דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זוגיות - תיקון עולם 

מאת    [ 12/08/2008 ]

מילים במאמר: 745   [ נצפה 3143 פעמים ]

איך אפשר לתקן את העולם

בראשית, שמות, ויקרא, במדבר עברו חלפו להם, דהיינו, מודעות נפש, רוח, נשמה, חיה עזבה אותנו והלכה לה והשאירה אותנו עם האנחות, האכזבות, הייסורים, המחלות, המלחמות, הזוגיות הקלוקלת, הדיכאונות, הסרטן, חוסר פרנסה ועם ראשי העם מצד דת, מדע וקבלה מאוכזבים ומתוסכלים איך עד היום הזה אף אחד לא יודע את סודות היקום וכל אחד מדבר מתוך השערות, מה שנראה לו, איך שהוא חושב, מה שהוא אמר ומתחלים לבקש עזרה ומחילה וסליחה כאשר הם לא נותנים סליחה ומחילה. והנה הם מכריזים לנו צום ותענית ותפלות ובכי ותחנונים שנקרא - ט' באב .

מדוע ט' באב? אנחנו רואים שאם אדם בא ופוגע באוכלוסיה שחפה מפשע מיד אנחנו ניגשים והורסים לו את ביתו. השאלה היא: "מה עשה לנו משה רבנו שהרסנו לו את ביתו - ומה העונש שאנחנו צריכים לקבל על זה"? ישנם כאלו אומרים: "שאנחנו לא היינו בזמן חורבן בית המקדש ואין לנו יד בעניין". השאלה שתשאל היא: "מדוע אותם אנשים דוחים את הגאולה ודוחים מודעות לבניית בית המקדש"? שנאמר עליהם: "מי שדוחה משיח כופר בתורה ובמשה רבנו - ומי שמעכב גאולה כמחריב העולם".

משה רבנו נולד בחודש השישי, שבני אנוש בעולם הזה קוראים לזה פג, וכשם שכולנו יודעים שפגים הם ילדים מוכשרים יותר משאר הילדים שנולדים בחודש ה - 9 . כך גם משה רבנו נברא ביום ה - 6 של הבריאה שעל כן הוא נקרא - האדם הראשון. שישי, שבת וראשון אלו השלושה הימים שמשה רבנו ירד לתוך גופו והתחיל בתיקון העולם - תינוק. שלושה הימים הם כנגד שלושה החודשים תמוז, אב וטבת שהשכינה שמרה על משה - ועל כן אין חסדים ביקום רק דין. כך שתמוז ואב - השמש שורפת את הארץ. בטבת - המים מטביע את הארץ. מדוע? החרבנו את ביתו של משה - הראשון והשני. שנאמר: "שבית המקדש היה קיים זבוב לא היה בבית המטבחים והבשר לא הסריח". והיום המזגנים מקררים, התנורים מחממים והזבובים קיימים והבשר מסריח מהראש ועובר לכול הגוף - תורשתי.

ט' באב - ט' הם ט' הספירות שקיימות בארבעה הספרים של תורת משה רבנו: "בראשית, שמות, ויקרא ומדבר. באב - בספירה 5 שהם התורה של משה רבנו בכללותה שעל כן ט' באב מתחילה הפרשה בספר החמישי של משה רבנו שהוא ספר דברים שהוא דרגת הכתר והדעת שבו משה רבנו מדבר משמו שנאמר: "ברוך השם - שהם אותיות ברוך משה". שנאמר: "אלה הדברים אשר דבר משה..."!

הפרשה לא מוזכרת בספר הזוהר ולא במקרה הדבר הוא, ולא שחס וחלילה רבי שמעון בר יוחאי לא יודע אותה אלא השאיר את זה לימות הגאולה שהם ימות המשיח שהם אותיות - "משה חי". שעל כן הפרשה מתחילה "אלה הדברים" - התחלה של הכתר מתחילה ב - אלה לכן השאלה תשאל: "מי הם אלה"? אלא הם ששה ימי הבריאה שהם היום שנברא משה רבנו - האדם הראשון על ידי האלהים שנאמר: "הכל נהיה בדברו". כך ש - אלה שהם ששה ימי הבריאה נבראו ב - דבר, כך ש - אלה = דבר. וכאשר הכתוב ממשיך ואומר: "הדברים", אנחנו מכניסים במקום אלה את דבר, ואז המילה הושלמה ורצופה ונהיית האלהים. כך שלאחר אנחנו מגיעים למודעות האלהים, אנחנו מקבלים את המילה השלישית במשפט שהיא אשר, שהם אותיות ראש שהיא בינה - אלהים חיים, שעל כן לא נאמר דברים אלא הדברים, ה"א שהצטרפה לדברים מראה את הבינה, שהיא ראש, ורק לאחר מכן הוא יכול לדבר שנאמר: "דבר משה". פה אנחנו רואים את ירידת העולמות ולכן לא נפתחה הפרשה בשם משה למרות שספר דברים הוא סיכום התורה על ידי משה, אלא הכתוב מראה לנו מה על משה היה לעשות כדי שיוכל לדבר ועל כן אותיות משה הם: "מ - שהיא בינה המסומנת באות ה"א, ש - אלה ששה ימי הבריאה, ה"א שהיא התורה שנקראת ים, כך שבכללותם ה"א, אלה, ים הם - "האלהים" שנאמר: "משה איש האלהים".

"אשרך משה"

ואלו הם דברי משה: כאשר "בית המשיח" נבנה שנאמר: "בנה לי את משכני ואשכון בתוכך" אנחנו עוברים למודעות של חוסר זמן תנועה ומקום שנאמר: " ויטע יהוה אלהים גן בעדן מקדם וישם שם את האדם אשר יצר: ויצמח יהוה אלהים מן האדמה כל עץ נחמד למראה וטוב למאכל, ועץ החיים בתוך הגן, ועץ הדעת טוב ורע". ובמציאות הזו אנחנו חווים את המשפט: "ביום ההוא לא יגורך כל רע". ואז המשפט: "אם תשמרו את חוקותיי ומצוותי"...שהיא בלשון רבים נהפכת למשפט אחד ולחוק אחד שנאמר: "ואהבת לרעך כמוך - אני יהוה הוא האלהים" שזאת משמעות המילה - ויטע.

"הכל בחכמה עשית"

בנקודה הזו נאמר: "מי ליהוה אלי"! כך שמי שישמע את הקריאה הזו יכול לזכות בבית המשיח, ומי שמתנגד לקריאה הזו יעיין וילמד ויראה את הימים הבאים שמתוארים בספר ישעיה פרק א'.

"כדי להיות בבית המשיח - צריך להמשיך לסבול ולהיגאל"

"רפאנו יהוה ונרפה - הושענו יהוה ונושעה"




רות קדם
מצוינות אישית
054-7629779
04-8437423
Omrs1@walla.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב