דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מסכנות ותקיעות מעצימים את הפחד שלנו מהצלחה 

מאת    [ 20/08/2008 ]

מילים במאמר: 431   [ נצפה 2417 פעמים ]



מסכנות ותקיעות מעצימים את הפחד שלנו מהצלחה / מאת יואב ברנזון

להבריח את בן הזוג



"מגיע לך מישהו טוב יותר ממני" אינו סתם משפט דיפלומטי ומתחמק. הוא מסמל, במובנים רבים, אמת פשוטה: יש אנשים שבאמת מאמינים שהם אינם טובים מספיק עבור בני הזוג שלהם.



האמונה שאנו לא מספיק טובים עבור בני הזוג שלנו נובעת ממקום של מסכנות, של הערכה עצמית נמוכה, ממקום של תקיעות ופחד מלגדול. אנשים שתקועים במסכנות שלהם אינם מאמינים שמגיע להם משהו בכלל. ודאי שהם אינם מאמינים שמגיעים להם דברים טובים. ולכן, ברגע שהם מוצאים את עצמם במצב טוב, או עם מישהו טוב - הם מתחילים לפעול באופן תת הכרתי לחבל ולהרוס את מצבם, כדי לשוב אל המסכנות המוכרת שלהם.



פחד להתמודד עם דפוסים שליליים



מסכנות אינה גזרה משמיים או תופעה שעוברת בתורשה גנטית. מסכנות אינה אופי או מצב אובייקטיבי. מסכנות היא דבר סובייקטיבי לחלוטין - תוצאה של בחירה ושל החלטה אסטרטגית אישית ופנימית שאנשים מקבלים בגילאים מאוד צעירים.



מסכנות היא בסך הכל דפוס שלילי. מסכנות היא סוג של החלטה פנימית בעלת תוקף ארעי לחלוטין. אם לא נמשיך לתת לה תוקף - המסכנות תתפוגג ותיעלם מחיינו. אם נבין שאנו לעולם איננו נשלטים בידי הדפוסים שלנו - לא נחווה מסכנות. אם נדע להתמודד עם החששות שלנו ונהיה מוכנים לגדול ולצמוח - המסכנות תנשור מחיינו, כאילו לא הייתה שם מעולם.



שנאה עצמית



יש אנשים שפוחדים מהצלחה ויש אנשים שמקבלים הצלחה בשמחה. ההבדל ביניהם הוא פשוט: אנשים שפוחדים מהצלחה מרגישים זרים במחיצתה. עמוק בפנים הם אינם אוהבים את עצמם ואינם מעריכים את עצמם. עמוק בפנים הם לא הצליחו להשתחרר מהאמונה שלא מגיע להם לקבל הצלחה. ולכן, ברגע שקורים להם דברים מוצלחים, הם מחכים לרגע שזה ייגמר, שהכל יתרסק, ייהרס ויילקח מהם.



אנשים שמסוגלים להתמודד עם הצלחה גדולה הם אנשים צומחים, אנשים בעלי הערכה עצמית גבוהה. אלה אנשים שאוהבים את עצמם, מפרגנים לעצמם, אנשים שיש להם תחושה של "מגיע לי" ושל "אני שווה". גם אתם יכולים ללמוד להיות אנשים כאלה - זו הבחירה שלכם.



אהבה מובילה לקבלה ולהצלחה



אהבה עצמית גורמת לנו לשנות את הדרך שבה אנו תופסים את עצמנו. מסכנות אינה יכולה לשרוד לאורך זמן כשאנו אוהבים את עצמנו. גם מי שכל חייו הרגיש מסכן עמוק בפנים - יכול לפתע להרגיש שחרור גדול מהתחושה המעיקה הזו אם רק ייתן לעצמו מקום לאהבה.



אהבה עצמית מובילה לקבלה עצמית ולתחושה טובה של אפשרויות, בחירות חופשיות, עוצמות ויכולות. ממקום של שחרור וחופש עצמי הדרך להצלחה היא בדרך כלל קצרה וקלה יחסית להצלחה שבאה לאחר שנים של תסכול, ביקורת עצמית והלקאה עצמית. ואכן, מי שאוהב את עצמו יצליח בקלות רבה יותר, שכן הוא אינו מפחד מהצלחה.



וטיפ לסיום: אם תאהבו את עצמכם - תרגישו שמגיע לכם יותר ויותר, כך שלא תחששו מהצלחה גדולה.



יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב