דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון דיאטה להרזיה ולשמירה על תוצאות הירידה במשקל 

מאת    [ 24/08/2008 ]

מילים במאמר: 740   [ נצפה 2505 פעמים ]

אני מאמינה שהצלחה או אי הצלחה בדיאטה קשורה לבחירות שאנו עושים. הרבה פעמים אנו מרגישים שזה לא תלוי בנו, שעוברת עלינו תקופה קשה ואנחנו מרגישים שההתמודדות עם הדיאטה והאוכל היא בלתי אפשרית לנו, או שאנו יוצאים לנופש ונראה לנו בלתי אפשרי לעמוד בפני הפיתויים בייחוד במלונות הכל כלול, לפעמים יש תקופות שיש בהם הרבה אירועים משפחתיים, חגים, חתונות וכו' והפיתויים הם גדולים ואנחנו מאשימים את התקופה בזה שאנו לא מצליחים. לרוב הסיבות שאנו נותנים לעצמנו כל כך משכנעות שאנו באמת ובתמים מאמינים שזה לא תלוי בנו ושההצלחה בדיאטה תלויה בכל הגורמים מסביב. אנחנו משכנעים את עצמנו שאם היינו חיים בעולם שבו אין פיתויים, אין דברים חשובים אחרים שצריכים לעשות ושמישהו היה מבשל עבורנו 3 ארוחות דיאטטיות ביום, אז לבטח היינו מצליחים בדיאטה. דרך אגב, אני לא מתווכחת עם זה, אבל כאדם מציאותי אני מבינה שזה לא יכול להיות ולכן הבחירות שאנו עושים וסדרי העדיפויות שאנו נותנים לדיאטה הם אלו שיקבעו אם נצליח בה או לא.

אני מסכימה עם זה שקשה לשמור בזמן חופשה או נופש בבית מלון, אך אני בטוחה שתסכימו איתי שזו עדיין בחירה שלנו להחליט שהבילוי בזמן הנופש הוא סביב האוכל. הרי אנחנו יכולים לבחור להנות מהנופים, מהבילוי המשפחתי, מהחופש עצמו, מהים, הבריכה או כל דבר אחר שעושה לנו טוב אבל איכשהו אנחנו תמיד בוחרים ליהנות בעיקר מהאוכל. גם באירועים משפחתיים וחברתיים שבהם ההנאה היא מעצם המפגש, השיחה עם אנשים, הבילוי המשותף, אנחנו בוחרים לקשר את המפגש לאוכל. אתם מתחילים להבין על מה אני מדברת?

אני מבינה שיש תקופות שבהן אנחנו מרגישים שההתמודדות עם דיאטה קשה לנו, זה יכול להיות בגלל שינוי בסדרי עדיפויות, התמודדות עם אבל, פרידה, גירושין, מחלות או כל דבר אחר וגם החלטה שלא להתמודד עם דיאטה היא בחירה בעיני ומותר לעשות את הבחירה הזו ולעיתים אף רצוי. לעיתים קורה שאנשים מרגישים שמצד אחד הם לא מסוגלים להתמודד עם דיאטה בתקופה מסוימת מצד שני הם לא מוכנים לקבל את זה שהם לא ירזו או שהם ישמינו והם מתחילים להיאבק בזה. כלומר, הם לא מסוגלים לבחור להניח את הדיאטה בצד לזמן מה. המאבק הזה יכול להביא לכעס עצמי לחוסר הערכה ואפילו להענשה ובעצם להחמיר את כל המצב כי הדרך הכי טובה להעניש את עצמנו זה בעזרת אכילה שמלווה בהשמנה.... המאבק הזה לוקח מכם הרבה אנרגיות ובטח ובטח שלא מביא לירידה במשקל. אני מאמינה שיש תקופות שבהן אנחנו צריכים ללמוד להניח לעצמנו ולבחור לשים את ההתעסקות בדיאטה בצד, לקבל את זה וכמובן לקבוע לעצמנו זמן שיתאים עבורנו לחזור ולשמור על המשקל. בצורה כזו לא תיכנסו למאבק עם עצמכם ולהרגשה שאתם לא מסוגלים לרדת במשקל ומצד שני אתם גם דואגים ליידע את עצמכם שזה רק זמני ושעכשיו זו תקופה שכזו ובתאריך שהחלטתם תחזרו להתמודד עם זה.

במקרים אחרים שבהם אנחנו כן יכולים להתמודד עם דיאטה אבל בוחרים לעשות אחרת הדבר שונה וכאן אתם יכולים לעשות מספר דברים בשביל להצליח. ראשית עליכם לזכור שכל מה שאתם עושים או בוחרים לאכול הוא באחריותכם. אז שנייה לפני שאתם בוחרים לאכול משהו שישבור לכם את הדיאטה, תשאלו את עצמכם איך תרגישו לאחר מכן ולאן הבחירה הזו עלולה לקחת אתכם. האם הבחירה הזו תקדם אתכם לעבר המטרות שלכם? האם העוגה שאתם עומדים לאכול באמת שווה לכם עד כדי כך שאתם מוכנים להרחיק את עצמכם מהמטרות שלכם? אם התשובה היא כן, אז תזכרו שזו הבחירה שלכם ותאכלו ללא נקיפות מצפון. אם התשובה היא לא, אז תעמדו מאחורי הבחירה שלכם. אם תצליחו להחליט מה אתם אוכלים ממקום של בחירה ולקיחת אחריות על החיים שלכם, תוכלו לקבל החלטות שהן יותר נכונות וטובות עבורכם ותוכלו להגשים את מטרות הדיאטה שלכם.

שנית, עליכם להגדיר לעצמכם סדרי עדיפויות ולבדוק כמה חשוב לכם להרזות. לרוב הבחירות שלנו נעשות לפי סדרי העדיפויות שלנו אבל לא תמיד אנו מודעים להם ולכן אנו מופתעים כשמשהו לא מסתדר לנו. יכול להיות שתגלו שהעבודה, הבית, הילדים, החברים וכו' נמצאים בסדרי העדיפויות לפני הרצון להצליח בדיאטה או לשמור על תוצאות הירידה במשקל. הגדרת סדרי עדיפויות חשובה מאוד לקבלת החלטות ובחירות נכונה.

הרבה פעמים אחרי שיורדים במשקל יש הרגשה שהכל בשליטה ושאין לנו בעיה להמשיך בדיאטה כל החיים. מרוב שאנחנו מרגישים טוב עם עצמנו אנחנו בטוחים שזה יבוא לנו בקלות וכך בלי שנשים לב הדיאטה יורדת בסדרי העדיפויות, לא כי אנו לא מסוגלים, אלא רק כי בחרנו לתת פחות תשומת לב לנושא הזה ולהשקיע בדברים אחרים.

כאחת שירדה במשקל ושומרת על תוצאות הירידה למעלה מ 3 שנים וכמאמנת לדיאטה, אני אומרת לכם שזה אף פעם לא יכול לרדת בסדרי העדיפויות ותמיד אתם תצטרכו לבחור את מה שנכון עבורכם ומה שישאיר אתכם במקום שיהיה לכם טוב בו. הרי מלכתחילה בחרתם לעשות דיאטה בשביל להרגיש טוב עם עצמכם, אז למה לא להמשיך ולבחור את הטוב הזה לכל החיים?
ענת לובלינסקי - אימון דיאטה אישי
  • דיאטה - אימון דיאטה אישי



  • מאמרים חדשים מומלצים: 

    חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
    מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
    מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
    לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
    אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
    הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
    ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
    אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
    שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
    איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

    מורנו'ס - שיווק באינטרנט

    ©2022 כל הזכויות שמורות

    אודותינו
    שאלות נפוצות
    יצירת קשר
    יתרונות לכותבי מאמרים
    מדיניות פרטיות
    עלינו בעיתונות
    מאמרים חדשים

    לכותבי מאמרים:
    פתיחת חשבון חינם
    כניסה למערכת
    יתרונות לכותבי מאמרים
    תנאי השירות
    הנחיות עריכה
    תנאי שימוש במאמרים



    מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב