דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סלולר מחו''ל - נגמר עידן השחיטה 

מאת    [ 04/08/2008 ]

מילים במאמר: 1199   [ נצפה 5021 פעמים ]

לקראת הקיץ אנו מרעננים את המלצותינו לחסכון בתעריפי הנדידה (Roaming) הסלולארית. המגוון של הפתרונות החלופיים בשוק זה גדל, ואין צורך להיות שבוי של תעריפים מטורפים. מה זה אומר לאנשי עסקים וארגונים?

הקדמה
בשנתיים האחרונות סקרנו כאן לא אחת את תחום החיסכון בתעריפי הנדידה הסלולארית. לקראת הקיץ ועונת הטיולים בחו"ל אנו סבורים, שהגיעה העת לרענן את המידע לקוראים הנאמנים של מידעון זה. לא עוד תשלומים מטורפים על כל דקת שיחה סלולארית בחו"ל. העידן הזה נגמר. למרות כל מה שכתבנו והמלצנו, בשנה שחלפה, מקיץ 2007 עד קיץ 2008, הוציאו אזרחי ישראל מעל 800 מיליון ש"ח על שיחות סלולר מחו"ל, כשמרבית ההוצאה הייתה של אנשי עסקים ועובדים בארגונים, שמשלמים על השיחות הללו. מעל 65% מההוצאות לשירותי נדידה מבוצעות בין החודשים יוני לאוקטובר, ולפיכך זה המועד המתאים לבחון את החלופות השונות הקיימות כיום בשוק במגזר העסקי, ולהפסיק להשתעבד לשחיטה הכלכלית הזו.

המלצה אחת ברורה אנו מציבים מייד בתחילת הסקירה: מה לא לעשות. לא לחייג מהטלפון הסלולארי של חברת הסלולר. לא להשתמש במודם הסלולארי של חברת הסלולר הישראלית בחו"ל. לא משנה מה החברה הסלולארית אומרת ומספרת. גם שיטת ה- Call-Back של חברת הסלולר הישראלית אינה פתרון מתאים, אלא בשעת דחק, כשלא הוכן כל פתרון חלופי לפני הנסיעה לחו"ל או מייד בתחילת הנסיעה. אולי, במקום שיחה דרך חברת הסלולר, עדיף לשלוח SMS. בכל מקרה, זה יותר זול משיחת Roaming דרך הספק הסלולארי הישראלי.


מה קרה בשנה האחרונה?

בשנה האחרונה חל מהפך בכל הקשור בתעריפי הנדידה בעולם, בדגש על מדינות אירופה. הרגולטורים באירופה הצליחו, לאחר מאבק ממושך בחברות הסלולר שם, לאכוף משטר הגיוני וזול של תעריפי נדידה לתושבי אירופה, בכל מקום בו הם מצויים בעולם ומשוחחים בטלפון הסלולארי שלהם. בארה"ב - התפתחה שיטת "הכול כלול" (או - Flat Rate). לקוחות ישראלים הנוסעים לאירופה משלמים כיום כ- 12 עד 24 ש"ח מחיר רגיל עבור דקת שיחה לישראל. מנגד, משלמים הלקוחות האירופאים עבור נדידה באירופה עד חצי יורו לדקה, שהם כ- 2.6 ש"ח, וזה התעריף המרבי. התוצאה המיידית: מדינות, שבהן הרגולטור חלש או חסר יכולת השפעה על חברות הסלולר ותעריפי הנדידה שלהן (כמו במדינת ישראל), תושביהן משלמים תעריפים הגבוהים בין פי 10 עד פי 50 מהתעריפים של אזרחי אירופה וארה"ב. מכאן מגיעה ההמלצה הראשונה: אם יעד נסיעתכם כולל את אירופה, יש לעשות כל מה שאפשר כדי לשלם תעריפים אירופאים. זה אפשרי בכמה תצורות:

החלפת מכשיר הסלולר הישראלי במכשיר סלולר מקומי בארץ היעד.

החלפת ה- SIM הישראלי ב- SIM של ארץ היעד, מספק מקומי בארץ היעד.

החלפת ה- SIM ב- SIM חלופי של חברות התקשורת הבינלאומיות הישראליות.
בתחום זה מובילה 018-אקספון עם מחירים זולים במיוחד. מתחרות בה החברות הבינלאומיות האחרות (כמו בזק בינלאומי, 012-סמייל ונטוויז?ן-013-ברק), ויש גם כמה ספקים עצמאיים מתחרים בחברות הבינלאומיות בתחום זה כמו TelAway, קשר-עולמי, סולן תקשורת, ועוד רבים וטובים. מומלץ להשוות את ההצעות של החברות הבולטות בהתייחס לארצות היעד.

החלפת ה- SIM הישראלי ב- SIM בינלאומי זר.
רוב כרטיסי ה- SIM הבינלאומיים הנמכרים בשוק כוללים מספר אירופאי. כך, התעריפים הבינלאומיים ברוב ארצות העולם הם הזולים ביותר לנודד הישראלי. דוגמה: WorldSIM הפועלת ב- 115 מדינות, כשב- 65 מדינות שיחות נכנסות הן בחינם, כשהמספר על ה- SIM הוא בריטי. ה- SIM של קשר עולמי "EcoSIM" פועל בלמעלה מ- 140 מדינות עם מעל 50 מדינות עם שיחה נכנסת בחינם, כשהמספר על ה- SIM הוא של אסטוניה. יש גם פתרונות לארץ יעד אחת, למשל, ה- SIM של TelAway, שמיועד לארה"ב עם מספר אמריקאי, ומציע תעריפים די אטרקטיביים. כך גם ה- SIM המתחרה של 1SIM מכוון לנודדים לארה"ב.

נטרול ה- SIM הישראלי (למשל מחברת קשר עולמי, עולה חד פעמי 159 ש"ח למכשיר) בשיטת ה- UnlockSIM. מדובר בהוספת שבב על ה- SIM הקיים. זה פתרון חומרה שהופך את כל עניין הנדידה לשקוף ובלתי תלוי בתוכנות נטענות. כך, ניתן לנדוד חופשי בין כל מפעילי הסלולר בעולם ולשלם תעריפים מקומיים זולים במיוחד.


מעבר לפתרונות Call-Through עסקיים
זו שיטה ארגונית הטובה ביותר לחסוך בהוצאות הנדידה. יש בשוק כמה פתרונות, שירותים ומרכזיות, שבנויים במיוחד לשירותים מסוג זה, כמו אלו של טיקל רשתות ובומרינג. חברות מסוג זה מפעילות תוכניות של LCR - least Cost Routing עם מגוון טכנולוגיות ושיטת חיבור, הכול כדי למקסם את החיסכון בהוצאות הנדידה לעסקים וארגונים.

כניסה למסלול הניסוי של חברת בזקום (מיזם של בזק בינלאומי ו- DSNR), שמאפשרת קישור נייח ונייד בישראל ובכל העולם
השירות נמצא כעת במצב בטא עם מעל 12 אלף נסיינים. המצויים בו מקבלים מספר בן 6 ספרות שניתן להגיע אליו בחיוג מקומי ב- 25 מדינות בעולם. השיחה מנותבת למנוי בישראל בעלות שיחה מקומית. גם גישה מהסלולר לחיוג לחו"ל או מחו"ל היא בעלות שיחה מקומית בסלולר. העיקרון: הפיכתה של שיחה בכל מקום בעולם לשיחה מקומית (ישראלית). השירות ניתן בשיטה בה 10 דקות השיחה הראשונות הן חינם. עלות שיחות ללא הגבלה ל- 25 מדינות (Flat Rate) היא 15 דולרים בלבד לחודש.

יש פתרונות עסקיים אחרים?
בוודאי. ההשוואות והפתרונות, שיש באתרי הצרכנות כמו "כמה זה?", נוגעות רק למגזר הפרטי. אך יש מגוון רחב של פתרונות למגזר העסקי, שמתאימים לכל. החל מהמנהל הבודד, שנוסע לחו"ל, ועד ארגון גדול, שמנהל מערכת של מכשירי סלולר של עובדים רבים הנוסעים לחו"ל עם המכשיר הנייד על חשבון העסק הארגון. בין הפתרונות נציג כאן כמה בולטים:

מעבר לשיחות ב- VoIP. יש כאן כמה וריאציות אטרקטיביות ומאוד מגוונות:

שיטת ה- FMC - Fixed Mobile Convergence. פתרון בולט כאן הוא של חברת OutSmart הישראלית, שמאפשרת קישור נייד דרך חברת סלקום. יש לחברה זו כמה פתרונות מעניינים כולל אפשרות קיום שיחה סלולארית ממחשב נייד (פתרון המכונה Plug N? Talk).

פתרון מתחרה הוא של ITS-Telecom, שעתיד להיכנס לשוק בחודשים הקרובים, עם דגש למגזר העסקי ברמת ה- SMB, במוצר הקרוי Connecto.

שיחות VoMobile. בגישה זו מנצלים את ערוץ ה- Data מדור G 2.5 של הסלולר וחיבורי WiFi, שיש בכל מקום, לקיום שיחות VoIP ניידות ממכשיר הסלולר. זה יכול להתבצע בכמה שיטות כמו: הטענת תוכנה מיוחדת בטלפון הסלולארי (כמו הפתרון של Fring), או אף רכישת SIM של חברת VoIP בולטת, כמו פתרון הסלולר של חברתSkype . סקייפ מציעה מגוון רחב של פתרונות, למשל פתרון בינלאומי לחיוג למספרים קוויים במחיר של 8.95 יורו לחודש ל- 34 מדינות לא הגבלת דקות שיחה.

חתימת הסכם עם חברות, שמתמחות בשירותי Roaming, למשל, עם Starhome הישראלית, שמובילה את השוק העולמי ב- Roaming. לחברה זו מגוון פתרונות לעסקים גדולים ולארגונים. הפתרון הבולט שלה קרוי Roam In Control, וכשמו כן הוא.

פתרונות מקומיים: בעיקר בחיסכון בהוצאות של השיחות היוצאות תוך שימוש בטכנולוגיות של Call Back ו- Call Through . הפתרונות הנ"ל מוצעים בעיקר ע"י מפעילי הסלולר עצמם תוך שימוש באפליקציות עצמאיות או ע"י חברות ברק, 012, בזק בינלאומי וחברת בומרינג, למשל תוך שימוש בטכנולוגיות של חברת מובייל-מקס (באמצעות פלג שמתחבר למכשיר הסלולארי), או בתוכנה הנטענת למכשיר הסלולר. הפתרון המוצע באמצעות טכנולוגיית חברת מובייל-מקס נוח למדי לחיוג תוך שקיפות מלאה למשתמש, כאשר החיוג מחו"ל מתבצע כפי שמחייגים מהמכשיר הסלולארי בארץ, ללא צורך בחיוגים מורכבים כפי שהיה מקובל בעבר וללא צורך בהחלפת SIM ו/או החלפת המספר הסלולארי. פתרון מקומי מתחרה הוא של חברת Link-U, עם מגוון רחב של אופציות לארגונים ועסקים, שכוללות תכונות מתקדמות כמו הקלטת שיחות, שיחה מזוהה בחו"ל, מצב חשבון עדכני הכולל פירוט On-Line ועוד. הפתרונות בסעיף זה מתאימים למרבית המדינות בעולם, והחיסכון הממוצע מסתכם בלמעלה מ- 50% בהשוואה לתעריפי המחירון המוזל של מפעילי הסלולר.

לסיכום
כפי שהצגנו, קיימים ספקים ומפעילים רבים המספקים פתרונות מגוונים בתחום ה- Roaming, הן למגזר העסקי והן למגזר הפרטי. על מנת למקסם את החיסכון בהוצאות לשירותי נדידה הסלולארית מחו"ל מומלץ לבחון את התפלגות ההוצאות עפ"י תמהיל השיחות (שיחות נכנסות /יוצאות, מדינות יעד וכד?) לצורך ביצוע אופטימיזציה לבחירת הספק המתאים.

אנו עומדים לשירותכם לביצוע ייעוץ שכזה, לחץ כאן כדי ליצור קשר, ותתחיל לחסוך כבר מהנסיעה הקרובה לחו"ל.


Telecom Experts - הוקמה ע"י מהנדסים מומחים בתחומי התקשורת והמחשוב במטרה לעזור לעסקים בצמצום והתייעלות הוצאות התקשורת.כאן תמצאו פתרונות יעילים ופשוטים לשירותים רבים שיחסכו בהוצאות התקשורת והמחשוב של העסק שלכם. שירות חיסכון לקוחות פלאפון. שירות חיסכון לקוחות סלקום. שירות חיסכון לקוחות אורנג'.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב