דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה ההבדל בין עסקים טובים לעסקים רעים? 

מאת    [ 26/08/2008 ]

מילים במאמר: 326   [ נצפה 2086 פעמים ]



מה ההבדל בין עסקים טובים לעסקים רעים? / מאת יואב ברנזון



עסקים רעים



עסקים רעים הם עסקים שנעשים בצורה מאוד לא נכונה. למשל, עסקים עם אנשים שאיננו בוטחים בהם. עסקים בתחומים שאיננו אוהבים או שאיננו מבינים בהם דבר.



או למשל, עסקים שבהם אנו לוקחים הימור במקום לבדוק ולהבין. עסקים שבהם יש לנו תחושות מוקדמות רעות אבל אנו מתעלמים מהם בגלל תאוות בצע, הסתכלות קצרת טווח או גאווה עצמית והתעקשות ילדותית ש"הכל יהיה בסדר".



עסקים טובים



עסקים טובים הם עסקים נכונים שנעשים בצורה הנכונה, בקצב הנכון ובמידה הראויה. למשל, עסקים עם אנשים שאנו בוטחים בהם, מאמינים בהם ויש לנו איתם כימיה טובה. עסקים טובים הם עסקים עם אנשים שמוכיחים לנו כל הזמן ובאופן עקבי שהם אנשים טובים, מקצועיים, ישרי דרך, מכובדים ואנושיים.



עסקים טובים הם עסקים שבהם אנו יודעים בדיוק מה אנחנו עושים ומבינים בדיוק רב את מהות העסקה. עסקים טובים הם עסקים שלגביהם יש לנו התלהבות ותחושות מוקדמות טובות. עסקים טובים הם עסקים שאיננו להוטים אחריהם ושאינם נעשים בלחץ היסטרי או תחת לחץ של גורם חיצוני.



אמון וכימיה



אנשי עסקים טובים עושים עסקים מאהבה ומחיוביות ולא מתאוות בצע גרידא. אנשי עסקים גרועים הם אנשים שעושים עסקים מתוך חשדנות, מתח, לחץ, הסתרה, חוסר כנות, שקרים, התניות אינסופיות, מניפולציות, ירידה לפרטי הפרטים, התעקשות על כל תג ופרט וחתירה אינסופית לנצל את הצד השני ולסחוט אותו כמה שיותר. אלה אנשים ש"מוציאים את המיץ" לצד השני, ומורידים את כל החשק והכייף מהעסקים.



כדי לעשות עסקים טובים עליכם להיות אנשים עם הבנה בעסקים, ביטחון עצמי, רצון אמיתי לעשות טוב, כימיה עם האנשים איתם אתם עושים עסקים, ישרות דרך, שקיפות והגינות, ראייה לטווח הארוך ואהבת אנשים. בסופו של דבר, אנשי עסקים טובים הם אנשים גדולים, רחבי לב ובעלי חזון ואילו אנשי עסקים גרועים הם אנשים קטנים וקטנוניים, מפוחדים, אגואיסטיים, סגורים ומלאי חשדות.



וטיפ לסיום: מי שעושה עסקים רק בגלל הכסף - יעשה עסקים גרועים. מי שעושה עסקים עם רגש, התלהבות, רצון טוב והקפדה על הכימיה והאמון עם האנשים שאיתם הוא עושה עסקים - תמיד יעשה עסקים טובים ויצליח בעסקים שלו.

יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב