דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדינת ישראל נ. אלישע חייבטוב 

מאת    [ 15/08/2008 ]

מילים במאמר: 544   [ נצפה 2663 פעמים ]

בבית המשפט העליון
 
בש"פ  6970/08
 
בפני:  
 כבוד השופט א' גרוניס
 
המבקשת:
 מדינת ישראל
 
 נ  ג  ד
 
המשיב:
 אלישע חייבטוב

בקשה להארכת מעצר
 
תאריך הישיבה:                     י"ג באב התשס"ח (14.8.08)        
בשם המבקשת:                        עו"ד ב' ברוט
בשם המשיב:                           עו"ד ח' לרנאו
                                          עו"ד ד' ורניצקי
החלטה

1.        המשיב עומד לדין בבית המשפט המחוזי בבאר שבע. הוא מואשם בעבירות של רצח, שוד, קשירת קשר לביצוע פשע, הפרת הוראה חוקית, הדחת עד בחקירה ושיבוש מהלכי משפט. היום חולפים תשעה חודשים למעצרו. המבקשת עותרת להארכת המעצר בתשעים ימים.

2.        שמיעת הראיות במשפטו של המשיב טרם החלה. לעת הזו קבועות ארבע ישיבות לשמיעת הוכחות. זאת בחודשים נובמבר ודצמבר. כמו כן, קבועה ישיבה ליום 14.9.08, לשם דיון לפי סעיף 144 לחוק סדר הדין הפלילי [נוסח משולב], התשמ"ב-1982 (להלן - החוק). הסיבות לעיכוב בשמיעת הראיות הן שונות. חלקן נעוץ בהגנה וחלקן נעוץ בתביעה. איני רואה צורך להידרש לשאלה אחריותו של מי גדולה יותר. חובה לציין, כי המשיב נמצא במעמד של אסיר שפוט עד לפני כחודש ימים. יתכן מאוד שעובדה זו עומדת ברקע העיכוב בתחילת המשפט. כוונתי לומר שאפשר ששלושת הגורמים המעורבים – בית המשפט, התביעה וההגנה – לא עשו מאמצים מיוחדים לקדם את שמיעתו של ההליך נוכח העובדה שממילא נמצא המשיב בסטטוס של אסיר.

3.        הסניגוריה טענה בפניי כי סיבה עיקרית לעיכוב בהתנהלותו של ההליך נעוצה בכך שהמבקשת לא המציאה את מלוא חומר החקירה. יצוין, כי בעניין זה הגישה הסניגוריה בקשה לערכאה הדיונית לפי סעיף 74 לחוק. בית המשפט המחוזי נתן את החלטתו בעניין ביום 13.7.08. הבקשה לגילוי חומר חקירה נדחתה בעיקרה.

4.        בפניי מיקדה הסניגוריה את טענותיה לגבי חומר חקירה מסוים. איפשרתי העלאת טענות בנושא זה, אף שהעניין חורג מגדר הליך של הארכת מעצר לפי סעיף 62 לחוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה – מעצרים), התשנ"ו-1996. על פי הנטען, קיבלה הסניגוריה מהתביעה כ-40 קלטות ווידאו. דא עקא, הקלטות אינן מתוארכות. על כן, לא ניתן לדעת את סדר ההקלטה ולכך יש חשיבות רבה מבחינת הסניגוריה. עוד נטען כי קלטת מסוימת הינה למעשה קלטת שנערכה מתוך חומר שנכלל בשתי קלטות המסומנות במספרים "9ב" ו-"33". ההגנה טוענת כי החומר הכלול בקלטת הערוכה, ואשר לגרסת התביעה מקורו בקלטת "33", אינו מצוי בקלטת "33". במהלך הדיון היום ביקשתי מהפרקליטה המייצגת את המבקשת לבדוק עניין זה. מסתבר, כי העניין מורכב במידת מה ולא ניתן היה לבררו היום. הנני מקווה כי הסניגוריה ופרקליטות המחוז יבררו במשותף את העניין של תיארוך הקלטות והחומר שמקורו בקלטת "33". כמובן, שהיה והסניגוריה לא תקבל תשובה מספקת פתוחה בפניה הדרך להגיש בקשה נוספת לפי סעיף 74 לחוק. זאת ועוד, טענות בכל הנוגע לכרסום בחומר החקירה אין מקומן בערכאה זו. הדרך הנכונה היא להגיש בקשה לעיון חוזר בפני הערכאה הדיונית, גם מקום שבית משפט זה הוא היחיד המוסמך להאריך מעצר לפי סעיף 62 הנ"ל.

5.        אף אם חל עיכוב בלתי מוצדק בשמיעת ההוכחות, ואיני אומר שכך הדבר, הרי לא ניתן להתעלם מן העובדה שהמשיב היה בסטטוס של אסיר עד לפני כחודש ימים. יתכן שבשל היותו בסטטוס כפול, זה של אסיר וזה של עציר, נמנעו ממנו זכויות מסוימות הנתונות לאדם שמעמדו אסיר בלבד. גם אם כך הוא, חובה ליתן משקל לנתון בדבר הימצאו ממילא בין כתלי הכלא עקב עונש המאסר שהוטל עליו בעבר. כאשר מצרפים לכך את העובדה שהמשיב מואשם, בין היתר, בעבירה של רצח, דינה של הבקשה להתקבל.

6.        לפיכך הנני מחליט להאריך את מעצרו של המשיב ב-90 ימים החל מהיום.   

           ניתנה היום, י"ג באב התשס"ח (14.8.2008). 

פסק הדין המלא באתר הרשות השופטת:
http://www.court.gov.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב