דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים - לאחר תאונת דרכים 

מאת    [ 12/08/2008 ]

מילים במאמר: 949   [ נצפה 2473 פעמים ]

אם עברתם תאונת דרכים, אתם בוודאי יודעים כמה מייגע התהליך שמגיע אחריה. אז הנה מספר טיפים, שיעזרו לכם לכלכל צעדיכם בחוכמה.

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים יצר מהפכה מסוימת, כאשר לאחר שחוקק החוק לא היה עוד צורך בהוכחת אשמה על מנת שהניזוק יקבל פיצוי.

עיקרון של "היעדר האשמה", קובע במילים אחרות כי כל אדם שנפגע בתאונת דרכים זכאי לפיצוי כדי הנזק שנגרם לו, ואין זה משנה אם היה אשם בתאונה או לא.

מכאן קיימת חשיבות גדולה כי הנפגעים בתאונות דרכים יהיו מודעים לזכויותיהם. להלן כל הטיפים החשובים לתאונות דרכים.

איתור המזיק - התביעה בדרך כלל מוגשת כנגד חברת הביטוח בה נסע הנפגע (בין כנהג או נוסע), וכל אחד יודע אצל איזה חברת ביטוח הוא רכש את ביטוח החובה.

הבעייתיות מתחילה כאשר הנפגע הינו הולך רגל, וכאן קיימת חשיבות גדולה לזיהוי "המזיק". על כן, אם הולך הרגל מצוי בהכרה וביכולתו לבצע פעולות מוטוריות, יש חשיבות באיתור ורישום שמו של נהג הרכב הפוגע, כתובתו, מספרי הטלפון ובייחוד תיעוד של פוליסת הביטוח שברשותו.

מגן דוד אדום- במידה והנפגע פונה באמבולנס לבית החולים, קרוב לוודאי כי הוא יקבל במהרה חשבון עבור השירות, אותו יש להסדיר מהר ככל האפשר. ככלל, מחובתה של חברת הביטוח לשאת ו/או לשפות את הנפגע בהוצאות הפינוי באמבולנס.

הנפגע יכול ליידע את חברת הביטוח אודות החיוב ולבקש כי יסדירו את החיוב, או שבאפשרותו לשלם את החיוב ולדרוש כספו חזרה מחברתהביטוח.

בית החולים- במידה והנפגע פונה או התפנה לבית החולים, יש חשיבות גדולה לבדיקת הגיליון רפואי תוך תשומת לב רבה לנושא "תלונות הנפגע".

פעמים רבות, נוכח אילוצים ולחצים בחדר המיון, לא נרשמים בגיליון הרפואי כל תלונותיו של הנפגע.

אני נתקל לא אחת בטענות של נפגעים כי התלוננו על בעיות רפואיות, שלא נרשמו בגיליון הרפואי וכאשר מוגשת תביעה לבית המשפט ובמסגרתו מתבקש מינוי מומחה רפואי, יבדוק בית המשפט אם קיימת סיבה למינוי המומחה. אם קיים ריחוק בזמן בין התלונות הרפואיות ולמועד בו הן דווחו לבין תאונת הדרכים, יכול בית המשפט שלא למנות את המומחה בתחום הרפואי אותו ביקש הנפגע.

בדיקת הגיליון בסמוך לבדיקה, במהלכה או מיד אחריה, תבטיח כי לא תצטרכו להוכיח, כאשר תוגש דרישה לחברת הביטוח או תביעה לבית המשפט חודשים או שנים אחר כך, כי עוד בחדר המיון התלוננתם על הבעיה הרפואית, שכאמור לא קיבלה ביטוי בגיליון הרפואי

שמירת קבלות אודות טיפול רפואי-זכרו לשמור כל קבלה אודות הטיפולים הרפואיים אותם קיבלתם. שמירת קבלות אלה תבטיח כי כאשר תגישו את דרישתכם לחברת הביטוח או תביעתכם לבית המשפט, תשופו מלוא הנזק שנגרם לכם.

שמירת הקבלות צריכה להמשיך ולהתבצע גם לאחר הגשת הדרישה או התביעה, שכן ההוצאות שלכם לאו דווקא מסתיימות ביום הדרישה או הגשת התביעה, וייתכן כי במשך הזמן הוצאותיכם ימשיכו לגדול - כך תבטיחו שיפוי מלא מטעמה של חברת הביטוח.

הקבלות אותן יש לשמור יכולות להתייחס להוצאות רפואיות הקשורות בטיפולים רפואיים קונבנציונאליים (קופת חולים, צילומי רנטגן, CT, EMG, פיזיותרפיסטים וכיוצא בזה), ואף רפואה משלימה, טבעית, דיקור, טיפולים הומיאופתיים וכיוצ"ב.
.
הוצאות נסיעה -זכרולשמור קבלות ו/או תיעוד אודות הוצאות הנסיעה ששילמתם. הינכם זכאים לקבלת שיפוימחברת הביטוח בגין הוצאות הנסיעה שנגרמו לכם בקשר לתאונת הדרכים.

גם בנוגע לנסיעה בתחבורה ציבורית ומוניות אין בעיה לשמור את הקבלות והתיעוד, ואולם הבעיה מתחילה כאשר עושים שימוש ברכב הפרטי.

במקרה זה יש לבצע הערכה של "שוויהשימוש" ברכב בקשר לתאונת הדרכים (נסיעה לבית חולים, קופת חולים, רופא וכו') ולצרף קבלות על הוצאות דלק.

אם המעורב בתאונת הדרכים נפגע באופן קשה, כך שרמתהניידות שלו נפגעת, הוא זכאי לפיצוי נוסף מחברת הביטוח בגין נזקזה.

עזרה וסיעוד-אם בגין תאונת הדרכים היה צורך בהעסקת עוזרת בית או שאחד או יותר מבני המשפחה התמסרו לטיפול בנפגע, גם כאן מחובתה של חברת הביטוח לשפות אותו בגין הנזק.

נסו לשמור תיעוד של ימי החופש אותם נטל בן המשפחה בכדי לטפל בנפגע או להעריך את כמות הזמן שהשקיע בכם.

רשמו את היקף המשרה בו מועסקת העוזרתבצירוף השכר ששולם לה. אם הייתה לכם עוזרת בית וכתוצאה היקף משרתה גדל, שמרו על תיעוד זה גם כן.

תשלום תכוף- אם מדובר בתאונת דרכים שהסבה לנפגע נזק גוף קשה, וכתוצאה מהתאונה נגרמו לנפגע אובדן כושר עבודה והוצאות רפואיות כבדות, אזי זכאי הנפגע "למימון ביניים" מחברת הביטוח.

הנפגע יכול לעשות זאת באמצעות פנייה לחברת הביטוח לתשלום תכוף, על חשבון הסכום שיפסק לו בהליך המשפטי. באם חברת הביטוח מסרבת ניתן להגיש את הבקשה לבית המשפט.

הקשיבו לגופכם- גם אם הינכם סבורים שנגרם לכם נזק של מה בכך או שהינכם סבורים שהכאבים מהם אתם סובלים יחלפו במהרה, פנו לקופת חולים או לרופא מומחה, ודווחו על הכאבים וההגבלות מהם אתם סובלים.

כמו כן, פעלו בעצתהרופאים. באם הינכם מופנים לרופאים מומחים, טיפולי פיזיותרפיה וכו', בצעו אתהטיפולים ואל תדחו אותם למועד מאוחר יותר. לעתים חולף זמן מה בין התפרצות מחלה לבין מועד התאונה או ההגבלה.

תלונות אודות הבעיות הרפואיות במועד ימנעו העלאת טענות עתידיות של חברת הביטוח לפיה אין כל קשר בין התלונות והבעיות הרפואיות מהן אתם סובלים היום לבין תאונת הדרכים.

תאונת דרכים שהינה תאונת עבודה-במידה ותאונת הדרכים מהווה גם תאונת עבודה יש צורךבפנייה מהירה למוסד לביטוח לאומי והגשת הודעה על פגיעה בעבודה ובקשה לדמי פגיעה.

לאחר הכרה בפגיעה ניתן להגיש בקשה להכרה בנכות, בצירוף כל החומר הרפואי, ואף ניתן להיעזר בחוות דעת של מומחה מטעמכם.

הנכות שתקבע, אם תקבע, במוסד לביטוח לאומי, מהווה נכות על פי דין, והיא מחייבת את חברת הביטוח ובית המשפט בפסיקת הפיצוי. כמו כן, מסך הפיצוי שיפסק לכם ינוכו כל הסכומים ששולמו לכם על ידי המוסד לביטוח לאומי.

פנייה לעו"ד -נסו לפנות לעו"ד מיד או בסמוך למועד התאונה. ההגדרה של תאונת דרכים, איננה פשוטה ואיננה כפי שהיא נתפשת על ידי אדם מן השורה, מאחר וקיימים אירועים רבים ואחרים שעשויים להיכנס להגדרה של תאונת דרכים כגון: פגיעה במהלך עליה לרכב או ירידה ממנו, נפילה באוטובוס, פגיעה בעת תיקון דרך, פגיעה עקב ניצול הכוח המכאני של הרכב ועוד.

מניסיוני המקצועי אני יכול לומר בבטחה כי היוועצות עם עו"ד מיד או בסמוך לאחר תאונת הדרכים תסיר מכשולים רבים שיכול ויצוצו בדרך, ואף תכוון אתכם להשגת מלוא הפיצוי לו אתם זכאים.



בועז אלקלעי, עו"ד
רחוב ביאליק 164, רמת גן 52523
טל. 03-6120101 פקס: 03-7511688
עוה"ד בועז אלקלעי, בעל תואר LL.B במשפטים, חבר פורום הנזיקין של לשכת עורכי הדין ובעל ניסיון רב כעורך דין. התמחותו של עו"ד אלקלעי הינה בתחום האזרחי, בתחום הנזיקין, רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונת עבודה והביטוח.
http://rashlanut-law.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב