דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אבי גמבש מאמן עסקי עונה לשאלות בנושא הצלחה עסקית 

מאת    [ 29/08/2008 ]

מילים במאמר: 525   [ נצפה 2936 פעמים ]

כיצד אימון יכול לשפר את התוצאות שלי בעסק ?

על מנת להתחיל תהליך אימון אפקטיבי שגם יניב תוצאות יש לבחון את תמונת המצב העכשווית. ממש ביצוע של צילום רנטגן על מנת לאבחן קודם כל את ההתנהלות בארגון או בעסק. אחרי שנאתר את "השרירים" החזקים ואת החלשים, נוכל לבנות תוכנית אימון ממוקדת למטרות שאותן אתה רוצה להשיג.
שלב זה מוגדר כשלב הסקר וההערכות לתוכנית. עכשיו מתחילה העבודה החשובה - לאמן אותך ואת שאר המנהלים והעובדים בארגון לבצע את תוכנית האימון להצלחה. התוכנית בדרך כלל ממוקדת מאוד בתוצאות רצויות ובפעילות הנדרשת כדי להשיג תוצאות אלו.

אני יודע מה צריך לעשות על מנת להצליח - אבל אני לא עושה מספיק. מה יקרה באימון ?

אימון הוא תהליך שמטרתו העלאת הכושר של בן האדם, מנהל או עובד בארגון, להניע את עצמו לפעולה המייצרת תוצאות. רוב בני האדם לא משיגים תוצאות כפי שהם רוצים מהסיבה הבסיסית ביותר שאותה אתה הזכרת בשאלה - אנשים אומרים דברים, אולי מתכוונים, אבל שזה מגיע לרגע שבו צריך להתחיל לעשות - לא עושים. ברגע הזה מתחיל בן האדם לייצר מיומנות מאוד גבוהה בלספר סיפורים ובלתרץ תירוצים. תוצאות אפשר להשיג רק דרך עשייה ולא דיבורים ולכן רוב תוכנית האימון תעסוק בהעלאת הכושר של האדם לעמוד במילה שלו ולעשות את מה שצריך על מנת להשיג את אותן תוצאות מבוקשות.

אני מוצא את עצמי נגרר לכיבוי שרפות ולא מצליח לנהל את הזמן שלי - מה עושים ?

אני אתחיל את תשובתי במסר המאוד חשוב לטעמי - אי אפשר לנהל את הזמן. הזמן ממשיך להתקיים ולנוע בלי שום קשר למה שאנחנו עושים והוא לא מחכה לאף אחד. מה כן אפשר לעשות - לנהל את סדרי העדיפויות שלי בתוך הזמן. הרבה מנהלים נגררים לתופעת "כיבוי שרפות" ונשאבים אל תוך הדחוף ולא אל הטיפול בחשוב. תקציב הזמן של כל אדם הוא בדיוק כמו כל תקציב אחר - כסף, משאבים וכו'. הבעיה נוצרת כאשר האדם לא יודע או לא מנהל בצורה איכותית את התקציב ואז הכול הולך לאיבוד. ניהול סדרי עדיפויות מאפשר לכל אדם לתת דגש קודם כל על הדברים החשובים, לאחר מכן הדברים הפחות חשובים.
יש להגדיר כמובן זמן לטיפול ב"דחוף". גם גבי מילת הקוד הזו "דחוף" יש לי הסתייגות. אם נבחן את כל המשימות המוגדות "דחוף" נוכל לגלות כי לא באמת מדובר בדבר דחוף - פשוט כל אחד משתמש במילה הזו על מנת לקדם את האינטרסים שלו כאן ועכשיו.

אני מפחד מכישלון בעסקים. כיצד מתגברים על זה ?

הפחד מכישלון הוא אבי כל הפחדים. מדובר בפחד מניפולטיבי שרוב בני האדם מייצרים אותו והופכים אותו לאליבי למה לא לעשות דברים. הפחד הזה החל אי שם בילדות שבה הטמיעו בנו את התובנה שכשלון זה דבר נורא ואיום. ומה עושה אדם שרוצה למנוע מעצמו כשלון - לא עושה. על מנת להתגבר על המחלה המוזרה הזו נתחיל בהגדרת המילה כשלון - המילה כשלון והמילה טעות זהות לחלוטין מבחינה לוגית. גם כאשר אני עושה טעות וגם כאשר אני נכשל - לא השגתי את התוצאה שאותה רציתי. הכול נשאר ברמת המשקל והפרשנות שאנחנו נותנים לכל מילה. טעות זה בסדר, כשלון זה נורא. אם יתאמן אדם להוציא את המילה כשלון מהחיים שלו ויבין שתמיד יהיו טעויות וטעויות צריך לתקן ולהמשיל הלאה - מתחילה פריצת הדרך להצלחה. הרי את ה"לא" כבר יש - מקסימום נקבל "כן" . מה עדיף - לחיות בהעזה או למות טרם עת מפחד -
אבי גמבש
מאמן בכיר לתקשורת ומנהיגות
ראש צוות מאמנים
מרצה ללימודי אימון אוניברסיטה פתוחה
http://websplanet.com/index.php?sid=982



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב