דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רכשתם רכב יד שנייה וגיליתם כי נגנב מחברת השכרה 

מאת    [ 04/08/2008 ]

מילים במאמר: 336   [ נצפה 3432 פעמים ]

ובכן מדובר בשיטת עקיצה שמפילה בפח קונים תמימים. הקונים מגלית את התרמית רק בדיעבד, לאחר כמובן שסיימו לשלם עבור הרכב.

על- פי רוב הקונים התמימים מגלים זאת בבדיקות שגרתיות שהמשטרה עורכת בדרכים. הנהגים עוצרים בצד הדרך ומתבשרים כי הם נוהגים ברכב גנוב ורכבם מוחרם באופן מיידי.

מה ניתן לעשות בכדי להימנע מעקיצות שכאלו? ובכן מנכ"ל אחת החברות הגדולות בארץ להשכרת רכב מציע לבדוק את רישיון הרכב ולהשוותו לתעודת הזהות של מי שמתיימר למכור את כלי הרכב. לעיתים קרובות הנוכל מתחזה לאדם שהוסמך למכור את כלי הרכב בשמם של בעלי הרכב או חברת הליסינג.

במקרים שכאלו עליכם להתעקש לראות את ייפוי הכוח ומכתב מהחברה. בידקו את החותמות וחתימה אשר מאשרים את מכירת כלי הרכב ואת זהות המוכר מטעמה.

בעת בדיקת רישיון הרכב, רצוי לשים לב לכך שתופענה שתי חותמות - האחת, לאישור התשלום בבנק, והשנייה לאישור הכשירות מטעם משרד התחבורה (כולל תאריך). רישיון שבו מופיעה רק החותמת של הבנק אינו תקף.

קורה שהמוכר משתמש ברישיון רכב ישן ולא רלוונטי, שהודפס לפני שהרכב נמכר לאדם אחר. לכן כדאי לשים לב לתאריך ההדפסה המופיע ברישיון הרכב ולדרוש מהמוכר להציג רישיון עם תאריך הדפסה עכשווי. לחלופין, ניתן לבדוק את הרישיון במשרד הרישוי.

השתדלו לקבוע פגישה עם מוכר המכונית בביתו או במקום עבודתו. גם התעקשותו האפשרית של המוכר על פגישת רעים לצרכי מסחר דווקא בביתכם או במקום ציבורי כלשהו צריכה להדליק נורת אזהרה קלה. כך שוב יהיה קשה לאתר את האדם האמור. בהמשך, צרו קשר עם שירות 144. זו אפשרות בהחלט נוחה לוודא כי הכתובת ומספר הטלפון שהוצגו בפניכם אכן תואמים למוכר.

מכירה של כלי רכב משועבדים היא תופעה מוכרת, לכן אין להעביר את הכסף למוכר ולבצע את העברת הבעלות על המכונית לפני שבודקים במשרד הרישוי כי היא אינה משועבדת. אם נותרו חודשים ספורים עד למועד חידוש הרישיון, ולא ראיתם רישיון עם תאריך הדפסה עכשווי, ייתכן שהרכב משועבד ואינכם יודעים זאת.

ולסיום טיפ קטן לשקט נפשי:

ניתן (ורצוי)לבדוק רכבים חשודים כגנובים ,ועתה ניתן לעשות זאת מכל טלפון סלולארי . כתבו הודעת SMS אשר מתחילה ב100 ואחריה מספר רכב: (1005820022) ואת ההודעה שילחו ל8080 תקבלו הודעה חוזרת של אם הרכב גנוב או לא.
מאמר זה נכתב עבור חב' לידר סולושנס בע"מ, המפעילה בין היתר אתרים כגון קורסים , עורכי דין , ליסינג ורבים אחרים.



מאמרים חדשים מומלצים: 


מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב