דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד נאהב את עצמנו? 

מאת    [ 29/08/2008 ]

מילים במאמר: 629   [ נצפה 2214 פעמים ]



כדי לאהוב את עצמנו עלינו לדעת לבטא את עצמנו במידה / מאת יואב ברנזון

כעס ופחד - החברים הטובים שלנו



לאהוב את עצמנו אין פירושו לוותר על חלקים מסוימים הנמצאים בתוכנו. להפך - לאהוב את עצמנו פירושו לקבל את עצמנו ולבטא את עצמנו בצורה מלאה. רוחניות ורגש אינם רק נחמדות ועדינות. אנשים רוחניים או אנשים רגשיים אינם רק אנשים נחמדים. הם יכולים - ומותר להם - להיות גם כעוסים או עצבניים, גם רציונליים וקרים וגם חמים ורכים.



אדם שלם הוא אדם טבעי ואמיתי - בכעס כמו ברוך שבו. העוצמה האמיתית נובעת מהאפשרות שלנו להיות מגוונים, ולהכיל בתוכנו את השוני שבתוכנו. אנשים שאינם מתירים לעצמם את המגוון - כולאים את עצמם בבית כלא. אין להם את הגמישות הפנימית החיונית כל כך לחיים מלאים ושלמים. במקום לראות בכל סיטואיציה כמה אפשרויות - הם רואים רק דרך אחת, את הדרך הרגילה והמוכרת להם. לעומת זאת, אנשים גמישים הם אנשים שפתוחים ללמוד עוד ועוד על עצמם, ולכן הם מצליחים, מסופקים, צומחים ומאושרים יותר. אלה אנשים המסוגלים להפתיע את עצמם כל פעם מחדש - במקום לפעול לפי אותם דפוסי התנהגות שוב ושוב.



הסוד הוא בפרופורציה



אין רע בלהיות לפעמים רע. אין רע בלהיות לפעמים טוב. הבעיה מתחילה כאשר אדם בוחר בקו מסויים בחייו - ומאז הוא אינו מסוגל להשתחרר ממנו. כאשר אישה היא ביצ'ית כל חייה, כי היא מפחדת להיות טובה או פראיירית - אז נוצרת בעיה. כאשר בחור הוא כל הזמן "טוב" כי הוא פוחד לעתים לחתוך ולהיות אוגואיסט שמא לא יאהבו אותו - אז נוצרת בעיה.



תנו לעצמכם להיות טובים ורעים בפרופורציה, במידה. להיות טוב זה לא להיות פרייאר. להיות רע ואגואיסט זה לא רק משהו רע, אלא גם משהו טוב ולפעמים גם חיוני. המידה - זה מה שחשוב. המידה - זה הסוד של השלמות. אם תתנו לעצמכם לבטא את עצמכם כפי שאתם, ותשמרו על המידה - תוכלו להיות אמיתיים וטבעיים. תוכלו להיות טובים ועדינים כשתרגישו טובים ועדינים. ותוכלו להיות אגואיסטיים ואינטרסנטיים כאשר תרגישו שזה מה שעליכם להיות. שלמות אינה להיות רק טוב או רק רע. שלמות נובעת מהיכולת שלנו להיות גמישים. שלמות היא היכולת לנוע בין הטוב לרע ובין הרע לטוב. שלמות היא היכולת לראות את כל החלקים המרכיבים את השלם שבתוכנו - ולתת לכל אחד מהם את המקום שלו ואת הלגיטימציה שלו.



מי שולט על מי? - המנצח ולא התזמורת



כאשר הכעס והעצבים הם אלה ששולטים בחיינו רוב הזמן - אנו נעלמים. אין לנו אחיזה או שליטה על החיים שלנו. אנו מאבדים את הכיוון ואת הדרך, כי הנחנו לחלק קטן בתוכנו לשלוט על כל יישותנו. או כאשר הנחמדות והצורך לרצות אחרים הם אלה ששולטים ומנחים את דרכנו - גם אז אנו נעלמים. אין לנו אחיזה אמיתית בחיים שלנו, כי אנו נותנים לצד אחד וקטן שבנו להכתיב לנו את כל הדרך. עלינו לבחור בעצמנו מה ומי להיות, ולא להניח לחלק מסויים להשתלט על המגוון המצוי בתוכנו. אתם הרבה יותר מחלק כזה או אחר. אתם הרבה יותר מהדפוסים או ההרגלים שלכם. אתם הרבה יותר מלהיות רע או טוב, כעוס או דחוי. אל תהיו הקורבן של הכעס שלכם, השנאה שלכם, החולשה או טוב הלב שלכם. אתם השולטים בעצמכם.



אנו משולים למנצח על תזמורת. לכל כלי ישנו תפקיד חיוני. בלעדיו היצירה לא תהיה שלמה. אבל המנצח הוא אנחנו - ורק אנחנו. אף כלי בתזמורת אינו המנצח. רק לנו התפקיד המנחה והמכוון את הכלים שבתזמורת. לאהוב את עצמנו פירושו תמיד לשמור על תפקיד המנצח. תמיד לקחת החלטות מתוך בחירה ולא מתוך הכרח. כפי שאף אדם אחר אינו יכול או רשאי לכפות עלינו דברים בניגוד לרצוננו - כך גם אף חלק בתוכנו אינו רשאי לכפות עלינו לבחור בדרך מסויימת ולא בדרך אחרת. ההרמוניה האמיתית שלנו נובעת מכך שכל החלקים שותפים להחלטות שלנו. כך המוזיקה של החיים שלנו היא נעימה ואמינה ולא צורמת או מזייפת.



וטיפ לסיום: היו כל מה שאתם וכל מה שאתם יכולים להיות. אל תהיו רק משהו מסויים - טוב או רע. היו הכל - בהרמוניה צבעונית, מגוונת ומשולבת, כמו הקשת בענן.



יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב