למרות נתונים חד-משמעיים של משרד התעשייה והמסחר, לפיהם 70% מהעסקים בישראל נסגרים תוך 5 שנים, עדיין לא הבינו מנהלים רבים שהפתרון לא נמצא במה ש-"מקובל בשוק" או במה ש-"כולם יודעים".
אגב, אף אחד לא אמר ש ה - 30% הנותרים משגשגים מי יודע מה.
לפי המחקרים האחרונים של השלוחה בישראל של המכון לאבחון עסקי האמריקאי- ההערכה היא כי רק כ- 3% מהעסקים בישראל יכולים לקרוא לעצמם עסקים מצליחים ממש. זאת אם ההגדרה להצלחה נלקחת באופן הבא: עסק מרוויח טוב, יציב, וגם מאפשר זמן פנוי לבעליו להתפתח לתחומים חדשים.
מה זה אומר? זה אומר שהמצליחים באמת לא הולכים בתלם. הם חושבים אחרת ולא עושים דברים "כמו כולם". האמת היא שהמחקר של המכון מגלה שרוב בעלי העסקים המצליחים חושבים כל-כך אחרת, עד שזה נראה לא הגיוני בעיני מי שרגיל לחשוב כמו העדר, אך לאחר כמה דקות של חשיבה, אתה בדרך-כלל תגלה כי הם חושבים באופן גאוני, אבל מנוגד למוסכמות!
במהלך עשר שנים של מחקר שכלל מעל ששת-אלפים בעלי עסקים וחברות נתגלו דוגמאות רבות של "חשיבת עדר". להלן כמה דוגמאות:
"אם אעבוד מאוד קשה, אני אצליח" - נשמע הגיוני, לא? אז הנה התיקון. בעלי העסקים המצליחים אומרים: "אם תעבוד חכם, אתה תצליח!" בכל המחקרים שלנו אנו לא מצליחים לגלות קשר ישיר בין עבודה קשה לבין הצלחה. החוכמה היא לעבוד חכם, ולנהל נכון. לא בהכרח לעבוד כמו חמור.
"אני לא מצליח בגלל שהבנק לא משחרר לי אשראי." - בעלי-העסקים המצליחים טוענים שהבנק תמיד יפעיל עלייך לחץ לקחת הלוואות ואז להחזיר אותן. זה הרווח שלו. אך המשפט הישן "מה שהבנק מרוויח זה מה שאתה מפסיד" נכון במקרה זה. אם חושבים קצת אחרת ובונים את העסק בצורה חכמה - העסק עובר לעבוד בתזרים חיובי. אנו יודעים שלחלק מהקוראים שלנו זה נשמע מדע בדיוני. אנו מפנים אותם לכותרת המאמר.
"העסק מאוזן. הכל בסדר." - בעלי העסקים המצליחים יאמרו שאין דבר רחוק מהאמת. עסק אמור לייצר רזרבות כספיות על בסיס קבוע. הוא לא אמור להיות מאוזן. הוא אמור להרוויח, והרבה.
"השיווק הטוב ביותר הוא פה לאוזן." - הפעם זה דווקא נכון. אבל מה שעסקים רבים מאוד לא יודעים הוא שניתן להגדיל את ה"פה-לאוזן" של רוב העסקים בין 50% ל 200% ללא השקעה של אגורה בפרסום. בעסקים מצליחים השיווק מפה לאוזן הוא משהו ששולטים בו, לא משהו שמגיע מהשמיים.
"אני יודע מה צריך לעשות, אבל אני לא יכול לעשות זאת כי אין לי כסף..." - רוב הסיכויים שמה שאתה "יודע" הוא לא הדבר הנכון לעשות. בעלי העסקים המצליחים לא מאפשרים לעסק להיות בור שאין לו תחתית לכסף שלהם. הם בונים את העסק כך שהוא מספק כסף להם!
מה שצריך להשקיע בעסק זה בעיקר שכל. לא כסף...
אגב, אף אחד לא אמר ש ה - 30% הנותרים משגשגים מי יודע מה.
לפי המחקרים האחרונים של השלוחה בישראל של המכון לאבחון עסקי האמריקאי- ההערכה היא כי רק כ- 3% מהעסקים בישראל יכולים לקרוא לעצמם עסקים מצליחים ממש. זאת אם ההגדרה להצלחה נלקחת באופן הבא: עסק מרוויח טוב, יציב, וגם מאפשר זמן פנוי לבעליו להתפתח לתחומים חדשים.
מה זה אומר? זה אומר שהמצליחים באמת לא הולכים בתלם. הם חושבים אחרת ולא עושים דברים "כמו כולם". האמת היא שהמחקר של המכון מגלה שרוב בעלי העסקים המצליחים חושבים כל-כך אחרת, עד שזה נראה לא הגיוני בעיני מי שרגיל לחשוב כמו העדר, אך לאחר כמה דקות של חשיבה, אתה בדרך-כלל תגלה כי הם חושבים באופן גאוני, אבל מנוגד למוסכמות!
במהלך עשר שנים של מחקר שכלל מעל ששת-אלפים בעלי עסקים וחברות נתגלו דוגמאות רבות של "חשיבת עדר". להלן כמה דוגמאות:
"אם אעבוד מאוד קשה, אני אצליח" - נשמע הגיוני, לא? אז הנה התיקון. בעלי העסקים המצליחים אומרים: "אם תעבוד חכם, אתה תצליח!" בכל המחקרים שלנו אנו לא מצליחים לגלות קשר ישיר בין עבודה קשה לבין הצלחה. החוכמה היא לעבוד חכם, ולנהל נכון. לא בהכרח לעבוד כמו חמור.
"אני לא מצליח בגלל שהבנק לא משחרר לי אשראי." - בעלי-העסקים המצליחים טוענים שהבנק תמיד יפעיל עלייך לחץ לקחת הלוואות ואז להחזיר אותן. זה הרווח שלו. אך המשפט הישן "מה שהבנק מרוויח זה מה שאתה מפסיד" נכון במקרה זה. אם חושבים קצת אחרת ובונים את העסק בצורה חכמה - העסק עובר לעבוד בתזרים חיובי. אנו יודעים שלחלק מהקוראים שלנו זה נשמע מדע בדיוני. אנו מפנים אותם לכותרת המאמר.
"העסק מאוזן. הכל בסדר." - בעלי העסקים המצליחים יאמרו שאין דבר רחוק מהאמת. עסק אמור לייצר רזרבות כספיות על בסיס קבוע. הוא לא אמור להיות מאוזן. הוא אמור להרוויח, והרבה.
"השיווק הטוב ביותר הוא פה לאוזן." - הפעם זה דווקא נכון. אבל מה שעסקים רבים מאוד לא יודעים הוא שניתן להגדיל את ה"פה-לאוזן" של רוב העסקים בין 50% ל 200% ללא השקעה של אגורה בפרסום. בעסקים מצליחים השיווק מפה לאוזן הוא משהו ששולטים בו, לא משהו שמגיע מהשמיים.
"אני יודע מה צריך לעשות, אבל אני לא יכול לעשות זאת כי אין לי כסף..." - רוב הסיכויים שמה שאתה "יודע" הוא לא הדבר הנכון לעשות. בעלי העסקים המצליחים לא מאפשרים לעסק להיות בור שאין לו תחתית לכסף שלהם. הם בונים את העסק כך שהוא מספק כסף להם!
מה שצריך להשקיע בעסק זה בעיקר שכל. לא כסף...
יובל יבנקובסקי - בעל תואר שני מאוניברסיטת תל-אביב, יועץ מאושר על-ידי משרד המסחר והתעשייה בישראל, בעל נסיון של כ-10 שנים בייעוץ למעל 6 אלף בעלי עסקים בארץ ובעולם.
http://www.bizdiagnosis.com/lecture1.htm
http://www.bizdiagnosis.com/lecture1.htm