דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שפת הגוף - השפה הסודית של גופנו 

מאת    [ 20/08/2008 ]

מילים במאמר: 532   [ נצפה 2931 פעמים ]

שפת הגוף היא השפה שבה אנו, בני האדם, משתמשים יותר מכל שפה אחרת בעולם, אך עם זאת, זוהי גם השפה הסודית אשר מעובדת בתת ההכרה. שפת הגוף היא שפת תקשורת לא-מילולית: צורת ההתקשרות שאנו מיישמים בכל אספקט ואספקט באיטראקציה שלנו עם אנשים אחרים.
 
שפת הגוף היא "מראה" - "מראה" שמספרת לנו מה האדם שמולנו חושב ומרגיש בתגובה למלים או למעשים שלנו. זוהי שפה שכוללת תנועות, התנהגויות, תנוחות וסימנים אחרים שבאמצעותם הגוף מספר ומעביר
את המסרים שלו, גם הסמויים ביותר.
 
בכל המחקרים הוכח שוב ושוב, שבמצבי החיים האמיתיים, 60-80% מהמסרים שאנו מעבירים לאנשים אחרים מועברים באמצעות שפת הגוף, ואילו התקשורת המילולית עצמה מעבירה רק7-10% מהם. היכולת שלנו לתקשר עם אנשים אחרים באמצעות שפת הגוף היא יכולת חיובית.
 
יכולת זו נותנת לנו כלי חזק ומשמעותי להתפתחות האישיות הפרטית שלנו - באמצעותה נוכל "לקרוא" את מחשבותיהם של האחרים, ולתקשר איתם הרבה יותר טוב.
 
תארו לעצמכם איזה רושם אדיר תוכלו ליצור בעבודה, בעסקים ובאהבה, באמצעות ידע בתחום הלא מוכר הזה ועם זאת החזק והאפקטיבי כל כך.
זהו הכלי הבלתי מדובר לחיים מוצלחים!!- הכלי שבאמצעותו תוכלו לגרום לאנשים לאהוב אתכם ולסמוך עליכם....
 
אנו משתמשים בשפת הגוף בכל יום במהלך חיינו כדי להעביר מסרים המיועדים לעזור לנו להגשים מטרות חיוביות בחיים שלנו, ולהשיג את שאיפותינו. אנו משתמשים בשפה זו כל הזמן , אך רוב הזמן איננו מודעים למשמעות סימניה. ויותר מכך - שפה זו אינה נוצרת באמצעות הפה בלבד - אלא כל הגוף מעורב ביצירתה, היא מדגישה מסרים, קוראת את רגשות בני שיחנו, מזהה שקרנים ומזהה ידידים! מה שמילים לא יכולות לעשות - שפת הגוף יכולה!!!
 
לצורך הדגמה, נבחן את אחת הסיטואציות החשובות בחיים שלנו שהיא הסיטואציה של "ריאיון העבודה". מי מאיתנו לא חווה את ההתרגשות והחששות המתגברים לפני כניסתנו למשרדו של "המראיין".
 
בראיון כבכל תקשורת בין אישית אסור שגופנו ישדר שידור אחר ממה שפינו אומר. לכן, לא רק חיוני שנתאמן על התשובות לשאלות שהוא ישאל בריאיון, אלא ראוי שנהיה מודעים כל הזמן למה ששפת הגוף שלנו אומרת. היום ניתן לומר כמעט בוודאות שהמראיין מודע לשפת הגוף - בשוק ההיי טק של ימינו, לא מתעלמים משום אמצעי כאשר מדובר בבחירת העובדים הטובים ביותר עבור החברה.
 
"המדע" של לימוד שפת הגוף הוא רק מכשיר נוסף שהמעסיקים יכולים להשתמש בו לעזור להם בתהליך המיון. אנשים יכולים לקרוא את זולתם טוב יותר באמצעות מה שגופם אומר, מעבר למילים - כי פעמים רבות המילים הן הסוואה. ובכן, מה עלינו לעשות? האמינו או לא, ניתן לאמן את הגוף שלנו לקראת הריאיון. לימדו את המשמעויות הנסתרות העומדות מאחורי שפת הגוף, ואמנו את עצמכם להימנע מהם.
 
אני, באופן אישי, הבנתי את חשיבות שפת הגוף לפני שנים אחדות, לאחר ריאיון העבודה הבלתי מוצלח שלי במשרד עו"ד גדול. שפת הגוף שלי "קלקלה" לי מאד בסיטואציה המלחיצה הזו.
 
בעקבות סדנא שעברתי בתחום, ביכולתי לנתח היום את כל הטעויות שעשיתי במהלך אותו הריאיון. ראשית, מרוב התרגשות, ישבתי מכווצת בכיסאי, אגרופי קמוצים וכולי סגורה ולא משדרת "פתיחות". מדי פעם שילבתי בחוזקה את ידי מקדימה או תפסתי אחת מהן בכוח רב באמצעות היד השנייה. "גוף פתוח" היה משדר עבורי בטחון וכוח, ולא חולשה וחוסר בטחון, במיוחד באותם רגעים בהם הפרזתי בתאור הנסיון הרב שיש לי בתחום.
 
שנית, הדקתי שפתיים, תופפתי באצבעות הידיים ושמטתי כתפיים. אילו הם שלושת החלקים בגוף שחושפים המון סודות, וניתן ללמוד כיצד לשלוט בהם עם קצת אימון.
מאמר זה מטעם סדנת גנב ההצגות - הסדנה החווייתית המקצועית בישראל לפיתוח שפת גוף ותקשורת בין אישית. לקישור: שפת גוף >>. הסדנה מטעם אתר הפורומים המשפטיים: http://www.lawforums.co.il. באתר הפורומים המשפטיים מאמרים נוספים בנושא שפת גוף ותקשורת בין אישית שפורסמו באתר הפורומים המשפטיים בלבד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב