דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שאפתנות ורצון לגדול נובעים מקבלה ומאהבה עצמית 

מאת    [ 20/08/2008 ]

מילים במאמר: 584   [ נצפה 3889 פעמים ]



שאפתנות ורצון לגדול נובעים מקבלה ומאהבה עצמית / מאת יואב ברנזון



אני לא רוצה כי אני לא מספיק טוב



דחיינות היא תופעה האופיינית לאנשים שאינם מעריכים את עצמם, שאינם אוהבים את עצמם ושאינם מפרגנים לעצמם. אנשים דחיינים מאמינים - בטעות - שהם לא מספיק טובים לעומת יתר האנשים. הם מאמינים שהם לא מספיק טובים בתור מפרנסים, בתור מאהבים, בתור יוצרים, בתור יזמים, בתור משווקים, בתור מנהלים או בתור כל דבר אחר. תמיד יש להם הסבר מדוע הם ייכשלו או לא יצליחו במשימה שבה אחרים מצליחים.



מתוך האמונה השגויה והשלילית הזו הם דוחים את ההתקדמות שלהם בחיים - הם נמנעים מלקחת אחריות על חייהם, הם מתקשים לפרנס את עצמם, הם מתקשים למצוא בן זוג מתאים ולהתחתן, הם מתקשים לתפקד בצורה נורמאלית והם מתקשים לשלוט בחייהם ולהתקדם כמו כולם. דחיינים הם אנשים שדוחים את הצמיחה והגדילה שלהם בחיים משום שעמוק בתוכם הם מאמינים שהם לא מספיק טובים, ולכן לא מגיע להם להתקדם, לא מגיע להם להתפרנס, לא מגיע להם למצוא אהבה ולא מגיע להם לשלוט על גורלם.



חוסר שאפתנות ותקיעות נובעים מצורך בהענשה עצמית



דחיינים הם אנשים שמסתירים את השאפתנות שלהם מעצמם ומהעולם. הם כביכול "מוותרים" על השאיפות והחלומות שלהם ויוצרים לעצמם תקיעויות ותירוצים בחיים, הכול כדי להעניש את עצמם על כך שהם "לא כמו כולם" ושהם "לא מספיק טובים". אולם מתחת למעטה הלוזריות וחוסר ההערכה העצמית, דחיינים הם אנשים שאפתניים מאוד שפשוט לא אוהבים את עצמם. החוסר באהבה עצמית הוא שנוטל מהדחיינים הכרוניים את הלגיטימציה ואת האמונה שביכולתם להגשים את עצמם ולהצליח בחיים בדיוק כמו כולם, ואף יותר.



דחיינים הם אנשים שמסרסים במו ידיהם את לשאפתנות הטבעית הטמונה בהם. לדחיינים ישנה תחושה עמוקה של "מה הטעם?", "בשביל מה בעצם לטרוח?" ו"ממילא אני אכשל" אשר מחבלת בצורה אנושה בהתקדמות שלהם בחיים. בכל פעם שנופלת להם לידיים הזדמנות לצמוח ולגדול - הם דוחים אותה בתירוצים שונים. בכל פעם שיש להם הזדמנות להצליח - הם מכשילים את עצמם כמעט במודע. בכל פעם שיש להם הזדמנות לקחת אחריות בחיים, לשלוט על גורלם ולהיות עצמאיים ושלמים באמת - הם בורחים ממנה ביראה ובפחד. הם פוחדים להצליח ולגדול - כי הם לא אוהבים את עצמם. הם מעדיפים ורגילים להיכשל - כי זו הדרך שלהם להעניש את עצמם.



אהבה מובילה לרצון לגדול בכל תחום



דחיינות אינה גזרת גורל או "אופי". דחיינות נובעת במקרים רבים מחינוך כושל בבית, מתחושה קשה של אשמה עצמית, מהורה מתעלל שפגע בדימוי ובביטחון העצמי או מטראומות חברתיות שגרמו לדחיין להיסגר בתוך עצמו ולהשלים עם הדימוי העצמי הנמוך שלו. דחיין הוא אדם ששכח מהי אהבה. דחיין הוא אדם ששכח מהי מטרת החיים. דחיין הוא אדם ששכח את הרצון הבסיסי שלו להצליח ולגדול. זכרו, מטרת החיים היא לגדול, לתת, לאהוב, להשתפר ולהתעצם כל הזמן. אהבה וקבלה עצמית היא הכוח המניע של העולם. הסתכלו מסביבכם - הכול גדל כל הזמן, הטבע גדל וצומח, האנושות משתכללת ומתרבה, העולם מתרחב ונפרס לפנינו. לכל דבר ביקום ישנה נטייה לגדול ולהתפתח. בדיוק באותה המידה, בכל אחד מאתנו טמון הרצון הבלתי מתפשר לגדול, לצמוח ולהשתפר בכל כיוון, בכל תחום, בכל רמה ובכל רובד. זו דרכה של האנושות וזה דרכו של כל אדם שאוהב את עצמו.



מי שמתחיל לאהוב את עצמו מחדש - מתחיל באופן אוטומטי לגדול בכל כיוון ובכל רובד של חייו. מי שמתחיל לאהוב את עצמו מחדש - מתחיל באופן אוטומטי לגדול מבחינה רגשית, מבחינה כלכלית, מבחינה זוגית, מבחינת יחסי אנוש, מבחינת תחומי עניין, מכל בחינה שהיא בעצם. מי שאוהב את עצמו - מפסיק לדחות דברים "לפעם אחרת" אלא נוטל שליטה מלאה על חייו ומתחיל לנוע קדימה לעבר החיים הטובים והשלמים שלו.



וטיפ לסיום: אל תדחו את הגדילה ואת האהבה שלכם. פרגנו לעצמכם גדילה, התעצמות, התרחבות והשתפרות בכל תחום בחייכם. זה מגיע לכם.


יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב