דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פחד ותשוקה כמנוף לשינוי 

מאת    [ 05/08/2008 ]

מילים במאמר: 685   [ נצפה 2490 פעמים ]

מעגל השינוי אני זוכר את הפעם הראשונה שעמדתי לפני שינוי,הייתי שכיר עם קביעות באחת מן החברות היותר גדולות ונחשבות בתחום ההייטק, עם כל ההטבות והתנאים המקובלים בהתאם לתפקיד ולמעמד,ולמרות הכל הרגשתי שאני לא במקום הנכון ושאולי היגיע זמן לעשות איזה שינוי. נכנסתי אז למה שהיום אני מבין מעגל השינוי. השלב הראשון במעגל השינוי הוא שלב ההתנגדות לשינוי, בשלב הזה אנחנו מעלים את כל הטענות נגד צעד שכזה.השלב הזה זכור לי הייטב, כל ההתנגדויות בצורת תחושות ומחשבות התרוצצו לי בראש,האם זה צעד נכון?האם זה הזמן הנכון?למה אני צריך את זה בכלל?מה יקרה אחרי השינוי?כל ההתנגדויות שאתם יכולים להעלות בדעתכם. השאלה האם זה הזמן הנכון, נמצאת שם באויר כל הזמן, כל החיים אנחנו בהמתנה למשהו,בהתחלה אנחנו אומרים לעצמנו שנגמור את הלימודים,אח"כ באים עוד המון דברים/תירוצים - אחרי החתונה,אחרי שנקנה בית,כשהילדים יגדלו ועוד רבים אחרים ולבסוף כשנצא לפנסיה, והתוצאה, שאנחנו נשארים תקועים כל החיים. האמת שאם תעצרו לחשוב רגע אחד, תגלו שאין זמן טוב יותר מעכשיו.(להנות גם מהדרך,לא רק מסוף המסע) היום אני יודע שהסיבה היא הפחד שאנו נתקפים בנקודות חשובות בחיים, שמשתק אותנו. הפחד הזה תקף גם אותי,הפחד הזה תמיד נמצא והוא מלווה אותנו כל החיים. הפחד, הוא זה שקובע אם נעבור לשלב הבא במעגל השינוי,השלב שבו אנו מתחילים סוג של התיידדות עם השינוי. מה ההבדל בין אדם אמיץ לאדם פחדן לדעתכם? ההבדל הוא קטן, כשפחדן פוגש את הפחד הוא קופא ואינו מגיב,לעומתו האמיץ בפוגשו את הפחד נוקט בפעולה,ברוב המקרים פעולה קטנה ופשוטה, זו מקדמת אותו לשלב הבא ובסופו של דבר להשגת המטרה. בנקודה זו,אני נזכר איזה "סרטים" הרצתי לי בראש,ומה שמעניין, גיליתי שהסרט לא חייב להיות סרט אימה,אתה יכול לבחור להיות הבימאי של הסרט של החיים שלך,אתה יכול להפוך אותו לטרגדיה ואימה או לחילופין לסרט אופטימי ומהנה אולי קומדיה. השאלה שאני שאלתי את עצמי,האם הפחד הוא פחד אמיתי קיומי, או פחד מחשבתי? הבנתי שלא היה זה עניין של חיים או מוות (כמו גם אצל רוב האנשים העומדים בפני החלטה על שינוי),אלא פחד מחשבתי שבא ליידי ביטוי בהתנגדויות לשינוי. עם התובנה החדשה, היה זה הרבה יותר פשוט לעבור לשלב הבא במעגל השינוי ,שלב ההיתידדות עם השינוי. בשלב זה אנו מדמיינים ומחזיקים בראש תמונה(סרט) חדשה בה אנו רואים את עצמנו לאחר השינוי בצורה ברורה. תמונה זו יוצרת את התנאים והסביבה החדשים הנדרשים ליצירת השינוי,היא נותנת כוח, ובונה את המסוגלות לעשייה ולפעולה על מנת לגרום לשינוי המיוחל. אצלי התמונה, בה אני מאמן אישי, היוצר הבדל בחייהם של אנשים הייתה כל כך מלהיבה, הניעה אותי והזיזה אותי במעגל השינוי לשלב הבא,שלב העשייה ופעולה ,בכדי להתקדם צעד אחר צעד כל פעם אל המטרה.
עכשיו שאתה כבר בשלב שבו אתה מתחיל בשינוי,עדיין ישנה הסכנה לחזור לשלב ההתחלה. אחד הגורמים המכריעים בתמונה,היא הסביבה,חשוב למצוא את הסביבה התומכת שתהיה שם עבורך ושתדחוף אותך למטרה גם בימים שהשמיים מעלייך נראים פחות בהירים. בשלב הזה כשחיפשתי לי סביבה תומכת, שיתפתי את הוריי בשינוי שאני עושה,הם היו כלכך מבוהלים שכמעט גם אני נבהלתי איתם . מהר מאוד הבנתי שהוריי שאוהבים אותי ללא תנאי ,בשלב זה אינם מהוים לי את הסביבה שנזקקתי לה. הסביבה לדחוף ולעודד אותי אל השינוי שאוכל לעבור לשלב הבא במעגל השינוי. למזלי מי שעמדו אז לצידי היו אישתי גלית וכמה חברים שתמכו ופירגנו. חשוב מאוד לייצר את הסביבה המתאימה על מנת שתוכלו לעבור אל השלב בו תוכלו לומר שהשינוי הוא אני, שהשינוי הוא כבר חלק ממני, כשתסתכלו לאחור תדעו שלשם (למקום בו הייתם לפני השינוי)כבר לא תחזרו. מעגל השינוי הוא תהליך בן ארבעה שלבים אותם אנו עוברים מהרגע שעוברת במוחנו המחשבה לעשות שינוי. ארבעת השלבים במעגל השינוי:

    •  התנגדות לשינוי
    •  התיידדות עם השינוי
    • יישום מעשי ע"י עשייה ופעולה
    • השינוי זה אני - הפנמה
עם הגעתם לשלב האחרון(ההפנמה), כבר מחכה לכם בסיבוב השינוי הבא, אנו נתקלים שוב ושוב במעגל השינוי בהמון תחומים והרבה מקומות בחיים, לאחר שהתנסתם פעם, תדעו לעשות זאת שוב בוודאי,ובכל פעם יהיה זה רק יותר קל.כשאתם עומדים בצומת בו אתם צריכים לקבל החלטות חשובות לגבי החיים שלכם,היו אמיצים, כשאתם עומדים בפני שינוי, שני דברים הם שמנחים : פחד ותשוקה,אם הפחד הוא מחשבתי, ותשוקה היא חזקה, אזי שהשינוי ראוי. בכל שלב ושלב במעגל , מכוונות,נחישות תמיכה והתמדה קדימה אל המטרה, הם שיביאו בסופו של דבר להגשמה. היתידדו עם מעגל השינוי וחייכם כבר לא יהיו אותו דבר,תדמיינו כמה יהיה נפלא כשתסתכלו יום אחד אחורה ללא חרטה,שתדעו שחייתם חיים עם מטרה.
הרי לנדמן - בשביל החיים, אימון אישי לתוצאות
לאחר 10 שנים כשכיר בהם מילאתי תפקידי ניהול שונים, בחרתי לקחת את החופש לחיות את הבחירות האמיתיות שלי וזה לעשות הבדל בחייהם של אנשים,להיות מאמן אישי מתוך אמונה שבכל אחד יש את הפוטנציאל להגשים את חלומו.

054-4942879 hari@visiontolife.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב