דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי שפות - ניצול מקסימלי של התהליך 

מאת    [ 03/08/2008 ]

מילים במאמר: 589   [ נצפה 2551 פעמים ]

לימוד שפות - ניצול מקסימלי של התהליך


הפיקו מיומנות שתהווה נכס לכל החיים ולא רק ציון טוב


מאחר כולנו לא תלמידים בבתי הספר אלא אנשים צעירים כמבוגרים אשר נרשמו באופן עצמאי לקורס ללימוד שפה חדשה, כדאי להשקיע ולהתאמץ מעבר ליעד של קבלת ציון טוב.


מאמר זה עבור כל אלו אשר רוצים להצטיין בלימודי השפה, להוציא ציון גבוה ומעבר לכל, רוצים לרכוש שפה נוספת ומיומנות לכל החיים.


הנה מספר טיפים שיעזרו לכם להפיק את המקסימום:


*

ללמוד כל נושא לעומק - וודאו שאתם למדם ומבינים כל שיעור וכל פרק בשיעור לפני שתתקדמו הלאה בתהליך הלמידה. לכל המורים, הספרים ושיטות הלימוד יש רצף מתוכנן שלן לימוד הדקדוק, במדומה למתמטיקה כל שלב מתבסס על קודמו. לכן התקדמות בחומר בכלל ובדקדוק בפרט מומלצת להיעשות רק לאחר הבנה מלאה של החומר עד אותו השלב.
*

תמיכה בתהליך הלימוד עם כלי עזר חיצוניים - לא כל שיטת לימוד, גם היא מוצלחת, מתאימה בכל שלביה לכל התלמידים. לכן מומלץ לתמוך בתהליך הלימוד השפה בכלי עזר חיצוניים כמו מילונים,ף ספרי הדרכה של השפה, אתרי אינטרנט ועוד. כך התלמיד ישלים ויחזק את עצמו היכן שהשיטה בה הוא למוד את השפה מעט מתקשה. בנוסף ישנם חוברות הדרכה אשר מיועדות לתרגול, דבר שניתן לעשות בשעות הפנאי גם אם אין לכם קושי מיוחד בתהליך הלימוד אלא לשם חיזוק ותרגול השפה.
*

חשיפה לשפה החדשה בכל מקום ובכל הזדמנות - בקראו באתרי אינטרנט בנושאים שמעניינים אתכם אשר כתובים בשפה שאתם לומדים, צפו בסרטים, בתוכניות טלוויזיה, ערוצים ורדיו אשר דוברים את השפה שאתם לומדים, עשו זאת גם אם כמעט ולא תבינו כלום בהתחלה, כך גם תוכלו ללמוד מילים חדשות, לזהות מילים שאתם מכירים, ללמוד המון על הגייה נכונה של השפה ואף ללמוד על התרבות ואורך הרוח של הדוברים שלה. רכשו מזגנים ועיתונים שכתובים בשפה הנלמדת והיעזרו בתמונות על מנת לנסות ולהבין את נושא הכתבות ובכך תוכלו גם לשפר את הקריאה, אוצר המילים וכתיבה ללא שגיאות כתיב. הקשיבו למוזיקה ובמקביל החזיקו את מלל השירים ועקבו אחריו עם השיר, זו דרך מהנה ללמוד.
*

למידת שפה היא מעבר לתרגול האקדמי - תרגלו אותה כמה שיותר ובכל הזדמנות בחיים האמיתיים, הרי בשביל זה אנו לומדים שפה נוספת, לא?
*

למידת הגייה נכונה בהקדם האפשרי - הגייה לא נכונה שמתרגלים אליה בשם התירוץ שאנו תלמידים מתחילים, יכולה במהרה להפוך להרגל שלאחר מכן יהיה קשה מאד להתנער ממנו. בנוסף, המאמצים שלנו להיות ברורים ורציניים בהמשך לא יהיו מוצלחים גם אם השפה שאנו נדבר תהיה ברמה גבוהה. ללא הגייה נכונה אף אחד לא ייקח אותנו ברצינות.
*

תכנון טיול למדינה אשר מדברת את השפה שאנו לומדים - אחד מהדברים אשר משעוררי המוטיבציה והמהנים ביותר בתהליך לימוד השפה, הוא תכנון טיול למדינה שדוברת את השפה. אנשים בכל מדינה מעריכים מאד מאמצים של זרים לדבר את שפת האם שלהם. שימוש בשפה המקומית יכול לפתוח דלתות למקומות וחוויות שמטייל רגיל רק יכול לחלום עליהם. בנוסף זה מאפשר לנגוע ולחוות את התרבות המקומית ביד ראשונה. רמת השפה שלכם תשתפר פי כמה תוך כמה ימים שתהיו מוקפים מהבוקר ועד הלילה בשפה שאתם לומדים.
*

תרגול בשיחה עם מכרים אשר דוברים את השפה אותה אתם לומדים - אדם אשר דובר את השפה כשפת אם יכול לעזור בהגייה נכונה ובהקניית בטחון בתהליך הלמידה ולתת פידבק באופן מיידי לטעויות. בנוסף זו הזדמנות ללמוד סלנג ואת הצורה בה השפה מדוברת ברחוב ולא בספרי הלימוד.
*

והחשוב מכל - לא לשכוח ליהנות מכל רגע - רוב האנשים לא אוהבים ללמוד. חפשו דרכים על מנת להפוך את תהליך הלימוד למהנה,בין אם זה בטיפים שקראתם במאמר זה או בכל דרך יצירתית שתראה לכם לנכונה ומהנה.


אנו מקווים שטיפים אלו לא רק יעניקו לכם ציונים טובים מאד בקורס לימוד השפה שלכם אלא גם יאפשרו לכם להכיל את השפה ככלי ומיומנות לכל החיים.
ניר בר-מנחם,
www.language.co.il

פורטל לימודי השפות של ישראל. מציע שרות המאפשר לקבל בחינם הצעות ללימוד שפות מבתי הספר המובילים.

כניסה לאתר:
language.co.il - לימוד שפות



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב