דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי התמכרות לתשומת לב? 

מאת    [ 29/08/2008 ]

מילים במאמר: 364   [ נצפה 7944 פעמים ]



מה קורה לאנשים שמכורים לתשומת לב, מהיכן זה נובע ומה ניתן לעשות כדי לשנות זאת? / מאת יואב ברנזון



אינטרסנטיות, שעמום ואגו



אנשים אינטרסנטיים, משועממים או אגואיסטיים הם אנשים שתמיד זקוקים ומכורים לתשומת לב מאחרים. הם יהיו מוכנים להשיג את אותה תשומת לב בכל דרך ובכל אמצעי, אפילו במחיר של פגיעה בעצמם.



צורך בתשומת לב הוא צורך מזיק והרסני, כי הוא צורך ריקני, חלול, חסר משמעות ומחליש. זו הסיבה מדוע אנשים שמכורים לתשומת לב הם אנשים מדוכאים, שליליים, לא מרוצים ולא מסופקים לעולם - כי זה בלתי אפשרי להגיע לסיפוק ואושר מתשומת לב חיצונית, יהא גודלה ועוצמתה אשר תהא.



רווח משני והפסד משני



אנשים שמכורים לתשומת לב הם אנשים שדורשים ותובעים את תשומת הלב המגיעה להם בכל מחיר. הם ידאגו לגרום לעצמם ולאחרים לנזקים - ובלבד שימשיכו לקבל את תשומת הלב שלה הם זקוקים. הם יפגעו בעצמם, ירחמו על עצמם, יפתחו מחלות, יהרסו לעצמם את החיים, יזיקו לגופם - הכל כדי להמשיך ולקבל תשומת לב.



אנשים שמכורים לתשומת לב פועלים לפי רווח משני והפסד משני. הם יכולים לפתח דיכאון, סבל, הפסד, קורבנות או אף מחלה כרונית והרסנית בגופם (הפסד משני) כדי לקבל תשומת לב או דאגה מאחרים (רווח משני). במקום להשיג רווחים ראשיים (אהבה, הערכה, כבוד, חיבוק) ללא כל הפסדים הם מעדיפים להשיג רווחים משניים (רחמים, דאגנות, מחויבות מזויפת ותשומת לב מאולצת) במחיר של הפסדים משניים (מחלות, מסכנות, קורבנות, ויכוחים, סחטנות רגשית, נזקים, הרס יחסים, בכיינות ונזקים עצמיים).



נתינה ודאגה לאחרים



אנשים שמכורים לתשומת לב משלמים מחיר יקר כדי לקבל מעט תשומת לב. הם מפסידים המון רק כדי להרוויח מעט. במקום זאת, הם יכולים להרוויח המון מבלי להפסיד דבר.



הדרך לעשות זאת היא להפסיק להיות אינטרסנט שחושב רק על עצמו אלא לחשוב על אחרים, לתת להם, לתרום, להתחשב, לגרום לאחרים להרגיש טוב יותר. רק דרך נתינה ועזרה לאחרים ניתן להיגמל מהתמכרות לתשומת לב, הנובעת מריקנות, שעמום, חוסר משמעות בחיים ואגואיסטיות ולעבור למקום של נתינה וחישבה גם על אחרים. גישה כזו מבטיחה שלמות, מילוי, סיפוק, הנאה, חיוביות, שמחה ומשמעות עמוקה בחיים.



וטיפ לסיום: חשבו גם על טובתם של אחרים - והצורך שלכם בתשומת לב מהם ירד כי הסיפוק שתקבלו מעצם הדאגה והאכפתיות לאחרים ימלא אתכם ויעצים אתכם. אל תחפשו רווחים משניים במחיר של הפסדים משניים. במקום זאת, חפשו רווחים ראשיים בלי שום הפסדים.



יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב