דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


''סודי עסקי מסחרי'' - כן, גם בבזק 

מאת    [ 04/08/2008 ]

מילים במאמר: 711   [ נצפה 3704 פעמים ]


מתי בפעם האחרונה נתקלתם במילים "סודי עסקי מסחרי" בהצעת מחיר של חברת בזק?

האם זה עדיין רלוונטי לתנאי השוק התחרותיים דהיום?


שוק התקשורת טרום התחרות:
במשך שנים רבות היינו כולנו רגילים למלא טפסי הזמנה של קווי תקשורת מחברה אחת על מנת להזמין שירותי תקשורת מפ"א (מפעיל פנים ארצי).

הוותיקים בינינו זוכרים שעל מנת להזמין ציר PCM או ציר PRI - Primary Rate Interface לחיבור 30 קווים ספרתיים עם חיוג ישיר פנימה (חי"פ) לארגון, הייתה נדרשת היערכות של שלושה חודשים מראש, וצורך לזמן ישיבת התנעה עם בזק, לשלם ליועצים, למפקחים, למתקיני תקשורת וכמובן לחברת בזק על מנת לתאם, לפקח ולבצע את כל ההכנות הדרושות להפעלת ה-PRI.

בנוסף, היה הלקוח נדרש לשלם לכל הגורמים הללו עבור טיפול בביצוע כל ההכנות הדרושות להפעלת הציר ע"י חברת בזק (כולל השחלת הכבל הסיב האופטי באמצעות מתקין פרטי עד לחדר המרכזייה). זאת, לצורך עמידה בלו"ז המוכתב ע"י בזק. למעשה, כולם הרוויחו ממורכבות התהליך כולו, שנמשך כאמור מספר חודשים, לרבות היועצים/מתכננים, מתקיני התקשורת הפרטיים, מפקחים וכמובן חברת בזק בגין דמי התקנה. רק הלקוח היה נדרש לשלם את החשבון בסופו של התהליך.

מה השפעת פתיחת שוק התקשורת לתחרות?
פתיחת שוק התקשורת לתחרות שינתה לחלוטין את כל התהליכים המורכבים שהיו בעבר. כיום נדרש הלקוח, למעשה, רק לחתום על טפסי הזמנה של קווי התקשורת, כאשר כל הפעולות הדרושות להפעלת ציר ה-PRI מבוצעות ע"י מפעילי התקשורת (מפ"א). זאת, כמובן ללא חיוב הלקוח בגין דמי התקנה חד פעמיים או דמי אחזקה חודשיים.

בנוסף, נהנה הלקוח כיום מתעריפי תקשורת מופחתים בתשלום השוטף בגין צריכת התקשורת, לעומת התעריפים שהיו מקובלים בעבר. הלקוח אף יכול לקבל זיכויים כספיים בחשבון בגין שיחות נכנסות. למעשה, זאת תמצית המהפכה, שקרתה עם פתיחה אמיתית של שוק התקשורת לתחרות, וכמובן ההזדמנות העסקית לחסוך בהוצאות התקשורת של הארגון.




למה הירידה בנתח שוק של בזק במגזר הפרטי גבוהה מזו של המגזר העסקי?

עפ"י נתוני משרד התקשורת לחודש 04/2008, יש לבזק במגזר הפרטי נתח שוק של 85.5% (ירידה של 14.5% שעברו למתחרים), לעומת 90.7% (ירידה של 9.3% בלבד) במגזר העסקי.

אין ספק, שהמגזר העסקי מהווה מקור הכנסות משמעותי למפעילי התקשורת, שמוערך בכ-40% מכלל הכנסות מפעילי התקשורת, למרות שהוא מהווה פחות מ - 8% מכלל כמות הלקוחות של המפעיל.

סיב אופטי בודד, שמחובר לאתר של גוף עסקי, מכניס לספק התקשורת אלפי מונים יותר מאשר הכנסות המפעיל מכבל נחושת, שמחובר למבנה של בית פרטי. בנוסף, למרות ירידות התעריפים בשוק התקשורת הקווית, הוצאות התקשורת של מרבית הארגונים ממשיכות לעלות בעקבות גידול בצריכה וברוחב הפס לתקשורת נתונים ואינטרנט. זאת מול יציבות ואף ירידה קלה במגזר הפרטי. לאור זאת, נתקלים מפעילי המפ"א החדשים במאבק עיקש ואגרסיבי מצד חברת בזק לשימור הלקוחות העסקיים, בשיטות שימור מגוונות והסכמים סודיים שלא ניתן כאן לפרטם.

היערכות, היערכות, היערכות......
היכן שקיימת תחרות אגרסיבית, מוצאים את הזדמנויות העסקיות לחיסכון בהוצאות התקשורת. לכן, כניסה למהלך של תיחור ספקים מבלי להבין את מודל ההכנסות של מפעילי התקשורת, וללא מודיעין עסקי מפורט, לא תביא לחיסכון משמעותי בעלויות.

יחד עם זאת, הפחתה בהוצאות התקשורת אינה המשימה הבלעדית של מנהל התקשורת בארגון. מנהל התקשורת יצטרך להמשיך לחיות עם מפעיל המפ"א החדש גם ב"יום שאחרי". כיום, כאמור לעיל, נדרש הלקוח העסקי רק לחתום על טפסי הזמנה, כאשר מפעיל המפ"א מבצע עבורו את התהליך עד הפעלת קו התקשורת. לפיכך, החלק הקשה של מנהל התקשורת הוא לבחור את הפרטנר המתאים מכלל המפעילים הקיימים כיום בשוק.

שלב זה כולל תשובות לשאלות מרכזיות כמו:

מי ספק התקשורת האמיתי שלך - (בחירת ספק אחד, מספר ספקים).
בדיקה מקיפה של ה"אותיות קטנות" בהסכם/חוזה של מפעיל המפ"א החדש- התחייבות ארוכת טווח, דמי יציאה, הצמדות, העלאות תעריפים וכד?.
מודלים תמחוריים בשוק - מודיעין עסקי מפורט.
הערך המוסף של כל אחד ממפעילי התקשורת בשוק.
שירות ותפעול שוטף - "היום שאחרי".
ועוד.
סיכום:
שוק התקשורת של שנת 2008 שינה את פניו לחלוטין, ואנו רק בתחילתה של המהפכה. ספקי התקשורת המתחרים בבזק מנסים לנגוס בעוגה, כאשר ידיה של בזק כבולות עדיין ע"י הרגולטורים. במצב זה, השגת התוצאה הכלכלית הטובה ביותר עבור העסק הארגון יכולה להיות פרי תכנון נכון של מהלכי הצטיידות, רכש וידע בתחום שבו עוסקים. מדובר בתהליך לא פשוט, כשייעוץ חיצוני איננה מילה מגונה, והוא בבחינת Must.

מכאן, הצורך בניהול מו"מ מקצועי, שימוש בכלים ממוחשבים לניתוח הוצאות התקשורת וטיפול מקצועי במערכות התקשורת, הפכו להיות חיוניים יותר מתמיד לכל עסק או ארגון, שרוצה לשלוט בהוצאות התקשורת שלו.

לחילופין, תמיד אפשר להימנע מלבחון את ספקי התקשורת החדשים ולקחת במידה מסוימת סיכונים בביצוע שינויים, ולאמץ בחום רב את המילים בקמפיין של חברת בזק "תמיד טוב להישאר בבית". הבחירה, בכל מקרה, נתונה בידכם.


Telecom Experts - הוקמה ע"י מהנדסים מומחים בתחומי התקשורת והמחשוב במטרה לעזור לעסקים בצמצום והתייעלות הוצאות התקשורת.כאן תמצאו פתרונות יעילים ופשוטים לשירותים רבים שיחסכו בהוצאות התקשורת והמחשוב של העסק שלכם. שירות חיסכון לקוחות פלאפון. שירות חיסכון לקוחות סלקום. שירות חיסכון לקוחות אורנג'.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב