דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תמציות פרחי באך לטיפול בחוסר החלטיות 

מאת    [ 24/08/2008 ]

מילים במאמר: 673   [ נצפה 2270 פעמים ]

כמעט בכל יום אני פוגשת אנשים שמתקשים להחליט. יש את אלו שמתלבטים אם ללמוד לימודי רפואה משלימה כי תחום זה מאוד נוגע לליבם או לבחור בלימודי תואר ראשון באוניברסיטה. יש את אלו שהחליטו שהם רוצים ללמוד רפואה משלימה אך מתקשים להחליט לאיזה קורס או מגמה ספציפיים להירשם או באיזו מכללה ללמוד.

יש את אלה שמתלבטים לגבי תחומים אחרים בחייהם, האם להחליף את מקום העבודה? האם להיפרד מבן או בת הזוג? האם לעזוב את בית ההורים ולהשכיר דירה? ועוד...

כל החלטה היא חשובה וכמובן שצריך להגיע להחלטה הנכונה מתוך חשיבה, הקשבה לאינטואיציה ולעשות בחירה מושכלת. אך כשקשה מאוד להחליט, וכשזה לוקח יותר מדי זמן של התעסקות והוצאת אנרגיה ניתן להגיע להחלטה הנכונה גם בעזרת טיפול בתמציות פרחי באך.

ישנן מספר תמציות הקשורות לחוסר היכולת להחליט. תמציות אלו מתאימות גם לטיפוסים שחוסר היכולת להחליט הינה תכונה מובהקת באופיים וגם לאלו שחוסר היכולת להחליט תוקף אותם בתקופות זמניות או כשצריך להגיע להחלטה ספציפית בנקודה מסוימת בחיים.

Scleranthus

זוהי תמצית המיועדת לאנשים אשר מתקשים להחליט בין שתי אפשרויות. הם בד"כ אנשים שקטים אשר מתמודדים עם הלבטים שלהם לבד ולא נוטים לשתף אחרים. במצב לא מאוזן הם יהיו כמו מאזניים שתמיד מתנדנדים, לא יידעו במה לבחור ודעותיהם ומצבי הרוח ישתנו מקצה לקצה.

טיפוסים אלו יהיו הססניים וחסרי מנוחה פנימית. בהרבה תחומים בחייהם יתלבטו בין אפשרויות שכולן יראו להם טובות. אנשים אלו יהיו בעלי תנודות במצבי הרוח - יבכו ולאחר מכן יצחקו, ירגישו מאושרים עד הגג או בתחתית התהום, ישנו את דעותיהם רבות וילחצו בקלות מהחלטות מהירות ומשאלות שיש עליהן תשובה אחת של כן או לא.

לעיתים, יהיו להם קשיי מיקוד - יקפצו מנושא לנושא בעת שיחה, וכשיצטרכו להחליט לא יבקשו עצות והמלצות מאחרים אלא ינסו להגיע להחלטה בעצמם כמה זמן שזה ייקח.

תמצית זו תביא את האדם לאיזון פנימי, "תייצב את המאזניים", תעזור במיקוד וריכוז ותעזור להגיע להחלטה בביטחון מלא ברגע הנכון ללא דחייה מיותרת.

Cerato

זוהי תמצית המיועדת לאנשים שאין להם מספיק ביטחון עצמי כדי להגיע להחלטה בעצמם, הם באופן תמידי מבקשים עצות מאחרים. במקום לחפש את התשובה אצלם בפנים, הם פונים לאנשים אחרים שיחליטו בשבילם החלטות שלאו דווקא מתאימות להם וזאת מתוך כך שאינם סומכים על השיפוט שיעשו בעצמם. בד"כ טיפוסים מסוג זה יתישו את הסביבה בשאלות כגון: מה כדאי להם לעשות, מה היו עושים אם היו במקומם וכו? ויפחדו לפעול באופן ספונטני. בתוך תוכם הם יודעים מהי התשובה הנכונה ובאיזו דרך עליהם לבחור אך אינם מסוגלים להסתמך על האינטואיציה וההיגיון שלהם.

תמצית זו תעזור ל"קול הפנימי" להתחזק. אותם אנשים, ירגישו ביטחון בדעותיהם ובאינטואיציה שלהם ויוציאו את החלטותיהם לפועל.

Walnut

זוהי תמצית המיועדת לאנשים שכבר עשו את ההחלטה ורק צריכים את הדחיפה כדי להוציא את ההחלטה אל הפועל. התמצית תעזור להתנתק מההשפעות החיצוניות של הסביבה, תפיג את ההססנות ותיתן את הכוח לעשות את השינוי בחייך.

להרחבה, קראו את המאמר Walnut - ממצב של התחבטות ליציבות פנימית.

Mimulus + Aspen

אלו תמציות המיועדות לטיפול בפחדים. כאשר חוסר היכולת להחליט נובע מפחד, אלו התמציות שיפתרו את הבעיה, יפיגו את הפחדים ויעזרו להוציא את ההחלטה אל הפועל.

-Mimulus הינה תמצית המיועדת לטיפול בפחדים מוגדרים. לדוגמא, אדם אשר רע לו בעבודה, מתלבט אם להתפטר או להישאר ומתקשה להחליט מכיוון שהוא מפחד שלא יצליח למצוא עבודה חדשה. דוגמא נוספת, אדם אשר לא מצליח להחליט אם להירשם ללימודים או לא כי הוא מפחד שייכשל ולא יצליח בבחינות.

-Aspen הינה תמצית המיועדת לטיפול בפחדים לא מוגדרים. לדוגמא, אדם שחיי חיי נישואין לא מאושרים ומנסה להחליט אם להתגרש מאישתו, כל פעם חש פחד כללי שתוקף אותו וגורם לו לעזוב את הנושא ולא להגיע להחלטה.

Wild Oat

זוהי תמצית המיועדת לאנשים אשר לא מצליחים להגיע להחלטה מתוך חוסר מטרה פנימית. במצב לא מאוזן האנשים ירגישו חוסר וודאות לגבי השאיפות שלהם, הם ישתעממו בקלות, תמיד יחפשו דברים חדשים וירגישו חוסר סיפוק מכיוון שאינם יודעים את מטרתם בחיים. טיפוסים אלו יהיו בעלי שאיפות, הם ירצו לעשות דברים רבים אך מכיוון שאינם יודעים מה לא יצליחו להגיע להחלטה. לרוב הם יחליפו בתדירות גבוהה מקומות עבודה, בני זוג ולימודים.

התמצית תעזור להגיע למיקוד ולבהירות, לאט לאט תצטייר תמונה בהירה של הדברים שאותם באמת הם רוצים לעשות ויוכלו לבחור בדרך שהכי מתאימה ונכונה עבורם.

"כדי לחיות חיים טובים יותר עלינו להמשיך לבחור ללא הרף את דרך חיינו"

(אלברט איינשטיין)

ענבל ברדוגו
נטורופתית N.D
inbalber@gmail.com
www.inbal-nd.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב