דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משאב אנושי כבסיס איתן למיתוג חיצוני 

מאת    [ 22/08/2008 ]

מילים במאמר: 570   [ נצפה 3620 פעמים ]

משאב אנושי כבסיס איתן למיתוג חיצוני

בעולם עסקי אשר משתנה ללא הירף, שואפים חברות וארגונים למצוא את "ביצת הזהב", את אותה הנקודה שתוכל לייחד אותם משאר המתחרים הנמצאים בסביבתם העסקית.
מיום שפנתה המלחמה העסקית אל כיוון מלחמת המחיר, ברור היה כי התחמושת המצוייה בארסנל של העסקים לא תוכל להחזיק למשך זמן ממושך, מאחר ולמוצר/שירות ישנו מחיר כלשהו לעיתים ירידה נמוכה מידי פרושה הפסד מהיר, כתוצאה מכך נוצר מצב שבו המוצרים/השירותים זהים כמעט בצורה מדוייקת, המחיר אינו בעל שונות רבה בין המתחרים ולפיכך לא נותרים פתרונות רבים כדי לסייע ולהוביל להצלחה עסקית.
בשנים האחרונות הולך ותופס את מקומו מונח חדש שנקרא מיתוג, חברות וארגונים מנסים לבנות לעצמם מיתוג חיצוני כדרך להשגת נאמנות לקוחות, חשוב לציין ולהסביר בנקודה זו כי משמעותו של המונח מיתוג היו לא רק במתן סיסמאות או כדרך מכירה, אלא בהבטחה שמתלווה למוצר או שירות.
דוגמא טובה שתוכל להבהיר את הפירוש היא למשל במותגי יוקרה, עטים או שעונים מתוצרת של חברות יוקרה כדוגמת מונטבלאן, פטאק פיליפ, רולקס ואחרים מעניקים לאוחז או לעונד אותם תחושה של שייכות לחוג מסויים, ההבטחה שמתלווה למותג הינה כי מי שמחזיק במותגים יוקרתיים מסוג אלו שייך לסטטוס כלכלי גבוה וכך הוא גם נתפס על ידי הציבור הרחב.
דוגמא נוספת הינה דגני הבוקר, דגני הבוקר באמצעות פרסומות וסלוגנים מעניקים הבטחה לאורח חיים בריא, ולכן הצריכה אליהם עולה בשנים האחרונות לאחר שאנו ניזונים מן התרבות האמריקאית שמצוייה היום בצומת דרכים ופונה לכיוון מזון בריא.
הבעיה מתחילה כאשר חברות וארגונים משקיעים לעיתים מיליונים במיתוג חיצוני ואינן מצליחות להגיע להישגים הנדרשים, מדוע אם כן זה קורה?
מוזר הדבר אולם מסתבר שלא משנה כמה שנדוש בעניין או שננסה להסבירו במאמרים ואף במחקרים תומכים, משום מה תמיד נתפס תפקידו של המשאב האנושי כמצוי בעדיפות משנית בסולם סדרי העדיפויות של העסק, גם בנושא שבו אנו דנים כעת, המיתוג, למשאב האנושי חשיבות עליונה - העובדים הם אלו שיקבעו בסופו של דבר את הצלחתו של מיתוג ובהעברת ההבטחה הלאה אל עבר הצרכנים.
תפקידנו כמנהלים כיום שונה מבעבר, התחרות על המשאב האנושי תופסת תאוצה וזאת מתוך ההכרה בחשיבותו, הדבר נכון בעיקר לסקטורים הקשורים לעולם ההייטק, לכן לדעתי עלינו לעצור לרגע מהמירוץ המטורף, לקחת נשימה עמוקה ולהבין כי ייתכן שבעצם עלינו לדאוג לסביבת עבודה כזו בה העובדים הם אלו שיגרמו למיתוג לצאת אל הסביבה העסקית.
אנסה להסביר את כוונתי, על ידי מיתוג של המשמעות, ההבטחה וחווית העבודה ארגונים וחברות יכולים להניע את עובדיהם ולתת משמעות מוחשית לתעסוקתם היומיומית, בדרך זו תושג מחוייבות גבוהה יותר של העובדים לסביבת העבודה שלהם.
במיתוג פנימי הכוונה אינה רק לאיתור המועמדים הטובים ביותר אלא גם לאיחוד כח העבודה תחת אותה תחושת שליחות וערכים משותפים, כאשר המשאב האנושי כולו יהיה ממותג בתוך הארגון החוויה שחשים העובדים ומתן הערך המוסף ישודרו באופן טבעי כלפי חוץ- אל עבר הלקוחות.
אנסה להביא דוגמא שתוכל להמחיש טוב יותר את דבריי, חברת התעופה האמריקאית, Southwest Airlines , בחרה לאתר לטפח ולעצב את המשאב האנושי שלה תחת הסלוגן the spirit of our people, מאוחר יותר השתמשה החברה בסלוגן זה עבור מיתוג חיצוני שביצעה במסגרת התחרות העסקית שלה, כיתרון תחרותי שהצביע על כך שעובדי החברה מוכנים לתת את הנשמה עבור הלקוחות כיוון שיש בהם משהו מיוחד, ה"רוח" שלהם שונה, החברה יצרה מצב שבו באמצעות איתור ושימור הכשרונות המובילים בענף התעופה היא החזיקה ברשותה נשק סודי אשר הוביל אותה ליתרון תחרותי במיתוג החיצוהי שביקשה ליצור לעצמה.
המלצתי לסיכום היא כי עלינו להבין את רוחו ועוצמתו של המשאב האנושי, אשר יכול לסייע לנו אף ביצירת מיתוג חיצוני שיבדל אותנו מאותם מתמודדים ומתחרים בזירה העסקית, זהות פנימית מאוחדת יכולה להעניק ללקוחות חווית שירות/ קניה שתוביל בסופו של דבר להצלחה העסקית.

יואל סולם

יואל סולם הינו דוקטורנט ללימודי תרבות ארגונית באוניברסיטת דרבי, אנגליה. מכהן כיום כמנכ"ל המרכז הישראלי למצוינות עסקית וכיועץ ארגוני בכיר, אתר www.yayacon.com לאחר שסיים את תפקידו כמנהל שירות הלקוחות ברשת טרקלין חשמל לאחר 5 שנים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב