דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה אנגלה מרקל כן וציפי לבני לא ? 

מאת    [ 09/08/2008 ]

מילים במאמר: 770   [ נצפה 2704 פעמים ]

 

למה אנגלה מרקל ("חסרת הניסיון הבטחוני") יכולה  וציפי ליבני לא  ?

 

ישראל זקוקה למנהל/ת ולא עוד למצביא

 

מאת : אייל פרדיס

בימים אלה עולה מועמדותה של השרה ציפי ליבני לראשות הממשלה ומייד מזדעקים מתנגדיה ומבהילים מפני האפשרות שאישה ראש ממשלה "חסרת ניסיון בטחוני" תעמוד מול הסכנות הרבות האורבות לנו !!.

אולם ...ראשית עליהם להביט סביבם .

 

אנגלה מרקל קנצלרית גרמניה פיזיקאית במקצועה וחסרת כל ניסיון צבאי אחראית על    כ - 300 כלים גרעיניים  הפרוסים בגרמניה בימים אלה למרות "חוסר ניסיונה הצבאי" היא מנהלת 82 מיליון תושבים ואת אחת הכלכלות המתפתחות בעולם . גם מרגרט תאצ'ר שעמדה בראש ממשלת אנגליה משנת 1979 היתה כימאית ועורכת דין חסרת כל ניסיון בטחוני אולם הובילה את מהלך הצבת כוחות נאט"ו באירופה והובילה למלחמת פוקלנד . לגרמניה , צ'ילה , פילנד , ניו זילנד , אירלנד , לטביה ראשי ממשלות שהן נשים ואפילו סגן ראש ממשלת סין היא אישה .

 

טענת "חוסר הניסיון הבטחוני" היא טענה מצ'ואיסטית ומתנשאת , נושאי הטענה הזו העולה בימים אלה מפנים אותנו למקרה "גולדה מאיר" ומלחמת יום כיפור , אולם גם כאן עליהם לשוב ולעיין במסמכי ועדת אגרנט שקבעו כי  בתבונתה של גולדה מול דעתם הנחרצת של בר לב ודיין החליטה יחד עם הרמטכ"ל דוד אלעזר לגייס מילואים מספר שעות לפני פרוץ המלחמה , החלטה שהצילה אולי את מדינת ישראל , וזאת בניגוד לדעת אנשי הביטחון המנוסים .

 

הגנרלים חושבים דרך כוונות ומקובעים בדרכים עליהם התחנכו מיום נערותם דרך הצבא וכניסתם המהירה לפוליטיקה , גם הגורמים המקצועיים בצה"ל בוגרי מלחמות ויודעי מלחמה שוגים בשגיאות בסיסיות כמו ההנחה המבצעית הכואבת שחיל האויר יכול לחסל את החיזבאללה תוך כמה ימים ...

 

לחוסר ניסיונה הבטחוני של ליבני יש דווקא יתרון , היא אינה שבויה בקונספציות כוחניות , היא לא "גדלה" עם מפקדי הכוחות והגנרלים המסתובבים בינם לבין עצמם , היא מביאה איתה סגנון ניהול נשי על יתרונותיו הרבים : נשים משתפות יותר , פחות נתלות בסמכות היררכית , מחקרים מראים שגם בניהול מו"מ הן עדיפות על גברים - הן מקשיבות יותר ,מסוגלות להבין טוב יותר את הזולת , ומסתכלות אל הטווח הרחוק.

 

טיעוני "חוסר הניסיון הבטחוני"  מנותקים אם כן מהמתרחש בעולם , מכשלונותיהם של בעלי הניסיון הזה , ומהיתרונות הרבים של מי שאינה חברה ב"חבורה" הבטחוניסטית הגברית המתגלגלת כאן מהצבא לפוליטיקה ו/או לעסקים וקובעת עבורינו את דמות המנהיג הרצוי לנו .

 

יש לראות את היתרונות הרבים שבניהול הנשי, ובבחירת מנהל/ת  ולא מצביא לישראל מול בעיותיה המורכבות והרבות , נכון הוא כי  ליד ראש ממשלה כזו ראוי היה להציב שר ביטחון בעל ניסיון .

 

למה אנגלה מרקל ("חסרת הניסיון הבטחוני") יכולה וציפי ליבני לא - ישראל זקוקה למנהל/ת ולא עוד למצביא מאת : אייל פרדיס ( מנכ"ל עירית עפולה ) בימים אלה עולה מועמדותה של השרה ציפי ליבני לראשות הממשלה ומייד מזדעקים מתנגדיה ומבהילים מפני האפשרות שאישה ראש ממשלה "חסרת ניסיון בטחוני" תעמוד מול הסכנות הרבות האורבות לנו !!. אולם ...ראשית עליהם להביט סביבם . אנגלה מרקל קנצלרית גרמניה פיזיקאית במקצועה וחסרת כל ניסיון צבאי אחראית על כ – 300 כלים גרעיניים הפרוסים בגרמניה בימים אלה למרות "חוסר ניסיונה הצבאי" היא מנהלת 82 מיליון תושבים ואת אחת הכלכלות המתפתחות בעולם . גם מרגרט תאצ'ר שעמדה בראש ממשלת אנגליה משנת 1979 היתה כימאית ועורכת דין חסרת כל ניסיון בטחוני אולם הובילה את מהלך הצבת כוחות נאט"ו באירופה והובילה למלחמת פוקלנד . לגרמניה , צ'ילה , פילנד , ניו זילנד , אירלנד , לטביה ראשי ממשלות שהן נשים ואפילו סגן ראש ממשלת סין היא אישה . טענת "חוסר הניסיון הבטחוני" היא טענה מצ'ואיסטית ומתנשאת , נושאי הטענה הזו העולה בימים אלה מפנים אותנו למקרה "גולדה מאיר" ומלחמת יום כיפור , אולם גם כאן עליהם לשוב ולעיין במסמכי ועדת אגרנט שקבעו כי בתבונתה של גולדה מול דעתם הנחרצת של בר לב ודיין החליטה יחד עם הרמטכ"ל דוד אלעזר לגייס מילואים מספר שעות לפני פרוץ המלחמה , החלטה שהצילה אולי את מדינת ישראל , וזאת בניגוד לדעת אנשי הביטחון המנוסים . הגנרלים חושבים דרך כוונות ומקובעים בדרכים עליהם התחנכו מיום נערותם דרך הצבא וכניסתם המהירה לפוליטיקה , גם הגורמים המקצועיים בצה"ל בוגרי מלחמות ויודעי מלחמה שוגים בשגיאות בסיסיות כמו ההנחה המבצעית הכואבת שחיל האויר יכול לחסל את החיזבאללה תוך כמה ימים ... לחוסר ניסיונה הבטחוני של ליבני יש דווקא יתרון , היא אינה שבויה בקונספציות כוחניות , היא לא "גדלה" עם מפקדי הכוחות והגנרלים המסתובבים בינם לבין עצמם , היא מביאה איתה סגנון ניהול נשי על יתרונותיו הרבים : נשים משתפות יותר , פחות נתלות בסמכות היררכית , מחקרים מראים שגם בניהול מו"מ הן עדיפות על גברים – הן מקשיבות יותר ,מסוגלות להבין טוב יותר את הזולת , ומסתכלות אל הטווח הרחוק. טיעוני "חוסר הניסיון הבטחוני" מנותקים אם כן מהמתרחש בעולם , מכשלונותיהם של בעלי הניסיון הזה , ומהיתרונות הרבים של מי שאינה חברה ב"חבורה" הבטחוניסטית הגברית המתגלגלת כאן מהצבא לפוליטיקה ו/או לעסקים וקובעת עבורינו את דמות המנהיג הרצוי לנו . יש לראות את היתרונות הרבים שבניהול הנשי, ובבחירת מנהל/ת ולא מצביא לישראל מול בעיותיה המורכבות והרבות , נכון הוא כי ליד ראש ממשלה כזו ראוי היה להציב שר ביטחון בעל ניסיון .
אייל פרדיס M.A
מנכ"ל עיריית עפולה



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב