דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סיפורי בדים על רוחות ושדים 

מאת    [ 17/08/2008 ]

מילים במאמר: 1738   [ נצפה 5320 פעמים ]

תופעות "על טבעיות" סיקרנו את האדם מאז ומעולם. דווקא הלא-נודע והבלתי פתור מרתקים אותנו יותר מכל הנושאים האחרים שעליהם יש תשובות. זו גם הסיבה שנושא המוות מרתק כל כך את האנושות, עוד מראשיתה. בימי קדם, כשלא ידעו להסביר את תופעת המוות, יצרו יותר מדי סיפורים ומעשיות סביבה. השנים הרבות שחלפו מאז לא הסיטו את תשומת הלב מאותן מעשיות; להפך, הן חיזקו אותן, והפכו אותן למציאות של ממש עבור רבים.

תלמיד שעושה את דרכו לראשונה אל עולם הקבלה, נחשף למונחים שונים הנוגעים לעולם הרוחני. אם הוא מגיע אל הלימוד הקבלי עם מטען של מושגים שאין להם כל אחיזה במציאות, הרי שהלימוד נידון לכישלון מראש. חכמת הקבלה עוסקת בשפת קודים, ולעיתים, גם אם מופיעים בה תיאורים על עצמים רוחניים, יש להבין כי הרגשת מהות אותם העצמים, וההבנה המופשטת שלהם, אפשרית רק לאחר שאותו תלמיד רכש את הכלים הרוחניים הנדרשים לעבודה בתחום זה.

הקבלה היא מדע, וכמו מדעים אחרים, שכל אחד מהם מסייע לתלמיד להכיר טוב יותר את העולם שבו הוא חי, מלמדת הקבלה להכיר גם את העולם שמעבר, ולמצוא את הדרך להתחבר אליו. מבחינת המקובלים, המציאות הרבה יותר פשוטה מכפי שאנו מנסים לצייר אותה. נשמת האדם יצאה מהמקור העליון. הנשמה נכנסת לגוף סמוך ללידתו, והיא מצויה שם עד יום מותו. לאחר המוות היא עוזבת את הגוף וחוזרת לגוף אחר, סמוך למועד הלידה, בו היא שוב שוהה עד יום מותו. הנשמה חייבת להגיע, במהלך חייה בעולם הזה, לעולמות העליונים שמהם הגיעה. אין לה שום דרך אחרת לחזור לשם. הגוף, מבחינת הנשמה, הוא המקפצה היחידה אל אותם עולמות רוחניים. בהיעדר גוף, הנשמה חסרת כלי שיסייע לה להגיע למקורה, ובסופו של התהליך, להתמזגות עם הכוח העליון. התהליך מאוד מורכב אך העיקרון שלו פשוט. למרבה הצער אוחזים, במספר לא מבוטל של דתות, באמונה של הישארות הנפש וגלגול הנשמות, ומסרסים את המובן האמיתי של אותם מושגים. הם מרוקנים אותם מתוכן, ויוצקים לתוכם תוכן פופולרי יותר, שקל לאנשים להתמסר לו.

הקבלה מציגה את המציאות הרוחנית, בדיוק כפי שראו אותה המקובלים בכל הדורות. המקובלים רואים את גלגול הנשמות ככלי עזר עצום, שרק הוא יכול להביא את הנשמה לגמר התיקון שלה. אין כאן מגמה לייסר את הנשמה עד אין קץ. בשלב כלשהו של החיים מתעורר, בכל אחד מאתנו, הרצון לגלות את העולם הרוחני, העולם שמעבר. יש כאלו שמוצאים לנכון להשקיט את הרעב לרוחניות בנסיעה להודו, יש אחרים החוזרים בתשובה במסגרות כאלו או אחרות, ויש כאלו שמגיעים ללימוד הקבלה. בסוף, כולם יגיעו ללימוד הקבלה, משום שזו הדרך היחידה לשוב למקור העליון שממנו הגענו. למרבה הצער, במהלך החיים אנו נתקלים בשורה ארוכה של אירועים הגורמים לנו לסטות מהדרך, ולשכוח את המטרה שלשמה הגענו לעולם. לכן אנו חוזרים לכאן, פעם אחר פעם, עד שנבין כי יש לנו מטרה, אותה אנו מחויבים לממש על ידי לימוד הקבלה. כל ניסיון אחר שלנו למצוא מזור רוחני בכתות או דתות אחרות, לא יעזור לנו. התחנה הסופית עבורנו היא הקבלה.

בשל העובדה שרבים אינם מבינים לעומק את מהותו של העולם הרוחני, נוצרות תופעות לוואי, המתיימרות לייצג איזשהו צד אפל של העולם הרוחני, שהופך אותו לפופולרי מאוד, בעיקר באולמות הקולנוע.

אנשים נוטים להאמין בקיומן של רוחות רפאים, נשמות המשוטטות ללא תכלית או גוף בעולם. ישנם כאלו, שמבחינתם קיומן של אותן רוחות אינו מוטל בספק. למרות שבמשך אלפי שנים ניסו בני האדם לתעד רוח רפאים, כל ניסיון שלהם כשל, ונכון להיום, אין כל תיעוד היסטורי של רוחות רפאים, לבד מסיפורי מעשיות מרתקים האופפים את האמונה הזו. נראה כי מקורה של האמונה באנגליה, שם מצויות הטירות העתיקות שבהן מצאו את מותם אלפי אנשים. משום מה גורם ביקור בטירות האלה לאנשים לחשוב שהם רואים מראות ושומעים קולות, שלפתע דלתות נסגרות ונפתחות ושהתמונה שעל הקיר עוצמת ופוקחת עיניים. תודו שזה מרתק. המעשיות שנוגעות לעולם שמעבר, הפכו לתעשייה שלמה, בעיקר בהוליווד, שם אוהבים להקים מתים לתחייה, בכל דרך, להחיות רוחות, ובעיקר להראות הרבה דם על המסך. זה נראה מאוד משכנע, אך צר לנו לאכזב אתכם, זו לא המציאות. העולם הרוחני אינו בנוי על פי תסריט שנכתב בהוליווד. בעולם הרוחני יש סדר, ויש מטרה לנוכחות שלנו פה. ברור לנו שאנו נחלקים לשני חלקים, חלק פיזי וחלק רוחני, שאותו ממשיכים אנשי מדע לחקור בלי הרף. הוכחות לקיומו של החלק הרוחני אין, ואין גם טעם לבזבז חיים שלמים בחיפוש הוכחות לקיומו של חלק זה. אפשר לנסות, ניסו זאת בעבר וינסו זאת בעתיד, אך כל אלה שניסו והחמיצו את המטרה שלשמה ירדו לעולם, ייאלצו להגיע לכאן שוב.

ישנם כאלה שהעיסוק בשולי הרוחניות כה מטריד אותם, עד שהם מדמים שנשמות של בני אדם יורדות לעולם הזה בגלל לוח בריסטול וכוס, כשעושים "סיאנס". אחרים משוכנעים שישנם מדיומים, המשוחחים עם נשמות המתים. לכל התופעות הללו אין שום קשר לעולם הרוחני, כפי שהוא מובא ע"י הקבלה.

הקבלה גורסת כי לחלק הרוחני שבנו אין כל דרך להתקיים בעולם הזה ללא גוף. אין נשמות מתים שמסתובבות בבתים נטושים או בבתי קברות. כשהאדם מת, הנשמה עוברת, זמן קצר לאחר מכן, אל הגלגול הבא שלה. היא לא משוטטת בשום מקום. הנשמה מחדשת את חייה בגוף של תינוק שאך נולד, משום שרק שם היא מסוגלת לנסות להגשים את היעד שלא הצליחה להגשים בחייה הקודמים. לאנשים קשה להבין כי המהלך, לכאורה, כל כך פשוט. התעשייה הזו צמחה על ניצוצות הסקרנות של האנשים שרצו לראות במוות משהו לא בנאלי, כמו החיים, אלא משהו מסקרן, חדשני ומרתק. הם לא קיבלו תשובות במקומות אחרים ולכן מצאו מנוח באשליות ובסיפורי אגדות, שהפכו לאמיתות של ממש, מבלי שתהיה להן כל אחיזה במציאות.

סיפורים על רוחות רפאים ומתים משוטטים מוכרים ספרים וסרטים, ומפרנסים הרבה מאוד אנשים. מי שתחום המדע הבדיוני מרתק אותו, נראה שהניצוץ הרוחני האמיתי עדיין לא נעור בו. רק בחיפוש המדע הרוחני האמיתי, מדע הקבלה, נצליח להבין מדוע אנו קיימים בעולם הזה, מאין באנו, ולאן אנחנו הולכים.

מקורן של האמונות התפלות

מימי קדם ועד היום יש אנשים שאוהבים לעשות דברים "על-טבעיים", ויש אנשים שאוהבים להאמין בדברים האלו. האנושות זקוקה לזה. לא סתם פיתחו בדתות ובכל מיני תנועות וכתות, צורות ואופנים של תקשור, גילוי עתידות וטכניקות אחרות, על ידי שימוש במדע. עוד במצרים העתיקה היו משתמשים בנפלאות כדי להלהיב קהל רב. דלתות שנפתחות ונסגרות מאליהן, רוחות שנראות מהלכות. הייתי עד לניסיון כזה גם בטיול לרוסיה. שהיתי בצפון המדינה, במקום שבו הטמפרטורה הייתה 40 מעלות מתחת לאפס. ישבתי בשדה התעופה והמתנתי שמזג האוויר יתבהר, ושנוכל להמריא. בחוץ עמדו המטוסים, ולצדם הייתה קופסה שבאמצעותה מדדו חום ולחצי אוויר. אחד מה"ילידים" עבר במקום והדלת נפתחה ונסגרה כדי לבצע אוטומטית את המדידה. הוא היה משוכנע שרוחות רפאים השתלטו על שדה התעופה, והיה קשה לשכנע אותו שממגדל הפיקוח יש אפשרות לשלוט על דלת הקופסה.

באנגליה הזכירו הרבה את העניין של נחיתת עב"מים בשדות חיטה ויצירת צורות גיאומטריות שונות. בסופו של דבר התברר כי הכל היה מעשה ידי אדם. בכלל, באנגליה האמונה ברוחות מפותחת מאוד, ואנשים לא נכנסים לבית חדש עד שהבית עובר טיהור מרוחות. לבד מהאמונה, אצלם זו כבר תרבות. יש גם אנשים שעושים מזה כסף. הם משכירים טירות או בתי מלון שבהם מצויות, כביכול, רוחות, ואנשים מגיעים על מנת לראות את התופעה מקרוב. למען האמת אלו הם, בסך הכל, ניסיונות של האדם לשפר את החיים ולהעניק להם מעט צבע. יש כאלו שעושים זאת מתוך מטרה טובה, יש כאלו שעושים מזה קומדיה, וישנם אחרים שעבורם זו הרפתקה. ב"יורודיסני" או בהוליווד ישנם אמצעים טכניים שפותחו על מנת שכל האמונות הללו יקבלו מימד אחר.

על פי הקבלה, כל התופעות המוזרות שעליהן מדווח בעולם הזה, יש להן קשר לעולם הזה בלבד, ואין להן כל נגיעה לעולם הרוחני. כל התופעות האחרות שאנו עדים להן, של אנשים ששומעים קולות ורואים מראות, נובעות מהגוף ולא מהנשמה.

הקבלה גורסת שאין נסים. עד כמה שהדבר יישמע מוזר, שהרי חכמת הקבלה היא חכמת הנסתר, ויש בה כל מיני טכניקות לראות דברים נסתרים. אין נסים במובן שאנו חושבים. ייתכן שאלו תופעות מן הטבע, שהמדע יגלה רק בעוד מספר שנים, או שאלו תופעות שיצרו בני אדם כדי לבלבל אחרים, ממניעים שונים.

אין כל דרך בעולם הזה להתקשר עם נשמות על ידי כך שיושבים סביב שולחן ומזיזים כוס. התקשרות עם נשמות אפשרית רק אם אדם רכש מסך, כוח התנגדות, אור חוזר. רק אז הוא מגיע לדרגת הנשמות הללו. אם אדם הצליח לחצות את המחסום הרוחני, הוא יכול לפגוש את הנשמות המצויות באותה דרגה.

הקבלה נקראת "חכמת הקבלה", כיון שהיא מגלה את העולם הרוחני כמדע, עם הוכחות שאפשר לבדוק פעם אחר פעם, ואף להעביר את הטכניקה ואת הידע לאחרים.

סיפורי מעשיות על רוחות ושדים

התופעה הזו קיימת בכל דור, משום שהאנושות כולה זקוקה להצדקה לקיומה. היא זקוקה להוכחה לכך שלא הכל נגמר בחומר. גם אם אתה רואה מקובלים שמרפאים אנשים, מעניקים להם ברכות, או מנסים לסייע בפתרון בעיות, הכל נעשה מכוחות העולם הזה בלבד. יש כאן מידה לא מבוטלת של פסיכולוגיה, משום ששום מקובל אמיתי לא עסק מעולם בטיפול, במסירת ברכות או קמיעות, אלא רק במה שהקבלה עוסקת - גילוי הכוח העליון, והדרך לקרב את האנושות כולה לגמר התיקון. המקובל עצמו תמיד משתוקק לעליה הרוחנית, ולסיוע לאחרים להתעלות. הוא לא היה מוריד כוחות מהעולם הרוחני לעולם הזה, כדי לעזור לאנשים. את זה הוא יכול לעשות בכוחות רגילים, כפי שהיה עושה הרמב"ם כרופא. תפקידו של המקובל לעסוק רק בתיקון הנשמה והעלאתה לדרגת הכוח העליון. זו הסיבה שחכמת הקבלה אינה עוסקת בתיקון הגוף, אלא רק בתיקון הנשמה.

בכל זאת אנשים מוצאים סיבה להתעסק בשוליים, משום שזה מסקרן ומרתק. אם תציג בפניהם את הקבלה הם יברחו, משום שלימוד הקבלה דורש יגיעה רבה, לעיתים עשרות שנות לימוד והתמדה. לעומת זאת, מה יכול להיות קל יותר מלשבת סביב השולחן ו"להוריד נשמות" .

סיפורים על הופעת רוחות בתנ"ך

התנ"ך כולו מתייחס לעולם הרוחני בלבד ולא לזה הגשמי. המסר של הסיפורים הללו חבוי בעולמות הרוחניים. האם ייתכן שאדם בדרגה רוחנית כמו שאול המלך, שהיה מקובל, ילך למגדת עתידות להוריד את נשמתו של שמואל? פשוט, היחס לכתבי הקודש שלנו עבר עיוות.

תופעות אחרות, כמו ה'דז'ה וו'

הנשמה שלנו עוברת גלגולים בכל מיני גופים ואוספת התרשמויות מכל מיני אירועים שחוותה בתוך הגוף. הניסיון הזה, של החיים הקודמים, נותר בנשמה. בקבלה קוראים לזה "רשימו". זו הסיבה שישנם מקרים שאנו רואים בפעם הראשונה מקומות, ונראה לנו שכבר היינו שם. ניסיון העבר הזה נועד לסייע לנשמה "לזכור רוחנית" באיזה מצב רוחני סיימה את חייה, ומאיזו נקודה עליה להמשיך להתפתח, רוחנית, בחיים החדשים. צריך לזכור שהנשמה לא מפסיקה לחיות, היא פשוט עוברת מגוף לגוף, בדיוק כפי שאנו לובשים ופושטים בגדים מדי יום, וכל הגופים הללו הם כלי עזר להתפתחות הנשמה. מגלגול לגלגול מתעלה הנשמה התעלות רוחנית, עד שהיא מגיעה לגמר התיקון. לכן עלינו להפנים שהעיקר הוא הנשמה ולא הגוף. היום כמעט כל חלק בגוף אתה יכול להחליף, והדבר רק מוכיח את אפסות הגוף. הנשמה לא ניתנת להחלפה.

כל התופעות האחרות נובעות מכך שהאדם מפחד מהלא נודע ומהמוות. לכן הוא זקוק לחכמת הקבלה כמדע, שיגלה לו את מהות העולם הזה ואת מהות העולם העליון. הוא לא זקוק למדיטציות, יוגה, או קטורת, כדי להגיע להשגה רוחנית. הוא זקוק רק ללימוד, בלי שום תופעות חיצוניות. עליו להיות חלק בלתי נפרד מהחברה, עם משפחתו וילדיו, משום שזו הדרך היחידה להגיע לרוחניות. כך לומד האדם ליישם את הלימוד הקבלי בחיי היומיום הלכה למעשה, ומתוך כך להגיע לתיקון שורש נשמתו.

"קבלה לעם" מטעם קבוצת המקובלים "בני ברוך" הוא עיתון הכתוב "בגובה העיניים" ושואף להעביר את חכמת הקבלה האותנטית בשפה פשוטה, קלה ומדעית. "קבלה לעם" הוא עיתון א-פוליטי, לא מסחרי ומטרתו היא להפיץ בצורה חופשית וללא תשלום את הידע העצום הטמון בחכמת הקבלה.

לקריאה נוספת: על ט"ו באב ,מדוע האלימות מתגברת?



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב