דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אם אתם רוצים לפשט את חייכם - התחילו לנהל את עצמכם בצורה נכונה 

מאת    [ 20/08/2008 ]

מילים במאמר: 534   [ נצפה 2082 פעמים ]



אם אתם רוצים לפשט את חייכם - התחילו לנהל את עצמכם בצורה נכונה / מאת יואב ברנזון



לפני שאתם מנהלים אחרים - נהלו את עצמכם



הסיבה המרכזית לויכוחים, מאבקים והתנגשויות בין בני זוג היא חוסר ניהול עצמי. מאבקים זוגיים הם תוצאה של חוסר אונים, ולא של עוצמה. כאשר אדם בהיר לעצמו, יודע מה הוא רוצה, ומסוגל לקחת החלטות בצורה עצמאית ואחראית - הוא אינו זקוק להיאבק בבני הזוג שלו. הבעיה מתחילה כאשר ישנו בלבול עצמי, תחושת חוסר אונים, צורך באישור מצד בן הזוג ותחושה כבדה של אשמה. משם נוצר הויכוח.



לפני שאתם מנסים לגרום לאחרים לעשות את מה שאתם רוצים - השקיעו את האנרגיה והזמן שלכם בניסיון להגיע להסכמה ולבהירות עצמית. אם תבהירו לעצמכם בדיוק מהי עמדתכם, מהם הקווים האדומים שלכם, מה את רוצים בעצם ומה יספק אתכם - חסכתם לעצמכם חלק גדול מהמאבק הזוגי. זכרו, מי שמכין את עצמו ועושה שיעורי בית - הופך את הבעיות הזוגיות לקלות ופשוטות יותר לעומת מי שמנסה "לזרוק" על בן הזוג את הבלבול וחוסר ההבנה העצמית שלו.



לקחת מרחק מאחרים - פירושו להתקרב לעצמכם



מהו בעצם ניהול עצמי? ניהול עצמי מתחיל ממקום של תפיסת מרחק מבני הזוג, התמקדות רק בעצמנו והקשבה למקום בו אנו נמצאים. עזבו לרגע את ההאשמות והכעסים כלפי בני הזוג שלכם. הפסיקו את מחול השדים והויכוחים הבלתי פוסקים. הניחו לרעש ולהפרעות להתפוגג - והתקרבו לעצמכם. הרגישו את עצמכם, נסו לראות מה אתם בעצם מבקשים להשיג, מה יעשה לכם טוב, עם מה אינכם מוכנים להשלים בשום פנים ואופן, והאם אתם יכולים לקחת החלטות עצמאיות מבלי הצורך לקבל אישור למעשיכם מצד בני הזוג שלכם.



קחו מרחק מבני הזוג שלכם - והתקרבו לעצמכם, כי רק שם נמצאות התשובות שלכם. כאשר אתם מתחילים להקשיב לרגשות שלכם ולפעול לפיהן - אתם נוגעים במקום העצמאי והאוטנטי של עצמכם. אל תחששו. תנו לעצמכם להיות רגשיים ותגלו את העוצמה הפנימית שלכם. פעלו לפי הלב, לפי הרגש, ותגלו שאתם זורמים בצורה נכונה ללא דאגות, ללא חששות וללא מאבקים מיותרים. ברגע שתחליטו לקחת אחריות מלאה למעשיכם ולהשלכות של מעשיכם - הגעתם למצב של יכולת ניהול עצמי, הגעתם למצב שבו אתם בהירים, אינטואיטיביים וחדים.



ניהול נכון מבוסס על הצבת גבולות ואישור עצמי



תנו לעצמכם לכעוס - כשמישהו מנסה לפגוע בכם או לגזול את כוח הניהול שלכם. תנו לעצמכם לשים גבולות - כשמישהו מנסה לפלוש לחייכם ולאיים על ביטחונכם או על שלוות הנפש שלכם. תנו לעצמכם להוביל - כאשר הדרך ברורה לכם. תנו לעצמכם להגיב בישירות ובמהירות - כאשר מישהו מנסה לבלבל אתכם ולשלוט בכם.



ניהול עצמי מבוסס על היכולת להפריד בין "אני" ל"אתה", בין "זו הבעיה שלי והאחריות שלי" לבין "זה העניין שלך - תפתור אותו בעצמך". ניהול עצמי מבוסס על האומץ לאשר את מה שאנו מרגישים שנכון לנו ועל הלגיטימציה לפעול בהתאם. ניהול עצמי מוביל לזרימה של כוח ועוצמה היוצאת מתוכנו. ניהול עצמי מאפשר לנו לקחת אחריות מוגברת על המציאות, לשנות במציאות את מה שלא מוצא חן בעינינו, לעצב את המציאות בהתאם לצרכים האמיתיים שלנו ולקבל החלטות מדויקות במהירות וביעילות רבה. ניהול עצמי גורם לנו לשדר מתוכנו שלמות ובהירות אשר מייתרים באופן אוטומטי את הצורך בויכוחים אינסופיים שכל תכליתם היא להסתיר הססנות פנימית. ניהול עצמי מאפשר לנו סוף כל סוף לקחת את ההגה של החיים שלנו לידיים שלנו, בלי אשמה או חרטה.



וטיפ לסיום: קחו שליטה מלאה ואחריות מלאה על החיים שלכם. כך תהפכו את חייכם למסע מרתק של זרימה, יצירה ומנהיגות.



יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב