האם חשוב לפרסם בתקופות קשות?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

האם חשוב לפרסם בתקופות קשות? 

מאת    [ 09/08/2008 ]
מילים במאמר: 214   [ נצפה 1840 פעמים ]

 
 
מבנה ההוצאות של כל עסק כולל בתוכו מרכיבים שונים, חלקם גמישים יותר לשינוי וחלקם פחות. תקציב ההוצאה על שיווק ופרסום נמנה על הגמישים ואכן, בתקופות שבהן העסק מדשדש יבחר לרוב המנהל לצמצם דווקא באלו. למה? כי זה הכי פשוט. האם זה הדבר הנכון לעשות? כלל לא בטוח!
מטרת השיווק והפרסום היא ליצור מודעות אצל קהל הלקוחות הפוטנציאליים, להגדיל את נתח השוק של העסק, לגרום ללקוחות להגיע אליך במקום אל מתחריך. צמצום תקציב השיווק והפרסום בהכרח ייפגע במכירות. ועם זאת, כשהעסק מתקשה לשלם את הוצאותיו הבסיסיות ביותר הרי זה רק הגיוני שבעליו יבחר לצמצם בהוצאות אלו לפני שיחליט לפטר עובד.
בתקופות של שגשוג ורוויה מסביב סביר שתקציב ההוצאה על שיווק ופרסום אצלך ואצל מתחריך יהיה גדול יותר ולפיכך תידרש להשקיע הרבה יותר בכדי לבלוט, בכדי לגרום ללקוח הפוטנציאלי לבחור בך על פני מתחריך. לעומת זאת, בתקופות שפל בהן כל אחד מצמצם את הוצאותיו למינימום האפשרי וחותך עד דק את תקציבי הפרסום והשיווק - דווקא אז תוכל, בתקציב נמוך יחסית, לבלוט ביחס למתחריך וליצור לך את היתרון היחסי הכל כך חשוב בתקופה כזו.
נראה שהמשל הבא ימחיש באופן הטוב ביותר את המצב: אם נקלעת עם חבר ביער ולפתע ניצב מולכם נמר רעב, אינך צריך לרוץ מהר יותר מהנמר כדי להינצל, כל שעליך לעשות הוא לרוץ מהר יותר מהחבר...

פורסם בעיתון "העיר" של דמרקר, 25/4/2008, יניב רוסו
יניב רוסו, מנכ"ל
אופק בר השקעות בע"מ
http://www.ofek-bar.co.il
yaniv@ofek-bar.co.il
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב