שיפורים קטנים שמקדמים בגדול- עשה זאת בעצמך
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

שיפורים קטנים שמקדמים בגדול- עשה זאת בעצמך 

מאת    [ 27/08/2008 ]
מילים במאמר: 739   [ נצפה 1682 פעמים ]

 
 

לפני שאתחיל, אספר כמה מילים על מנועי חיפוש, ממש על קצה המזלג.כאשר גולש מחפש משהו באינטרנט, מנוע החיפוש צריך להחליט אילו תוצאות להציג לו. כלומר, אילו עמודים מבין כל העמודים באינטרנט הם רלוונטיים למה שאותו גולש חיפש.

כיצד מנוע החיפוש מחליט?

הוא עושה סלקציה. הוא סורק את כל העמודים ובורר מתוכם את מי שהוא מוצא כרלוונטיים למילת החיפוש שהכניס הגולש. כאן נכנס לתמונה כל עולם קידום אתרים- להראות למנוע החיפוש שהעמודים שלכם באתר רלוונטיים למילות חיפוש מסוימות. כיצד עושים זאת? באמצעות אופטימיזציה, כאשר כפי שציינתי זו תורה בפני עצמה, אשר רק חברה מקצועית יכולה להוציאה אל הפועל בצורה נכונה. עם זאת, גם אתם יכולים לבד לשפר את העמודים באתר שלכם.אם כן, אדגים לכם מספר עקרונות בסיסיים בקידום אתר, אשר במילים פשוטות- מראים למנוע החיפוש מהן מילות החיפוש הרלוונטיות עבור כל עמוד באתר שלכם. לפני הכל, עליכם להחליט באילו מילות חיפוש אתם מעוניינים.ניקח את הדוגמא של "משה לימודים" אשר מוכר ספרים. "משה לימודים" בחר להתמקד במילת החיפוש (או יותר נכון ביטוי) "ספרי לימוד". (כדאי להתמקד בכל עמוד בביטוי אחד או שניים).מכאן אפשר להתחיל לגזור את הפעולות הבאות:

1. טקסט בקישורים

יצירת קישורים הם חלק בלתי נפרד מאופטימיזציה, אך לא די ביצירת קישורים בלבד, יש להקפיד על הטקסט שרשום בהם. לכל קישור יש טקסט שכאשר לוחצים עליו הוא מוביל לעמוד מסוים. טקסט זה נקרא "טקסט עוגן". כאשר מנוע החיפוש סורק עמודים באינטרנט, הוא מייחס חשיבות יתרה לטקסט עוגן, לכן רצוי להכניס את מילות המפתח שבחרתם כטקסט עוגן בקישורים. "משה לימודים" החליט בדף הבית שלו לספר בכמה שורות על החשיבות שבספרי לימוד איכותיים ואז בסוף הטקסט הוא הוסיף קישור של "קרא עוד", שכאשר מקליקים עליו מגיעים לעמוד המסביר בהרחבה על ספרי הלימוד שלו. המילים "קרא עוד" הן הטקסט עוגן שלו. כחלק מאופטימיזציה, למשה כדאי לשנות את הטקסט ל- "קרא עוד על ספרי לימוד", כאשר האפשרות להקלקה (למעשה-הקישור) תהיה רק על המילים "ספרי לימוד". כך כמובן להמשיך ולעשות בכל עמוד בהתאם למילות החיפוש שנבחרו עבורו. הדוגמא הזו היא דוגמא של קישורים פנימיים באתר, כלומר קישורים שמובילים את הגולש מעמוד לעמוד בתוך האתר.לאתרים יש כמובן גם קישורים נכנסים ויוצאים ואותו עקרון תקף גם כאן. תקפידו שבקישורים הנכנסים והיוצאים יופיע טקסט עוגן הכולל את מילות החיפוש שלכם. ל"משה לימודים" יש קישור נכנס מפורטל לימודים. בקישור רשום "האתר של משה לימודים". כדאי לשנות את טקסט העוגן הזה ל- "האתר של משה לימודים- ספרי לימוד", כאשר רק המילים "ספרי לימוד" הן ניתנות להקלקה.

2. כותרות

בדומה לעקרון הקודם, מנוע החיפוש מייחס חשיבות רבה מאוד גם לכותרות בעמודים. לכן, יש לשלב את מילות המפתח גם בכותרות ותתי-כותרות בעמודים שלכם. עמוד שכותרתו "ספרי מתמטיקה" כדאי לשנות ל- "ספרי לימוד-ספרי מתמטיקה".

3. טקסט של תמונות

טקסט של תמונות- כן יש דבר כזה. תמונה היא הרי קובץ וקובץ שמור תחת שם מסוים. כאשר עוברים עם העכבר על תמונה קופץ חלון קטן (לבן בדר"כ) עם שם הקובץ. זה נקרא alt טקסט. ומנוע החיפוש בודק גם אותו. "משה לימודים" שם בדף הבית שלו תמונה גדולה של ספרים עבים ואת התמונה הוא שמר תחת השם "big books". זה ה- alt טקסט של התמונה. למשה כדאי לשנות את שם הקובץ של התמונה ל- ניחשתם נכון- "ספרי לימוד".אנו ממשיכים עם אותו עקרון גם בשני הסעיפים הבאים.

4. להבליט מילות מפתח בטקסט 

פעולת ה Bold איננה מקלה רק על הגולש אלא גם על מנוע החיפוש. הוא בודק גם את המילים המודגשות ב Bold. לכן, כדאי להדגיש במהלך הטקסט את מילות המפתח שלכם.

5. האותיות הקטנות

פעולה פשוטה ואחרונה הקשורה לעיצוב של האתר.רצוי להוסיף לעיצוב של העמודים באתר, בדר"כ בתחתית, שורה אחת אודותיכם- שם העסק, כתובת וטלפונים וכמובן לשלב את מילות המפתח.כך מילות המפתח מופיעות ממש בכל עמוד באתר באופן שאיננו מפריע לגולש.

6. הכי הכי חשוב- אל תגזימו!

יש לי אזהרה חשובה בנוגע לכל העקרונות הנ"ל ובייחוד לגבי הבלטת מילות מפתח בטקסט. אל תגזימו! מנוע החיפוש איננו טיפש. האלגוריתם שלו מאוד מתוחכם ואתרים אשר משתמשים במילות מפתח באופן מוגזם עלולים למצוא עצמם מנודים לחלוטין מתוצאות החיפוש.אסביר לכם מדוע- ההגזמה הזו הינה אחת מהשיטות הפסולות לקידום הנקראת "Black Hat". זו שיטה שנועדה "לעבוד" על מנוע החיפוש ולנסות להציג לו בכוח מילות חיפוש כדי ליחס להן יתר חשיבות.

לכן אני מזהיר אתכם- אל תדחפו את המילים בכוח! אסור לרשום 70 פעם את מילת החיפוש בטקסט של 5 שורות. אסור להבליט את מילות החיפוש 20 פעם בכל עמוד. אל תדחפו בכל כותרת ותת-כותרת באתר שלכם את אותן המילים. מילת המפתח שלי בהקשר הזה היא מינון. תהיו חכמים ותקפידו על מינון שלא ייראה חשוד למנוע החיפוש.

מעבר לכך שההגזמה עלולה להוביל אתכם לנידוי מתוצאות חיפוש היא גם מפריעה לגולש.השילוב של מילות החיפוש צריך להיות שילוב טבעי בטקסט- כזה שלא ייראה חשוד למנוע החיפוש וכזה שלא יפריע לשטף הקריאה של הגולש.במוח, לא בכוח...

גיא יום טוב, מנכ"ל Advanced Web Marketing - חברה לקידום אתרים במנועי חיפוש לבנייה וקידום אתרים. בעל ניסיון של 7 שנים בתחום האינטרנט. Advanced Web Marketing מתמחה בבניית אתרים, קידום אתרים במנועי חיפוש וניהול קמפיינים ממומנים.
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב