בה בעת שמותגים מדברים אל השכל והלב זהות מותגית הינה מוחשית ונגישה ומדברת אל החושים.
זהות מותגית הינה המראה והביטוי הקולי של המותג, זהות תומכת, מבטאת, מתקשרת ומציגה את המותג באור נכון ואמיתי.
זהות מותגית מאפשרת לנו להבחין במותג, לאחוז בו, להרגיש בו ולשמוע אותו גם אם הוא נמצא בקרב אחרים.
זהות המותג צריכה להיות אחידה לאורך כל הדרך לבניית המותג.
המסע שלנו כצרכנים להכרת המותג מתחיל בשם המותג והלוגו שלו ונמשך במבחר של כלים תקשורתיים בהם בא הלקוח במגע עם המותג או הפירמה. "נקודות מפגש" אלו הינם חוליות חשובות בשרשרת אשר אם תתנתק תגרום לכשל בהצלחת המותג.
נתק בשרשרת נקודות המפגש יכול להיווצר בכל חוליה חלשה. מכאן, שיש חשיבות רבה בטיפול גם בחוליות הקטנות ביותר כאלה אשר לפעמים נראות בעינינו פחות חשובות כמו לבושו של איש המכירות או הצורה שבה עונים בטלפון למתקשרים לפירמה.
כאשר פורסם בעיתונות בשנת 1999 כי חברת " Body Shop" - יצרנית מוצרי הגוף המפורסמת באנגליה - מעסיקה ילדים בני 9 בהודו בייצור מברשות לשיער - הצביעו הללו ברגליים ונמנעו מלהיכנס לחנויות החברה. מדוע? מכיוון שאסטרטגיית המותג של הפירמה דיברה על "מכירת מוצרים בגישה הוליסטית המקפידה על שימור הסביבה" וכאשר נשברה חוליה באסטרטגיה זו "חוליה קטנה" כמו הדאגה לרווחת העובדים והעסקת ילדים קטנים בצורה אשר לא מתיישבת בקנה אחד עם אסטרטגית המותג המוכרת - הצביעו כאמור הלקוחות ברגליים ונמנעו מלהיכנס לחנויות.
הזהות המותגית מעלה את המודעות לקיומו של המותג ובונה את יכולתו להיצרב בתודעת הצרכן.
אנו יודעים כי ביום רגיל נחשף לקוח ממוצע ל-600 פרסומים ובשנה לכמה עשרות אלפי מוצרים חדשים.
מיתוג עוזר ללקוחות לבחור בין אפשרויות, וזהות מותגית מביעה בדרך המוחשית הטובה ביותר - ישר לחושים - את התועלת במותג.
עיצוב חולק חלק נכבד בבניית מותגים. עיצוב מבדל ומגלם את כל הלא מוחשי - הרגשי התמציתי והעיקרי כזה שיהיה חשוב לרוב הלקוחות.
זהות מותגית הינה המראה והביטוי הקולי של המותג, זהות תומכת, מבטאת, מתקשרת ומציגה את המותג באור נכון ואמיתי.
זהות מותגית מאפשרת לנו להבחין במותג, לאחוז בו, להרגיש בו ולשמוע אותו גם אם הוא נמצא בקרב אחרים.
זהות המותג צריכה להיות אחידה לאורך כל הדרך לבניית המותג.
המסע שלנו כצרכנים להכרת המותג מתחיל בשם המותג והלוגו שלו ונמשך במבחר של כלים תקשורתיים בהם בא הלקוח במגע עם המותג או הפירמה. "נקודות מפגש" אלו הינם חוליות חשובות בשרשרת אשר אם תתנתק תגרום לכשל בהצלחת המותג.
נתק בשרשרת נקודות המפגש יכול להיווצר בכל חוליה חלשה. מכאן, שיש חשיבות רבה בטיפול גם בחוליות הקטנות ביותר כאלה אשר לפעמים נראות בעינינו פחות חשובות כמו לבושו של איש המכירות או הצורה שבה עונים בטלפון למתקשרים לפירמה.
כאשר פורסם בעיתונות בשנת 1999 כי חברת " Body Shop" - יצרנית מוצרי הגוף המפורסמת באנגליה - מעסיקה ילדים בני 9 בהודו בייצור מברשות לשיער - הצביעו הללו ברגליים ונמנעו מלהיכנס לחנויות החברה. מדוע? מכיוון שאסטרטגיית המותג של הפירמה דיברה על "מכירת מוצרים בגישה הוליסטית המקפידה על שימור הסביבה" וכאשר נשברה חוליה באסטרטגיה זו "חוליה קטנה" כמו הדאגה לרווחת העובדים והעסקת ילדים קטנים בצורה אשר לא מתיישבת בקנה אחד עם אסטרטגית המותג המוכרת - הצביעו כאמור הלקוחות ברגליים ונמנעו מלהיכנס לחנויות.
הזהות המותגית מעלה את המודעות לקיומו של המותג ובונה את יכולתו להיצרב בתודעת הצרכן.
אנו יודעים כי ביום רגיל נחשף לקוח ממוצע ל-600 פרסומים ובשנה לכמה עשרות אלפי מוצרים חדשים.
מיתוג עוזר ללקוחות לבחור בין אפשרויות, וזהות מותגית מביעה בדרך המוחשית הטובה ביותר - ישר לחושים - את התועלת במותג.
עיצוב חולק חלק נכבד בבניית מותגים. עיצוב מבדל ומגלם את כל הלא מוחשי - הרגשי התמציתי והעיקרי כזה שיהיה חשוב לרוב הלקוחות.
גדעון כלימיאן, מומחה לאסטרטגיה מותגית, מנהל ובעלים של Mesh Branding LTd החברה הישראלית מהמובילות בארץ בתחום בניית המותגים.