דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


7 דרכים להסתגל במהירות לעבודה בתנאי אי-וודאות 

מאת    [ 21/08/2008 ]

מילים במאמר: 541   [ נצפה 4091 פעמים ]



7 דרכים להסתגל במהירות לעבודה בתנאי אי-וודאות / מאת יואב ברנזון



העבודה בעידן הגלובלי היא עבודה בתנאי אי וודאות גבוהה



העידן המודרני הוא עידן של אי וודאות גבוהה. זהו עידן של דינאמיות אדירה, ולכן יש להסתגל וללמוד לחיות בתנאים כאלה במקום לחפש כל הזמן את הביטחון הישן שכבר אינו קיים.



מי שמתנגד לשינויים, פוחד מתזוזות, מתגונן מפני חדשניות, בורח מחידושים ונלחם בשדרוגים - ימצא את עצמו מהר מאוד במקום נמוך במדרג הכלכלי והחברתי. לעומת זאת, מי שמסתגל במהירות לשינויים יגיע גם במהירות להצלחות כלכליות, לפתיחות חברתית ולחוסן רגשי.



7 הדרכים לשפר התמודדות בעבודה בתנאי אי וודאות



(1) מולטי טסקינג - למדו לעשות בו זמנית מספר רב של פעולות ואל תדחו לאחר כך את מה שאתם יכולים לעשות כרגע במספר שניות או דקות. בעידן שבו כמות הלחצים והפעולות הנדרשת מכם לבצע בעבודה היא עצומה, עליכם לנצל כל שנייה כדי לבצע מספר פעולות במקביל ולא אחת אחרי השנייה.



(2) חוסר שלמות - כדי להצליח בעבודה בתנאי אי וודאות גבוהה עליכם לקבל את העובדה שלא תוכלו להמשיך ולעבוד בצורה מושלמת. זכרו, שלמות גוזלת המון משאבים וזמן יקר ביותר ובעידן של שינויים תכופים אין צורך להגיע לשלמות אלא המטרה היא להגיע לאפקטיביות ברגע נתון.



(3) גישה פנימית - הסתגלות לתנאי אי וודאות מחייבת גישה אופטימית, קלילה, חיובית ונעימה. אנשים שבאים לעבודה עם מצב רוח פסימי או בלחץ או במתח מחבלים ביכולת שלהם להסתגל לשינויים שעומדים בפניהם משום שהם באים מלכתחילה מגישה מקובעת, שלילית, נוקשית, כבדה ולא אמיתית.



(4) ניהול עצמי - מי שלא יודע לנהל את עצמו בצורה יעילה לא יצליח לשרוד בעבודה בתנאי אי וודאות גבוהה והוא יקרוס בסופו של דבר. כל המנהלים הבכירים הם אנשים שיודעים לנהל את עצמם בצורה יעילה ביותר, והדרך לעשות זאת היא לאמץ הרגלי עבודה ושיטות עבודה יעילות, פשוטות ומהירות שמאפשרות שליטה מוחלטת בזמן שלכם ובאינפורמציה שיש לכם בראש.



(5) האצלת סמכויות - מי ששומר לעצמו את כל הכוח, הידע והעוצמה שומר לעצמו גם את כל כאב הראש, הלחץ, המתח והאחריות. הדרך הנכונה להצליח בעבודה בתנאי אי וודאות גבוהה היא להאציל סמכויות לעובדים ולאנשים אחרים שעובדים אתכם עד כמה שניתן, לאפשר לעובדים שלכם לצמוח ולגדול לידכם, לשחרר כמות גדולה מאוד של אינפורמציה וידע, לגלות יותר אמון כלפי העובדים והקולגות שלכם ולהניח להם להגדיל ראש, לקחת סיכונים ולהיות אחראיים יותר.



(6) לעבוד פחות - עבודה בתנאי אי וודאות היא עבודה שוחקת. למרבה האירוניה, מרבית האנשים מנסים דווקא לעבוד יותר שעות בניסיון להתגבר על כמות השינויים ואי הוודאות הגבוהה במקום העבודה שלהם, אך זוהי טעות. הדרך הנכונה היא דווקא לקצר את שעות העבודה, לעבוד פחות אבל לעבוד בצורה יעילה יותר, חכמה יותר, להאציל סמכויות, להיעזר באנשים רבים ככל הניתן ולהיות מרוכזים בעבודה בזמן העבודה כדי שאחרי שעות העבודה תהיו פנויים לחלוטין לחייכם האישיים.



(7) לחשוב על עצמכם - אחת הטעויות הבסיסיות ביותר של עובדים לחוצים שלא עומדים בעבודה בתנאי אי וודאות היא הניסיון שלהם לחשוב יותר על טובת הארגון או החברה בה הם עובדים ופחות על טובתם האישית. חשבו על עצמכם, אל תנסו לנהל את הארגון בו אתם עובדים, הניחו למנהלים הבכירים להתוות את המדיניות אפילו אם אתם בטוחים שהיא שגויה והחליטו "לזרום" עם ההחלטות שמתקבלות מגבוה. הפסיקו להשקיע אנרגיה רבה בניסיון "לחנך" את הארגון ואת המנהלים שלכם ולימדו פשוט לבצע את תפקידכם ואת המשימות הספציפיות שלכם.



וטיפ לסיום: שנו גישה והפכו מסחריים, גמישים וקלילים יותר וכך תגדילו בצורה דרמטית את יכולתכם להתמודד עם שינויים, דינאמיות ואי וודאות בעבודה.

יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב