דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כך תהיה גיבור מקומי: מדריך מקוצר למועמד הטרי בבחירות המוניצפאליות 

מאת    [ 21/08/2008 ]

מילים במאמר: 410   [ נצפה 2468 פעמים ]

אחת לחמש שנים צצים גיבורים מקומיים מוכרים יותר ופחות הקוראים תיגר על הסדר המקומי הישן. אם גם אתה גיבור מקומי שהחליט להתמודד לראשות המקומית בפעם הראשונה ולא יודע מהיכן להתחיל לפניך מדריך מקוצר בדרך לתפקיד הנחשק:

כסף - צריך כסף כדי להרים קמפיין ולהניע אנשים. רב הכסף ילך על משכורות לפעילים ורכישת מודעות במקומונים (שלא עושים הנחות בתקופת הבחירות). בהערכה גסה צריך כ-300 אלף שקלים בישובים בהם ישנם בין 10 ל-50 אלף בעלי זכות הצבעה. בערים גדולות זקוקים לסכומים של עד מיליון שקלים ואף יותר. בגלל חוקי מימון המפלגות הנוקשים את הכסף משיגים כהלוואה מהבנק כנגד ערבויות. במידה ותצליח בבחירות הכסף יוחזר מקופת המדינה ביחס לכמות המנדטים בהם זכית. אם לא, החוב עליך ועל הערבים.
חשוב לתכנן את תקציב הקמפיין בקפדנות, לשמור רזרבות לתקלות בלתי צפויות וכספים יעודיים ליום הבחירות. הזהר! מועמדים רבים נכנסים 'למירוץ חימוש' עם המתחרים חודשים לפנים הבחירות, מבזבזים כסף רב על רכישת מודעות יקרות ומגיעים לימים הקריטיים ללא משאבים.

הכר את הבוחר - כמה בעלי זכות הצבעה ישנם בראשות שלך? מה הם אחוזי ההצבעה הממוצעים במערכות בחירות קודמות? כמה פתקים אתה צריך בשביל להיבחר? מפתיע לפגוש מועמדים רבים שלא מכירים את הנתונים. המידע הזה נגיש לעיני כל באתר של משרד הפנים. www.moin.gov.il

מסרים - רב יועצי התקשורת יאמרו לך שאתה זקוק לסקרים כדי לדעת אילו מסרים לשדר לקהל הבוחרים. סקר יכול לבדוק מה הן הבעיות מטרידות את הבוחרים, מה עמדתם בנושאים כאלה ואחרים, אך אסור להיהפך לעבד של סקרים. יש סיבה שנכנסת לפוליטיקה , מה הבשורה החדשה שאתה מביא איתך? אם אתה זקוק לסקרים בשביל לדעת מי אתה ומה אתה מייצג אתה בצרות.

שטח - למרות ירידת חשיבותם של פעילויות השטח: תליית שלטים, חלוקת פליירים בצמתים, החתמות בדוכנים, בבחירות הכלליות, לקשר הבלתי אמצעי בין המועמד לבוחר ישנו עדיין משקל רב בבחירות המקומיות. בניגוד לבחירות הכלליות יותר קשה להעביר מסרים באמצעי התקשורת ההמוניים על בסיס יומי מאחר והמקומונים מתפרסמים אחת לשבוע.
בסופו של דבר מצביעים למי שמכירים. חובה על כל מועמד לאסוף בדקדקנות את פרטי ההתקשרות של כל התומכים. הקמפיין המקומי נועד לבנות פרמידה של תומכים שאחראים להביא לקלפי תומכים אחרים. פרמידה איתנה היא ערובה להצלחה ביום הבחירות.



טכנולוגיה - למועמד שישכיל לנצל את כח הטכנולוגיה לטובתו יהיה יתרון. חובה להשתמש באינטרנט להעברת מסרים: הקמת אתרים , בלוגים, שליחת מיילים, פורומים , קבוצות באתרים חברתיים. בנוסף מומלץ להיעזר בתוכנה לניהול בוחרים.

אם בחרת לקפוץ למים העמוקים של הפוליטיקה המקומית היה מוכן לזעזועים. תקופת הבחירות הינה קצרה, אינטנסיבית ודרמתית. תכנון קודם של המהלכים בחודשי הקמפיין הבאים יסייעו לך לשמור על קור רוח גם במצבים קשים.

*המאמר פונה לנשים וגברים כאחד.

הכותב שותף במשרד ביט תקשורת בוטיק
יחסי ציבור
בלתי רגילים



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב