10 דרכים לניהול גרוע של קמפיין ממומן
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

10 דרכים לניהול גרוע של קמפיין ממומן 

מאת    [ 07/08/2008 ]
מילים במאמר: 1212   [ נצפה 2051 פעמים ]

 
 

1.  לא לדעת את האויב

אתה לא לבד בעולם הקמפיינים הממומנים – יש לך מתחרים וחשוב לך, מאוד חשוב לך לדעת מה הם עושים. אתה צריך לדעת כמה מתחרים יש לך ומיהם. ישנן מילות מפתח שבהן יופיעו מעט מתחרים וכאלה בהן יש לך מתחרים רבים. לפני שתחליט אילו מילים אתה רוצה לקדם עלייך לדעת את כמות התחרות בכל מילה. ייתכן שעדיף לך להתחרות מול 2-3 מתחרים במקום מול 10 למשל. מעבר לכך, אם במילות חיפוש מסוימות אתה מוצא את עצמך מתחרה מול כמה שמות ענקיים, אולי כדאי לך להשתמש במילים אחרות.האויב גם יודע לשחק מלוכלך, פעמים רבות חברות ישתמשו בשם שלך כמילת חיפוש שתעלה את המודעה שלהם.כן, הם יכולים לעשות את זה.נכון, זה לא הוגן.חוקי? זה תחום אפור שבינתיים עדיין לא נפתר.אז מה אתה עושה? יש לך 2 אופציות : האחת- לצאת למלחמה ולהשתמש בשם של האויב בשביל לקדם את עצמך אבל האופציה השנייה היא עדיפה- להכריז על הפסקת אש. כלומר- להגיע להסכמה שאתה לא משתמש בשם שלו והוא לא משתמש בשם שלך. אנו ממליצים על האופציה השנייה- מלחמה למה זה טוב? הלקח? דע את האויב.

2.  ברית מילה יקרה מדי

בכל תחום ישנן מילים שכולם (כמעט) הולכים עליהן- מעיין ברית מילים שכזו. מה שחשוב לזכור הוא שמילות חיפוש אלו הן בד"כ הכי יקרות ובמבחן החזר ההשקעה הן עלולות לאכזב. כדאי לבחור מילות חיפוש כמה שיותר פופולאריות אבל לא לשים 95% מהתקציב עליהן בהרף עין. אם כן, אל תמהר להצטרף לברית הזו, זכור שדרך מהירה מאוד אכן לסרס את עצמך היא להשקיע את רוב הכסף במילים הכי יקרות.

3.  לא לדעת מתי להגיד לא

טעות נפוצה בניהול קמפיין ממומן היא לא להשתמש במילות חיפוש שליליות. באמצעות מילות חיפוש שליליות אתה מחליט את מי אתה לא רוצה. לדוגמא- אם אתה מפרסם שירותי מסאז' אתה לא רוצה שיקליק עלייך מי שמחפש לימודי מסאז'. לכן, השתמש במילות חיפוש שליליות כגון "לימודים", "לימודי" ו"בית ספר". סנן את מי שלא באמת מחפש את השירותים שלך. את הכסף שלך תשקיע במי שכן מחפש אותך.

4.   לא לעקוב אחרי המרות

עלייך להיות עם היד על הדופק בנוגע להמרות שמייצרת כל מילת מפתח. הרי לא כל מי שמקליק על המודעה שלך הופך להיות לקוח שלך. תשווה בין מילות החיפוש שלך- תבדוק מהי העלות להמרה עבור כל מילה. לדוגמא, נניח ויש לך מילה סופר פופולארית שמייצרת המון הקלקות, נשמע טוב? אז זהו שלא ממש בטוח. מילה שמייצרת המון הקלקות עולה לך גם המון כסף... כאן נכנסות לתמונה ההמרות.עלייך לבדוק כמה המרות המילה הזו מייצרת וכמה עולה לך כל המרה כזו. אם המילה הסופר פופלארית היא בעלות להמרה סופר גבוהה ייתכן שכדאי לך להשקיע את כספך במילות מפתח אחרות- כאלה שמייצרות המרות בפחות כסף. אם תשקיע את כספך במילים האלה תקבל יותר המרות שעולות לך פחות.המרה היא המרה, לא משנה מאילו מילה היא הגיעה ועלייך לשאוף שכל המרה תעלה לך כמה שפחות.

5.  להסתפק במודעה אחת

ניהול ממש גרוע של קמפיין ממומן הוא שימוש במודעה אחת בלבד. תמיד תתחיל לפחות בשתיים-שלוש גרסאות של מודעות. לאחר זמן מה, בדוק אילו מודעה מצליחה יותר ומשתלמת יותר ולך איתה. בהמשך תוסיף עוד גרסאות ותשווה גם ביניהן. ניהול מוצלח של קמפיין ממומן הוא ניהול שוטף, לאורך זמן, לעולם לא להסתפק רק במודעה אחת אלא להוסיף עוד גרסאות ולקדם רק את הטובות ביותר. את הנאמנות רק לאחת תשאיר בבית, מונוגמיה לא משחקת פה תפקיד.

6.  ליפול ברשת (התוכן)

רשת התוכן היא לרוב המקום בו נופלים גיבורים. היא המקום בו התקציב החודשי שלך כולו יכול ללכת תוך שעתיים.רשת התוכן היא פלטפורמה נוספת לפרסום מודעות של גוגל. היא מפזרת את המודעות שלך באלפי אתרים ומייצרת המון הקלקות. בעין בלתי מזוינת התסריט הזה נראה מעולה נכון? ובכן, יש catch : בדר"כ ההקלקות האלה נחשבות להקלקות שאינן איכותיות במיוחד. כלומר, האנשים שהקליקו על המודעה שלך, לא חיפשו אותך אלא הם גלשו באתר מסוים והמודעה שלך פשוט הופיעה בו. הקלקה איכותית היא כזו שמי שמקליק עליה חיפש את השירות שלך. זכור, אתה מחפש את מי שמחפש אותך. מי שלא מחפש אותך סביר להניח שלא יהפוך להיות לקוח שלך.עדיין הרעיון של אלפי אתרים נשמע טוב? עדיין רוצה את כל ההקלקות האלה? ובכן תעשה אתה חישוב-  חשיפה בכמה אלפי אתרים, מתוכם כמה מאות הקלקות...התקציב שלך נשרף תוך כמה שעות והמודעות שלך מפסיקות להופיע.אנו איננו אומרים שאין להשתמש כלל ברשת התוכן, אך יש לנקוט משנה זהירות ועלייך לדעת לאן אתה נכנס. ניהול קמפיין מוצלח הוא כזה שמנצל את התקציב כך שהפרסומות שלך יופיעו לאורך כל זמן הקמפיין.

ובכל זאת, כיצד רבים נופלים?

ובכן, כשאתה מקים קמפיין, רשת התוכן מופעלת אוטומטית. לכן, במידה ואתה לא מעוניין להופיע בה עלייך לבטל אותה. אם שכחת לבטל אותה, נעשה שימוש אוטומטי בביד שנתת לכל מילת מפתח ברשת החיפוש. במידה ואתה מחליט לפרסם ברשת התוכן עלייך להחליט מהו הביד שאתה מוכן לשלם עבור כל מילה. קח בחשבון שהבידים ברשת התוכן הם בדר"כ נמוכים בהרבה מבידים ברשת החיפוש.

7.  לנקום במתחרים

ראית מודעות של המתחרים ובא לך להקליק על המודעות שלהם, לבזבז להם קצת כסף, מי יידע? אז זהו שגוגל יידע.אתה יכול לשחק אותה תמים אבל האלגוריתם של גוגל הוא כל כך מתוחכם כך שהוא יידע שאתה מקליק על המתחרים שלך בכוונה ושאתה לא סתם גולש אקראי. "משטרת גוגל" תעלה על עקבותייך ותנדה את המודעות שלך. אף פעם אבל אף פעם אל תקליק על מודעה של מתחרה. אם אתה רוצה לדעת מהו עמוד הנחיתה אליו מובילה המודעה פשוט תעתיק את הלינק שלה אל חלון הכתובת.זכור- הפשע לא משתלם

8. לרוץ ולספר לחבר'ה

אחרי שסגרנו את עניין המתחרים נעבור אלייך- אתה מריץ מודעה מאוד קריאייטיבית ואתה מתלהב מעצמך- מספר עליה לקולגות בעבודה ולחברים ואז גם הם רוצים לראות. מה רע? ובכן, לרוב זה לא נגמר טוב. בדר"כ כשעסק מריץ לראשונה קמפיין כולם רוצים לראות את המודעות והאינסטינקט הוא גם להקליק עליהן. לא חבל? כל הקלקה עולה לך כסף.הרבה פעמים בתחילת קמפיין מתבזבז כסף רב על הקלקות של חברים. לכן, חשוב מאוד שתקפיד על כך שאף אחד בעסק או בחבר'ה שלך יקליק על המודעות שלך

9.  לא לגוון בעמודי נחיתה

דרך חובבנית לנהל קמפיין היא לייצר עמוד נחיתה אחד לכל מילות המפתח בקמפיין, להוביל את כולם לאותו עמוד. לעומת זאת, דרך מקצועית יותר לנהל את הקמפיין היא לחשוב על הצרכים של הגולש. אם אתה למשל מציע טלוויזיות, מערכות קולנוע ביתי ומקרנים והגולש משתמש במילת החיפוש "טלוויזיית פלזמה". עלייך להוביל אותו בדיוק לעמוד הטלוויזיות שלך. תן לו את מה שהוא חיפש, תהיה רלוונטי לחיפוש שלו.

10.  קשיי שפה

קמפיין גרוע הוא כזה שסובל מקשיי שפה- אוצר המילים שלו מורכב ממילים ומונחים שבעל האתר מכיר, אך לאו דווקא הגולשים מכירים. עלייך להיכנס לראש של הגולש ולחשוב באילו מילים הוא ישתמש על מנת למצוא את השירותים או המוצרים שלך. הרבה פעמים גולשים משתמשים במונחים לא מקצועיים או בסלנג כמילות מפתח. לדוגמא- אם אתה מציע שירותים של ניתוחים פלסטיים ואחד מהם הוא ניתוח הקטנת חזה לגבר או בעגה המקצועית- "גניקומסטיה". אמנם זה המונח המדויק אך לא הרבה אנשים מכירים אותו וישתמשו בו בחיפוש. עלייך לצפות זאת מראש ולהשתמש גם ב"ניתוח הקטנת חזה לגבר" או "הקטנת חזה לגבר".מעבר לכך, גולשים רבים משתמשים בחיפוש בהטיות שונות או בלשון רבים ויחיד. למשל- אם אתה מציע עבודה באירופה, מעבר למילת החיפוש "עבודה באירופה" תשתמש לדוגמא גם ב "לעבוד באירופה" וב"עבודות באירופה".תהיה חכם יותר מהמתחרים שלך, תקדיש יותר מחשבה לפני שאתה בונה את התמהיל של מילות החיפוש. על מנת לדוג כמה שיותר דגים, הרשת שלך צריכה להיות כמה שיותר רחבה ועלייך לוודא שהיא מורכבת מכל האפשרויות לחיפוש.

לסיכום, ישנן דרכים רבות להפסיד כסף מקמפיין ממומן ואף אחד לא רוצה למצוא את עצמו הולך בדרכים האלה.עם זאת, לצערנו ישנם הרבה קמפיינים שמנוהלים באופן חובבני וגורמים לנזקים לבעלי עסקים. אנו אומרים שאין דבר כזה קמפיינים גרועים- יש ניהול גרוע של קמפיינים.ניהול מוצלח של קמפיין ממומן דורש מקצועיות, מיומנות וניסיון. זו עבודה שוטפת ויומיומית אשר מחזירה לך את ההשקעה ומייצרת רווחים.

גיא יום טוב, מנכ"ל Advanced Web Marketing חברה לקידום אתרים במנועי חיפוש ובניית אתרים. בעל ניסיון של 7 שנים בתחום האינטרנט. Advanced Web Marketing מתמחה בבניית אתרים, קידום אתרים במנועי חיפוש וניהול קמפיינים ממומנים
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב