דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ספקים זו לא מילה גסה... 

מאת    [ 03/08/2008 ]

מילים במאמר: 821   [ נצפה 1927 פעמים ]

ספקים זו לא מילה גסה...


ספק שהוא אמין, מגיע בזמן, מבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר, מחירים הוגנים, יחס מעולה???

רבים כבר איבדו את האמונה שספקים כאלה עדיין קיימים, אך לדעתי ישנם כאלה והרבה. צריך לדעת למצוא אותם וחשוב יותר לשמור עליהם. בדיוק כשם שחשוב לשמר קשרי לקוחות, כך גם צריך לדעת לשמר קשרים עם ספקים.

לא קיים עסק, ולו הקטן ביותר, שלא נדרש במהלך פועלו לעבוד עם ספקים שונים.
ספק טוב הוא חבר לחיים ואנו יודעים שבכל מצב נוכל לסמוך עליו. לעומתו ספק גרוע הוא מסוג הבעיות הנפוצות הגורמות לכאבי ראש איומים...

ידוע לכל שנקודת הפתיחה לכל התנהלות בינאישית, בין אם היא עסקית ובין אם היא חברתית, זו התקשורת. אבל הרבה לפני שאנו בוחרים את הספק הנכון, ומגיעים איתו למצב של תקשורת כלשהיא, חשוב שיהיה בידינו הידע המלמד איך לבחור את אותו ספק אידיאלי!

ישנו הבדל קטן בין אדם שעשה עסקה טובה לאדם שעשה עסקה גרועה - ולהבדל הזה אני קוראת ידע. ידע זה כוח ובעולם העסקים הוא שווה גם הרבה כסף. כדי להשיג את העסקה האידיאלית, במחיר אשר ישאיר אותנו עם רווח נאה, עלינו להכין שיעורי בית וללמוד את השוק על בוריו - מחירים, מתחרים, מבצעים ועוד. ולא, אין הכוונה שצריך לערוך מחקר בן שנתיים כדי להזמין כרטיסי ביקור - ממש לא. מחקרים מוכיחים כי סקירה והשוואת מחירים צריכה להתבצע בין שלושה ספקים שונים על מנת לקבל מדגם מייצג לגבי השוק - המחירים, המוצרים עצמם והנפשות הפועלות. חשוב לפני הכול להגדיר בינינו לבין עצמנו מה אנחנו בדיוק רוצים, על מנת שלא נלך לאיבוד בין ים הצעות המחיר שנקבל, ונקבל המון אם לא נדע מה אנו בדיוק צריכים.

הפרמטרים העיקריים בבדיקת הצעת מחיר הם:

שם החברה- מוכרת? לא מוכרת? מותג יציב?
ניסיון קודם - דוגמאות של המוצר אותו אנו צריכים להמחשה.
ממליצים - ייהרג בל יעבור. בעידן האינטרנט ניתן לראות בכל אתר עמודה של "ממליצים עלינו" וחשוב מאוד להשתמש בה. קל מאוד לאחר מכן לומר "לא ידעתי"... אך נורא חבל להפסיד בגלל זה.
מחיר - מחירים משתנים בהתאם לביקוש והיצע. ספקים מסוימים דוגלים במשפט "פראיירים לא מתים, הם רק מתחלפים" ולכן חשוב מאוד שנקבל מחיר הוגן ומתאים לתקציב שלנו. תמיד יהיו ספקים יקרים מאוד וזולים מאוד, חשוב לבחון עלות מול תועלת בכל רכישה.


עבודה עם ספק טוב ומקצועי, מאפשרת ראש שקט וביטחון, בכך שהמוצר יגיע בזמן ויהיה טוב ואיכותי. עבור השקט הזה, חובה לדעת בדיוק מה רוצים ואיך? אחרת הפזיזות תוביל אותנו למקומות לא כל כך חיוביים...


מצאנו את הספק המיוחל? מעולה!

ישנו נדבך נוסף שהכרחי להתייחס אליו בכובד ראש וברצינות, והוא נקרא חוזה. לעולם אסור להקל ראש בהסכם כתוב בינינו לבין הספקים שלנו ולא, זה לא משנה אם הפכנו להיות החברים הכי טובים. הכול צריך להיות ברור מאוד ומוגדר מראש, כי למדתי על בשרי ש"מה שלא כתוב לא קיים", במיוחד בעולם העסקים.

בעידן החדש, המהיר והדינאמי לחיצת יד כבר לא מאפשרת סגירת עסקאות. ברגע שיוצאים מהפגישה קשה לזכור במה מדובר, ואם לא נכין במהירות סיכום פגישה כתוב, לא יצא דבר מהזמן שהשקענו בפגישה. ככל שהכול סגור מראש, כך יש פחות דאגות. היו בטוחים שברגע שתצוץ בעיה קטנה רק החוק והדברים הכתובים הם אלו שיעזרו. ללחיצת היד כבר לא יהיה כל ערך.....

מכינים חוזה.
בחוזה המוסכם על שני הצדדים יש לפרט בדיוק מה יקבל הספק, ומה הוא מחויב לתת בתמורה. לא מומלץ להשאיר דברים ליד הדמיון. ציפיות אשר אינן מתואמות מראש, בדרך כלל גורמות לאכזבה ולרגשות לא נעימים.

לוחות זמנים:
בעולם העסקי והדינאמי, מסתבר שגם 24 שעות לא מספיקות כדי לבצע את כל מה שרוצים, ולכן חייבים בקרה מלאה על כל תהליך העבודה מול הספק. החובה הראשונה והחיונית ביותר היא להגדיר מול הספק שלנו לוחות זמנים. הרבה פעמים עסקים הופכים להיות תלויים בספקים ועסקאות יכולות להתעכב או אפילו להתבטל, זאת בגלל שלא קיבלנו את הסחורה המבוקשת בזמן.

חשוב להפנים שכל אדם מתנהל אחרת עם זמנים ומה שדחוף לנו לא בהכרח יהיה דחוף לספק שלנו. לכן שוב אין מנוס מלחזור לתקשורת הבינאישית, עליה דיברתי בתחילת המאמר, אשר ממנה הכול מתחיל. ברגע שמראש יהיה מוגדר ה"דד ליין" לסיום העבודה, ושניכם הסכמתם עליו במעמד חתימת החוזה, לא יישאר דבר אשר לוטה בערפל, או לומר אחר כך שלא הובן.


כן, גם שליטה זו לא מילה גסה...

מכירים את המילה שליטה? אם כן, היא מתבקשת בעבודה מול ספקים.
אם לא נהיה בשליטה מלאה על כל התהליך מהתחלה ועד הסוף, קרי עדכונים שוטפים לגבי עמידה בלוחות זמנים ועוד (במידה ומדובר בפרויקט גדול). ייתכן מאוד שכאשר ניזכר לבדוק מה קורה, יהיה מאוחר מידי וחבל. השליטה והמעורבות בתהליך הכרחית, מכיוון שגם אם במקרה נעשתה טעות (שכן כולנו בני אדם...) יהיה ניתן לגלות אותה בזמן ולתקן.

רוצה שהספק שלך יהיה מוכן לעשות עבורך הכול וירצה לעבוד איתך תמיד?
הראה לו כבר בתחילת הדרך את העתיד של דרככם המשותפת, גרום לו לרצות להיות שותף לדרך, גרום לו להבין שאתה יכול להמליץ עליו לעסקים אחרים שייהנו משירותיו וכך להגדיל את ההכנסות שלו. יותר מזה, סכם איתו על אחוז קטן כתגמול על עבודות שתעביר לו, וכך הוא יהיה מחויב לך ואתה לו.

לא קשה לעבוד מול ספקים, פשוט נדרשת שיטת עבודה מסוימת. כאשר יודעים ליישם אותה, הדרך נהיית קלה ונעימה יותר.

קרין ויצמן
מנהלת שיווק ומכירות
מתחם ZOA
Karin@zoa.co.il
www.zoa.co.il









קרין ויצמן
מנהלת שיווק ומכירות.
ZOA בית ציוני אמריקה המחודש.
המקום לעסקים יוקרתיים.
http://www.zoa.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב