דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


10 עצות לשנה החדשה 

מאת    [ 05/01/2006 ]

מילים במאמר: 1228   [ נצפה 6631 פעמים ]

השנה החדשה שבפתח היא תרוץ טוב להתחלה חדשה ורבים נוהגים להציב לעצמם מטרות חדשות שברצונם להשיג בשנה הנכנסת. הפנג שואי יכול לעזור ביצירת סביבה תומכת שתעודד הצלחה במטרות אלו. הנה 10 עצות להתחלת השנה ברגל ימין :

1. סדר וניקיון בבית - התחלה חדשה חשוב לעשות "על נקי". לא סתם נקבע הביטוי "דף חלק" לציון התחלה. כשהסביבה בה אנו נמצאים עמוסה בפריטים, לא מסודרת או לא נקייה, נוצר אצלנו חוסר שקט, בלבול ולחץ. אלו אינם התנאים האידיאליים להצלחה. כדי לבצע שינוי כלשהו אנחנו חייבים לגייס את כל כוחותינו ולהתמקד במטרה. הסחות דעת בדמות בלגן הן מיותרות ויש להרחיקן. עשו בדיקה בביתכם - האם בארון יש בגדים שלא ראיתם כבר למעלה משנה? האם יש לכם פינה בבית שבה נאספת כל הניירת שנשלחת אליכם (קנסות, תשלומים, תכתובת...)? האם הנעליים של בני המשפחה מפוזרות בכל הבית? ומה לגבי צעצועים? עשו סדר יסודי ואל תהססו להוציא חפצים מיותרים.

2. הכניסה לבית - לאחר שהבית מסודר ונקי, אפשר להסתכל עליו בעיניים בוחנות וביקורתיות. נתחיל מהכניסה לבית. עמדו בחוץ ועצמו עיניכם. דמיינו שאתם מגיעים לבית בפעם הראשונה בחייכם. פקחו עיניים ופתחו את הדלת. מה אתם רואים? האם המראה הראשון שנשקף לעיניכם הוא נעים? אולי פינה יפה בבית, אולי שולחן אוכל עם מפה וקערת פירות? האם המראה פחות מוצלח? אולי מראה קרובה שמבהילה אתכם, אולי חדר שירותים, אולי מסדרון ארוך וצר או שמא כל הבית נגלה לעיניכם בבת אחת? אם המראה הראשוני נעים לעין, אתם בסדר. אם לא - תקנו את הדורש תיקון. בכל בית ובכל מצב ניתן לשפר. השתמשו בדמיון והיצירתיות שלכם. הערה חשובה - חשוב מאוד שהדלת תפתח ל 90 מעלות לפחות וללא הפרעות מאחורה.

3. חדרי שירותים ואמבטיה - אנשים רבים שמתחילים להכנס לעולם הפנג שואי נוטים להתייחס לחדרים האלו כאל מקור כל הרע. זה לא נכון. אין כל רע בחדרי שירותים ואין צורך בבהלה. באופן מפתיע, השיפור הדרוש הוא כל כך פשוט שאפילו התלבטתי אם להקדיש לכך סעיף נפרד. הבעיה העיקרית בחדרי האמבטיה והשירותים היא שאלו חדרים לא היגייניים (כן, גם כשחדר האמבטיה מפואר ונקי). בפנג שואי הם נחשבים כחדרים עם איכות אנרגטית נמוכה יחסית ליתר חדרי הבית ולכן אין לנו רצון לערבב את האנרגיה שלהם עם האנרגיה הטובה שביתר הבית. במיוחד חשוב הדבר כאשר מול דלת חדר השירותים או האמבטיה נמצאת דלת של חדר שינה. מצב כזה עלול להוביל גם לבעיות בריאות של הישן בחדר הזה. הפתרון - אין צורך במראות, קריסטלים, וילונות או כל חפץ שהוא. פשוט הקפידו לסגור את דלתות חדרי האמבטיה והשרותים ודאגו שהן תשארנה סגורות כל הזמן. ותוספת קטנה - באותה הזדמנות, כדאי להוריד גם את מכסה האסלה. מראה פנים האסלה אינו נעים לעין גם כשהיא נקייה.

4. תמונות וקישוטים אחרים - סרקו את הבית ובחנו את כל החפצים המקשטים את ביתכם. האם יש להם אופי אחיד? מה הם משדרים לכם? אולי שמחה, אולי עצב, אולי זקנה, אולי ילדות, אולי נוקשות, אולי נמרצות? לא משנה מה הם משדרים לכם, יש לשדר הזה השפעה על תת המודע שלכם. בבית שבו התמונות כולן מרובעות (לא רק המסגרת), ישרות, נוקשות ומשדרות משמעת וסדר, יהיה קשה לתת למחשבות דרור וליצור דברים חדשים, לעומת בית שבו התמונות מגוונות ומשדרות קשת של מחשבות. בבית שבו כל התמונות הן של נשים בודדות יהיה קשה לפתח מחשבות על זוגיות נכונה. בבית שבו התמונות משדרות עצב יהיה קשה לחשוב על שמחה. מה משדר הבית שלכם? תוכלו לשאול חברים או מכרים לדעתם האובייקטיבית. לשיפור המצב, הרחיקו תמונות או חפצים אחרים שאינם תורמים לאווירה הרצויה לכם והוסיפו פריטים אחרים מוצלחים יותר.

5. צפיפות החדרים - בחנו כל חדר בנפרד. האם החדר צפוף ועמוס ברהיטים, כולל וילונות ושטיחים (זהו מצב שנקרא yin), או שהחדר פנוי ומואר והתחושה היא של חדר ריק יותר ממלא (זהו מצב שנקרא yang) - רגע, אל תרוצו לשנות! ישנם חדרים שצריכים להיות בעלי אופי יותר yin, כמו למשל חדרי שינה. לעומתם בסלון או במטבח נרצה אווירה יותר yang, כדי שהאורחים לא ירדמו בסלון. התאימו את אופי החדר בהתאם. הוסיפו רהיטים, שטיחים, וילונות, קישוטים לחדרים שבהם דרושה תחושת נינוחות, שלווה ורוגע. הפחיתו את העומס בחדרים שבהם יש צורך בעירנות ובפעילות.

6. תכולת הבית - מטרת הפנג שואי היא ליצור מצב מאוזן והרמוני. בחדר מאוזן יוכל כל אחד להתבטא בהתאם ליכולותיו האישיות, בעוד שבחדר שנוטה לכיוון מסוים תהיה השפעה על יכולת הביטוי הזו לחיוב או לשלילה. כדי ליצור איזון יש צורך בייצוג שווה של כל אחד מ 5 האלמנטים - מים, עץ, אש, אדמה ומתכת. את האיזון יש ליצור בעזרת ייצוג שווה (פחות או יותר) של צבעי הקשת (כחול, ירוק, אדום, חום, צהוב, לבן), חומרים שונים (מתכת, עץ, חרס, זכוכית) וצורות (מרובעות, משולשות, מעוגלות). בחדרים של מתבגרים ניתן למצוא פעמים רבות נטייה לכיוון צבעי השחור או הכחול כהה. הנטייה הזו מתחברת אל ההרגשה של המתבגר - בדידות, דיכאון, צורך בעצמאות. אם הבית או החדר שלכם נוטה באופן קיצוני לכיוון אלמנט מסוים, נסו לרכך אותו ע"י צבעים מאלמנט מנוגד.

7. הסלון - זוהי המראה של הבית, הפינה הייצוגית, אם תרצו. "הראה לי את הסלון שלך ואומר לך מי אתה". האם אתם מרוצים ממראה הסלון שלכם? אם חבר או מכר יקפוץ לביקור, האם הסלון ערוך לאירוח הפתאומי הזה או שתאלצו להזיז ערימות כביסה, עיתונים וכו' תוך התנצלות ש"מחר מגיעה העוזרת"? אצל משפחות רבות הסלון משמש גם כפינת כינוס משפחתית, פינת טלביזיה, מקום להכנת שיעורי בית או משחק ועוד. גם אם זה המצב אצלכם, עדיין ניתן להקפיד שהסלון יישאר ייצוגי תמיד. ואל תאשימו את הילדים בבלגן! החינוך הוא שלכם. הציבו גבולות ושמשו דוגמא אישית. ואם זה כבר מאוחר מדי...זהו מועד התשלום - סדרו בעצמכם. אחרי הכל, לכם יש מטרה להגשים ?.

8. חדר השינה - לפעמים נדמה לי שהשם הזה כבר מזמן אינו מדויק. חדר השינה הפך בימינו לחדר טלביזיה, פינת מחשב, חדר אמבטיה, מחסן ועוד. מבחינת הפנג שואי, חדר השינה משמש לשני תפקידים בלבד - שינה ואהבה. כל היתר רק גורעים ומפריעים לתפקידים האלו. אז אם הזוגיות שלכם חשובה לכם, אין מקום לטלביזיה ולמחשב בחדר השינה. ואם איכות השינה שלכם חשובה, מצאו מקום אחר לכל החפצים המיותרים (כן, גם לקרש הגיהוץ שמאחרי הדלת). בחדרי ילדים, כנ"ל, ואם אין ברירה אז צרו לפחות שתי פינות בחדר - פינת שינה ופינת משחק ולימודים. כמו כן, אל תשכחו שחדר שינה צריך להיות yin. נקודה נוספת, ובעצם שתיים - קיימים שני איסורים בחדר שינה. האחד מתייחס למים זורמים והשני למראות שמשקפות את המיטה או חלק ממנה. לא אכנס כאן להסבר לגבי הסיבה לאיסורים האלו. תצטרכו לסמוך עלי ;-).

9. פינת העבודה/המחשב - בניגוד לחדר השינה, פינה זו צריכה להיות yang כדי שלא נרדם תוך כדי עבודה. כאן, אנחנו לא מחפשים את השלווה והשקט, אלא דווקא להיות עירניים ונחושים במטרה. האם פינת העבודה עונה על הצרכים שלכם? האם היא נוחה? חישבו על המטרה שלכם. זהו המקום לחזק את המטרה ע"י חפצים, תמונות או אפילו שלט שידגיש את המטרה. לדוגמא, אם המטרה שלכם היא למצוא עבודה, אפשר לתלות שלט מעל המסך "תוך X אמצא עבודה", או "במקום העבודה החדש שלי אקבל משכורת X, רכב ונייד" וכו'. אם המטרה שלכם היא לקנות רכב חדש, תלו תמונה של הרכב במקום בולט. מטרת החפצים האלו היא לא לאפשר לכם לשכוח את המטרה שלכם. גם לאחר זמן כאשר המודע שלכם ישכח, תת המודע ימשיך לקבל את המסר.

10. כיוונים - בדקו את הכיוונים שלכם בכל הבית ובמיוחד בחדר השינה ובפינת העבודה. בחדר השינה חשוב למקם את המיטה עם הראש לכיוון חיובי עבורכם וגם באופן שהראש ייתמך בקיר מאחוריו וגם כך שתוכלו לראות את הדלת בנוחות. בפינת העבודה יש לשבת כך שהפנים יפנו לכיוון חיובי וגם כך שישנו קיר מאחרי גבכם וגם כך שתוכלו לראות את הדלת בנוחות. את הכיוונים הטובים שלכם ניתן למצוא בחישוב פשוט כפי שמתואר במאמר "על מספרי קואה וכיוונים" באתר שלי.

שתהיה לכולנו שנה מוצלחת, שנה של התחלות חדשות והשגת מטרות, שנה של בריאות והצלחה.
גליה לביא היא יועצת פנג שואי, אשר התמחתה אצל Master Joseph Yu, מבכירי המאסטרים לפנג שואי בעולם. גליה הקימה את "דרך הפנג שואי" - המספק יעוץ פנג שואי בארץ ובעולם, בשיתוף אדריכלים ומעצבי פנים.
אתר - http://www.dfengshui.co.il
כתובת מייל - galia@dfengshui.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב