דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול שיניים - טיפול שורש 

מאת    [ 10/08/2008 ]

מילים במאמר: 442   [ נצפה 7984 פעמים ]

מהו טיפול שורש ומה מטרתו? כיצד הוא מתבצע? מה הגורמים שבעקבותיהם יש צורך בטיפול שורש? והאם אפשר למנוע צורך בטיפול מראש? כמה זמן נמשכים הכאבים לאחר טיפול שורש? האם יכול לקרות מצב שבו טיפול שורש לא מצליח?

טיפול שורש הינו טיפול נפוץ מאוד כיום. הטיפול עצמו מורכב מסידרת מפגשים (בדרך כלל עד שלושה מפגשים), אך יכול לקרות מצב בו טיפול יימשך מעבר לצפוי - תלוי בחומרת הדלקת.
כאשר נגרם נזק בלתי הפיך לשן בעקבות דלקת וחורים בשן המגיעים עד ל"מוך השן" (המקום בתוך השן בו נמצאים כלי דם ועצבים), אזי יש צורך לטפל בשן ולמנוע התפתחות והחמרת הדלקת. במקרה ולא מטפלים בשן בזמן, עלולה הדלקת להתפתח ולפגוע בעצם, וגם לגרום לעקירת השן.

בשלב הראשון של הטיפול ינקה הרופא את השן, וכן ינקה גם את תעלות השורש (ברוב המקרים 3 תעלות) ויוציא את רקמת מוך השן הדלקתית. בהמשך יחוטא המקום בעזרת חומרים שונים, ולאחר מכן תתבצע סתימה של האיזור, שמטרתה לשמור על המקום נקי ולמנוע מחיידקים להכנס בחזרה לשן. לאחר הניקוי, החיטוי וביצוע הסתימה, יש להשלים את השן בעזרת "כתר".
מכיוון שהשן המטופלת חלשה וקיים סיכון גבוה לשבירתה, משלימים את השן בעזרת כתר. הכתר מודבק לשן המקורית (במהלך הטיפול הרופא משחיז את השן בכדי שאחיזת הכתר תהיה טובה ביותר). מיד לאחר הטיפול מודבק כתר זמני, ובהמשך, מודבק הכתר הקבוע. לא מומלץ להשאר עם כתר זמני זמן רב, מכיוון שקיים סיכון להצטברות חיידקים וחזרת העששת לשן המטופלת.

קיימים מספר סוגים של כתרים, להלן הנפוצים שבהם:
1. כתר יצוק- כתר מסוג זה איננו מכיל ציפוי כלל, ומבחינה אסתטית אינו מספק (צבעו אפור).
2. כתר חרסינה עם כיפה ממתכת - כתר אשר מורכב מכיפת חרסינה המצופה שכבת מתכת. החלק הפנימי של הכתר הוא העשוי ממתכת, מודבק לשן ועוטף אותה.

לאחר טיפול שורש לא צפויים כאבים, אך תיתכן רגישות בשן המטופלת כמה ימים.
יכול לקרות מצב בו טיפול שורש ייכשל מסיבות שונות, כגון עבודה לא איכותית של רופא השיניים, השחזת יתר של השן, או עבודה לא מקצועית על הכתר המיועד לשן במעבדה ( יש לזכור שהכתר מוכן במעבדה על-ידי טכנאי המוכשר לכך, ונדרש שילוב גם של רופא טוב וגם של טכנאי טוב בכדי שהטיפול יהיה מוצלח ואיכותי). לא בכל מקרה של כשלון בטיפול שורש יש צורך בעקירת השן המטופלת. ייתכן וניתן לעשות טיפול שורש חוזר, או השלמה נוספת.

יש לשים לב כי לפני טיפול שיניים מסוג טיפול שורש חובה לעבור צילום רנטגן, וזאת בכדי שהרופא יוכל לראות את מצב השן ואת מצב השורשים שלה. וייתכן כי במהלך הטיפול יידרשו צילומים נוספים.
כדאי לדעת כי הכתר הקבוע מודבק ואמור להחזיק לפחות כמה שנים על השן. לאחר הטיפול ולאחר הדבקת הכתר הזמני, רצוי לבדוק שההגרשה בפה טובה, ושהכתר יושב טוב בתוך הפה. אם יש בעיות כלשהן, ואם הכתר מרגיש לא נוח מכל סיבה שהיא, זה הזמן לבצע שינויים.

לקבלת מידע ופרטים נוספים בקרו לאתר.
טיפולי שיניים



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב