דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי אימהות מודרנית ומהם הנזקים שהיא גורמת? 

מאת    [ 21/08/2008 ]

מילים במאמר: 373   [ נצפה 3398 פעמים ]



אימהות מודרנית

מהי אימהות מודרנית ומהם הנזקים שהיא גורמת? / מאת יואב ברנזון



אימהות מודרנית - תפיסה בסיסית שגויה



אימהות מודרנית היא תפיסה המבוססת על ההנחה הבסיסית שאישה יכולה גם לנהל קריירה ולצאת לעבודה עד שעות הערב המאוחרות וגם לנהל זוגיות מדהימה וחיי משפחה למופת עם ילדים מסופקים ומאושרים.



ילדים בחסכים



אימא מודרנית נמצאת מחוץ לבית רוב שעות היום. כשהיא מגיעה הביתה בערב היא סחוטה מעייפות אחרי יום עבודה מלא ועדיין מחכות לה מטלות הבית וכמובן שעה או שעתיים עם הילדים. בזמן המועט הזה היא רק רוצה לפצות את הילדים על העובדה שיש להם אימא במשרה מאוד חלקית ושאין להם יחסים איכותיים איתה באמצעות מתנות מיותרות ומרובות או דרך פינוק וויתורים מרחיקי לכת על חוקי המשמעת של הבית.



בעל חלש



לאישה מודרנית יש בדרך כלל בעל מודרני, המוצא את עצמו בעמדת חולשה מובנית - כי הוא נאלץ לא פעם למלא את תפקידה של האישה שלצידו. היכולת של בעל הנשוי לאישה מודרנית לאכוף סדר ומשמעת בבית ולהעניק לילדים מעט וודאות ויחס אישי היא נמוכה ביותר, משום שהאישה יוצרת מצב בלתי אפשרי של העדר חוקים בבית, חוסר וודאות, בלאגן ותחושה מתמדת של חוסר ביטחון וחוסר אונים בגלל הנוכחות הדלה שלה בבית ובגלל הצורך שלה לפצות את הילדים על ההיעדרויות הרבות שלה.



זוגיות מתסכלת



הזוגיות של האישה המודרנית היא כמובן מתסכלת - כמו כל החיים שלה, משום שביחסים שבינה לבין בעלה קולו חלש ולא נשמע. בעל הנשוי לאישה מודרנית מרגיש לא פעם שולי, זנוח, חסר מקום ונטוש - בדיוק כמו ילדיו. לאשתו אין זמן להתייחס אליו או להשקיע בזוגיות, כי היא עסוקה במרוץ החיים שלה וכך יוצא שללא טיפוח והשקעה גם הזוגיות של האישה המודרנית דועכת או פשוט נדחקת למקום טכני ולא מספק.



חיים בלתי אפשריים



הטרגדיה של האישה המודרנית שהיא רצה מגזרה לגזרה, מנסה להיות טובה גם בעבודה, גם לנהל את משק הבית, גם לגדל ילדים כפי שצריך וגם לשמר ולו במעט את הזוגיות שלה. אבל בסופו של דבר, בשל ריבוי המטלות והעדר הגבולות שלה, בשל הניסיון שלה להתחייב להכל ובעצם לא להתחייב לשום דבר באמת עד הסוף - היא דווקא מקבלת ציונים בינוניים ולעיתים אף גרועים בכל הגזרות.



וטיפ לסיום: זה כמעט בלתי אפשרי להצטיין בארבע חזיתות בחיים בו זמנית. אישה מודרנית צריכה ללמוד להציב לעצמה סדרי עדיפויות ולקבל החלטות קשות כדי להציל את הזוגיות שלה, המשפחה שלה והבריאות הנפשית שלה עצמה.



יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב