הסיכויים, שאם את מחזיקה בתואר כזה או אחר או במשרה נחשקת, תעני בחיוב. אך לא לכך התכוונה המשוררת בשאלתה.

האם את חכמה-
מסוג הנשים שעושות את הדבר הנכון, ברגע הנכון, מול האדם והמצב הנכונים?,
מהזן שיודע לאזן בין ה"אני" הפרטי, לבין ה"אני" של העולם?,
מהגזע המרוצה, מסופק, מאושר מעצמו ומהחיים?
אם ענית בחיוב, הרי שללא ספק 10 הצעדים לעיצוב נשים חכמות מהווים נר לרגלייך.



צעד 1- נשים חכמות מניעות ולא מונעות
נשים חכמות יוזמות מהלכים, להן ולאחרים. הן אינן מחכות שהחיים יזמנו להן הזדמנויות, הן יוצרות אותן עבורן ועבור הנשים הבאות. הן מובילות, הן משפיעות, הן לוקחות אחריות על המילים, על המעשים ואפילו על המחשבות. הן דואגות שהמחשבות הפרטיות תהיינה מספיק טובות ומספיק חיוביות בכדי שתיקחנה אותן לנקודות גבוהות ורחוקות. הדרייב שלהן פנימי ולא חיצוני, הדלק שלהן נמצא עמוק במעמקי הנשמה, מקום שם שוכנת אחר כבוד ה ת ש ו ק ה. באמצעותה הן טסות קדימה, בעזרתה הן מטיסות את האחרות מפינות כואבות לכיכרות מרכזיות בחיים, בקריירה ובעסקים.

צעד 2- נשים חכמות משתוקקת ולא משותקת
כמו כל בני תמותה גם נשים חכמות מפחדות לפעמים, אבל הפחד האנושי כל כך לא משתק אותן, אפילו לא משתיק אותן. ההשתוקקות האישית הפרטית ליזום, לעשות, ליצור, לנוע, להניע, לקדם, לפתח, לחקור, גוברת בכל נקודה על יריבותיה, המאיימות להשתיק ולשתק.

צעד 3- נשים חכמות רוצות ולא צריכות
בלכסיקון של נשים חכמות לא תמצאו משפטים כמו "אני רוצה... אבל לא יכולה, כי אני צריכה... ", למה?, כי מה שהחכמה צריכה, אם היא לא ממש רוצה, תדע להעביר לביצוע למי שכן רוצה או למי שמוכנה תמורת תשלום לבצע באותה מידת יעילות את המשימה. וכך תשחרר את עצמה. ללא רגש אחד של אשם, ללא יסור ולו הקטן של מצפון, ללא היסוס או צל של פקפוק בדבר כדאיות ההחלטה. אם יש מסיבה והיא צריכה להביא עוגה, הקונדיטוריה יכולה בקלות לספק את הסחורה, ואם בשעה אחת היא צריכה להיות בשני מקומות תבחר במהירות היכן היא רוצה - ושם תהיה, והיכן שהיא צריכה ולא ממש רוצה, ולשם תשלח את מי שתמצא.

צעד 4- כבלים, יש לנשים חכמות רק ב- HOT או ב- YES
הן נולדו משוחררות ללא כבלים, למעט חוט הטבור שנחתך מיד לאחר הלידה. ובכך הסתיים פרק הכבלים והחוטים בחייהן. כמו בלידה כך גם בשגרת יומן, הן משוחררות מאילוצים, ממגבלות ומתירוצים. מתירוצים. את הכבלים הן בהחלט חובבות, אבל רק בטלוויזיה, וגם לה הן אינן כבולות, ונהנות ממנה לפי הרצון.

צעד 5- גבולות בשביל נשים חכמות אינם מילה גסה
נשים חכמות לא יוצאות מגדרן בכדי לרצות את האחר. הן יודעות שנתינה ללא הגבלה, נתינה ללא הבדלה, נתינה ללא מבחן ההכלה מתפרשת כחולשה. לכן הן מודדות, מה שהן נותנות מול מה שהן מקבלות. השורה התחתונה, כמו במאזן של החברה צריכה להיות רווחית או לפחות מאוזנת.
ואפרופו גבולות, כמו במיקרו, במשפחה, בעבודה, כך במקרו, בנושא גבולות המדינה, היבשת והגלובוס בכלל, לנשים חכמות יש אמירה ברורה, יש להן דעה והן משמיעות אותה בכל במה ללא כל בעיה.

צעד 6- נשים חכמות יודעות שזכויות יש הרבה לפני הפנסיה
לדבר אליהן צריך בכבוד, לבקש רק בנימוס, לתקוע סכין בגב יתברר כטעות, שכן נשים חכמות לא מהססות להפגין כוחות, אינן משקיעות בבכי ואנחות, אלא בפעולות לתיקון נזקים ועוולות. הן מודעות לזכויות, שלהן ושל האחרות. הן בוחרות בפעולות, שיוצרות הגנות על חיים, רעיונות, תוכניות ומהלכים.
נשים חכמות לא מחכות שיכירו בהן ובזכויות שלהן, נשים חכמות דואגות בעצמן להשגה ולשמירה עליהן.

צעד 7- המטרות של נשים חכמות כוללות בראש וראשונה... אותן
הן לא מסכנות, הן לא קרבנות, הן לא מתפשרות. אם הן מוותרות הרי שהויתור יבוא ממקום של עוצמה, שחוזה, שהתוצאה של הויתור תהיה רווח ברור. יש להן מטרות, שקשורות לעצמן, לגופן, לנפשן, לחייהן שלהן, ורק לאחר שתממשנה אותן, תפנינה אנרגיה וזמן למטרות אחרות שתהיינה קשורות לנפשות נוספות. הן מה שנקרא, אגואיסטיות טובות.

צעד 8- שיווק מכניס אותן לשוק אבל בהחלט לא לשוק
שוק מבחינתן יכולה להיות של תרנגולת או כבש, על צלחת לבנה מרובעת ולצידה ענף רוזמרין. שיווק לא מכניס נשים חכמות לשוק, לא לשוק. הרי הן יודעות מה המטרה, מכירות את הזכויות, משוחררות מכבלים ויש להן אמירה. אז מבחינתן, השוק רק מחכה, להן ולבשורה שלהן, שתתגלינה במלוא הדרן, לרווחת דיירי העולם.

עד 9- נשים חכמות לא מקשקשות, לא משקשקות, כן משיקות
הן משיקות יאכטות, ליינים של מוצרים ואת עצמן לעבר יעדים. נשים חכמות לא מייצרות מלל ארוך ומייגע, על מה שהיה, ולמה וכמה ואילו לא ובעצם ... גם אם הייתה אי- הבנה, גם אם הייתה איזושהי פגיעה, מבחינתן, העיקר התוצאה, ואם התוצאה הושגה, הרי שבכך גימדה כל דבר שקדם לה. נשים חכמות מנתחות מהלכים, פרויקטים והצלחות, הן לא מקוננות ומייללות על אמירות, כעסים ויתר קשקושים. הן אינן מבזבזות אנרגיה על דברים שקרו והיו, אלא מתקדמות לעבר אלו שעוד לא נולדו.

צעד 10- נשים חכמות בונות על הכישרונות ולא על החסרונות
כשהן מביטות במראה הן רואות רק את חצי הכוס המלאה. כך גם בעבודה, בחיים, בזוגיות, באימהות ואפילו במיטה. הן יודעות שעתיד בונים על כישרונות, ושחסרונות בקלות יכולים להפוך ליתרונות, אבל לא בקיטורים ויללות, אלא בניסיונות והתמודדויות. על החסרונות הן אינן מדברות, יודעות שברגעים מסוימים יזכירו זאת האחרים, אבל גם אז, נשים חכמות תדענה להחזיר את תשומת הלב והמיקוד לכישורים ותכונות הנהדרות ותזכינה מחדש במלוא הניקוד.

נשים חכמות. משתוקקות, מניעות, רוצות, משוחררות, משיקות, משווקות, מודעות לכישרונות ומשיגות את המטרות. נשים חכמות. האם את כזו?
שירית בן- ישראל
מנכ"לית STS
הדרכה לעיצוב ארגונים מובילים בע"מ
יועצת ומאמנת ניהולית ועסקית

ליצירת קשר: sts4u@bezeqint.net




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב