דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיהו הגבר האחראי מדי? 

מאת    [ 27/08/2008 ]

מילים במאמר: 836   [ נצפה 2539 פעמים ]



הגבר האחראי מדי

קווים לדמותו - מהם מאפייניו של הגבר האחראי מדי וכיצד הוא מתמודד עם חייו? / מאת יואב ברנזון



(1) חוסר אהבה בבית



הגבר האחראי מדי הוא גבר שגדל בבית ללא אהבה. מאז ומתמיד הוא חי ללא אהבה, תוך הסתפקות במועט וצמצום המרחב הרגשי שלו, השטחת עולמו הרגשי ודחיקת צרכיו האישיים לטובת המשפחה, הכלל והאחרים.



(2) הורים מזניחים ונצלניים



הגבר האחראי מדי חי בדרך כלל בבית של הורים מזניחים ונצלניים. ברוב המקרים, או שמדובר בהורים שלא אהבו ולא השקיעו בו מספיק או שמדובר בהורים לא מתפקדים וכישלוניים שהעמיסו עליו את פתרון בעיותיהם האישיות או הכלכליות.



(3) השקעת יתר בהורים



כבר מגיל צעיר הגבר האחראי מדי נאלץ לשקם, לתחזק ולבנות את הוריו כפויי הטובה במקום לבנות ולהשקיע בעצמו. בדרך כלל, הוא נוטל על עצמו את תפקיד ה"אבא" של המשפחה ומתחיל לדאוג להוריו ולבני המשפחה שלו כאילו הוא היה ראש המשפחה ובעל האחריות הראשי. ברוב המקרים הוא תומך בהם נפשית ולעיתים קרובות מספק להם גם תמיכה כלכלית בעוד שלעצמו הוא אינו תובע דבר בתמורה כי הוא מקריב את צרכיו שלו ופשוט מפנים ודוחק אותם.



(4) לא יודע לדרוש לעצמו, לבטא את צרכיו ולעמוד על זכויותיו



הגבר האחראי מדי גדל להיות גבר שאינו יודע לעמוד על שלו ולבטא את הצרכים הרגשיים שלו. לצד העובדה שהוא חזק ותומך באחרים מבחינה כלכלית ונפשית הוא גם חלש ומסורס מאוד ברמה האישית והרגשית. ביחסיו עם אנשים קרובים לו, ובמיוחד בזוגיות שלו, הוא משלם את המחיר הרב ביותר על אופיו האחראי מדי.



(5) נמשך לנשים אסופיות, תובעניות ובעייתיות



הגבר האחראי מדי נמשך כמעט תמיד לנשים חוצפניות, אגואיסטיות, מפונקות ולקחניות שמנצלות את עודף הנתינה והאחריות שלו וסוחטות אותו לצורך השגת האינטרסים והצרכים הצרים שלהן. הוא אינו יודע להציב את עצמו במרכז הקשר הזוגי שלו, אלא רק בשוליה. הוא נמשך לנשים אגוצנטריות שהופכות את עצמן למרכז, תובעות ממנו כל הזמן וללא הפסק את צרכיהן ואת תשומת ליבו, מתנהגות אליו בחוצפה, בהתנשאות ובניצול, מפילות עליו את הצרות שלהן ומאשימות אותו בכל בעיותיהן, מתנהגות איתו בצורה ילדותית ותלותית, קמצניות כלפיו מבחינה רגשית, חסרות סבלנות אליו ונשענות על טוב ליבו כדי לקדם את עצמן על חשבונו. נשים אלה מצליחות לגרום לו להשקיע בהן בניסיון להציל אותן או פשוט לעבוד בשבילן, תוך שהן מעמיסות עליו את חייהן הלא פתורים ומעכבות אותו מלהתקדם בחיים שלו. הגבר האחרי מדי הוא גבר שעושה כמעט הכל בבית בעוד שבת זוגתו בעיקר מפריעה לו ומעמיסה עליו עוד ועוד משימות. בסופו של דבר, או שהן עוזבות אותו כאשר ברור להן שאין לו מה לתת להן יותר או שהוא עוזב אותן כשהוא מבין שהוא למעשה מנוצל, עמוס וחנוק מדי בגללן.



(6) נותן הרבה יותר מאשר מקבל



הבעיה של הגבר האחראי מדי הוא שהוא אינו יודע לקבל אלא רק לתת, לדאוג לאחרים, לחשוב קדימה, להיות בסדר והוגן, להתחשב בצרכים של האחרים ולקדם אחרים על חשבונו ועל גבו. הוא אינו יודע להיות אגוצנטרי, במרכז, נהנתן, חסר אחריות במידה, משוחרר, עליז, "חרגולי", מעמיס על אחרים ומנהל שנותן לאחרים לעבוד בשבילו. במקום זאת, הוא רגיל להיות "נמלה" חרוצה, משרת של אחרים, בשולי הקשרים הזוגיים שלו, עצור, לחוץ, כבד, מרובע, עצוב, חסר אהבה, לוקח על עצמו ומעמיס על עצמו את כל בעיות העולם, עושה הכל לבד, בונה את חייו רק בעשר אצבעותיו, כמעט שאינו יודע לנהל אנשים אחרים וכמעט שאינו מאפשר לאחרים לעבוד בשבילו ומסתפק תמיד במעט מאוד עבור עצמו.



(7) הופך לאדם לחוץ ועמוס



עם השנים, הגבר האחראי מדי הופך לאדם רציני, כבד, מריר, כעוס מבפנים, לחוץ ועמוס מאוד - שעסוק כל העת בנתינה ובדאגה לאחרים במקום לעצמו. את שמחת החיים המעטה שעוד נותרה לו הוא מקריב כדי לעזור לבני משפחתו, לבנות זוגו או לסביבתו הקרובה. המרירות והעצבות שלו נובעת מכך שנותר לו מעט מאוד לעצמו ושהוא אינו יודע להרפות, להתפנק, להשתולל, להיות שמח, לוותר על עול האחריות, לקבל אהבה מאחרים ופשוט להאמין שמישהו אחר באמת יוכל להתחשב ברגשותיו, לקחת עליו אחריות ולדאוג גם לו.



(8) מציב לעצמו יעדים גדולים



הגבר האחראי מדי מציב לעצמו מטרות שאפתניות ביותר בעולם העבודה והקריירה, וברוב המקרים הוא גם משיג אותן. מרוב שהוא נחוש, רציני, אחראי וממוקד הוא מגיע להישגים מקצועיים בולטים ולעצמאות כלכלית מוקדם הרבה יותר מגברים אחרים.



(9) בונה קריירה והצלחה לבד בעשר אצבעותיו



על בסיס הכישרון שלו, ההתמדה שלו והנחישות שלו מצליח הגבר האחרי מדי לבנות קריירה משגשגת ומצליחה. כמו תמיד, גם בתחום זה הוא מוכן להקריב את צרכיו האישיים והרגשיים בדרך להשגת הצלחה מקצועית וקריירה נהדרת.



(10) לא יודע לקבל אהבה



בבסיס העניין, הגבר האחראי מדי הוא גבר שאינו יודע לקבל אהבה כי הוא מעולם לא למד כיצד. אף אחד לא באמת אוהב אותו כי הוא אדם נכה רגשית, עצור, כעוס, לחוץ, מתוח, דאגן מדי, רציני, כבד, משרת של אחרים ועצוב מדי ברמה הרגשית. על חסך זה הוא מפצה בנתינת יתר, בדאגה לאחרים ובלקיחת אחריות מוגזמת על אחרים כדי לקבל מהם סוג של תודה, הכרה, תשומת לב או "אהבה" המבוססת על נזקקות. כל חייו הוא חי בבדידות ובריחוק מרגשותיו, מהאמת שלו ומהצרכים הפשוטים שלו. הוא מאמין בצורה עיוורת ב"צריך" וב"חייב" ואינו יודע איך לחיות מתוך "בא לי", "מתחשק לי" ו"מגיע לי".



וטיפ לסיום: הגבר האחראי מדי צריך ללמוד להפסיק להיות הפראייר של כולם, להתחיל לשחק אותה בשביל עצמו, להינות מהחיים, להיות עליז וחיובי, להשתחרר מהתפקידים שהוא נטל על עצמו ולהניח לאנשים סביבו להסתדר בכוחות עצמם ללא עזרתו.



יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב