דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צרור עצות לעומדים להתגרש 

מאת    [ 31/07/2008 ]

מילים במאמר: 1334   [ נצפה 3935 פעמים ]

אלי דורון, עו"ד- ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) eli-doron@taxlawyers.co.il


הגעת להחלטה כי ברצונך לפרק את מערכת היחסים? את או אתה אינכם יודעים כיצד להתחיל? תמצתנו עבורכם מספר נקודות חשובות שיסייעו בתהליך:

שמירה על חשאיות

השתדלו שלא ליידע איש בדבר כוונותיכם, גם לא את האנשים הקרובים לכם ביותר. גם אם כוונותיהם של מקורביכם טהורות לחלוטין, ובעיקר אם הן כאלה, הם עלולים לפנות לבן זוגכם מתוך מטרה לקרב ביניכם, כשלמעשה תוצאת מעשיהם תהיה למעשה לקרב את בן זוגכם לפעול לפניכם.

הדבר תקף כפל כפליים כלפי בן הזוג. לעולם אל תאיימו ואל תצהירו על כוונותיכם ותוכניותיכם בטרם סיימתם את פעולותיכם באופן מסודר, שכן בכך תאפשרו לבן הזוג להיערך ולהכשיל את מהלכיכם.

התייעצות עם עורך דין מומחה בדיני גירושין

כאמור דיני המשפחה והגירושין הנם מורכבים והפכפכים במיוחד ומפוצלים על פני ערכאות משפטיות שונות (בית המשפט האזרחי ובית הדין הרבני).

מורכבותו הרבה של הליך הגירושין מחייבת מומחיות ובקיאות בשפע החוקים וההלכות ובעדכוני הפסיקה המגיעים מבתי המשפט ומבתי הדין השכם וערב. עורך דין המתמחה בתחום הגירושין ידע לבחון את המקרה המיוחד שלכם ולהתאים לכם תכנית פעולה שתפעיל את המערכת המשפטית לטובתכם.

במאמר מוסגר אנו רואים חובה לציין כי אנשים רבים המנסים לחסוך את עלות עורך הדין באמצעות ניהול הליך הגירושין בעצמם, מוצאים עצמם בסופו של יום, כשהם משלמים פי עשר ולפעמים פי עשרות ממה שהיו משלמים לו היו נעזרים בעורך דין מתאים שהיה מונע הסתבכות מיותרת בעניינם.

שירלי אשר החליטה להתגרש מיניב, סברה לתומה כי די לה למלא את טפסי התביעה בבית הדין הרבני ולתבוע גט, מזונות אישה, מזונות ילדים וכן חלוקת רכוש. שירלי, רשמה כי הסיבה שהיא רוצה להתגרש מיניב היא כי אינה חושבת שהם מתאימים, וכי היא מאוהבת בגבר אחר אשר עמו רקמה מערכת יחסים.

יניב סירב לתת לשירלי גט והגיש תביעה לשלום בית. וכך, נאלצה שירלי להישאר נשואה ליניב, מבלי לקבל מזונותיה עקב מרידתה.

אילו שירלי הייתה מתייעצת עם עורך דין מתאים הייתה נוכחת כי על פי הדין הדתי אי התאמה לבעלה אינה עילה לגירושין בבית הדין הרבני, בעוד שמערכת יחסים עם אדם אחר היא עילה לשלילת מזונותיה...

תכנון אסטרטגיית גירושין המתאימה לצורכיכם

תכנון נכון של צעדיכם להשגת מטרותיכם, יבטיח את שליטתכם במאבק הגירושין ולבסוף את השגת מטרותיכם. תכנון נכון של הליכי הגירושין כולל מספר שלבים.

השלב הראשון הנו לימוד הנסיבות המיוחדות של עניינכם והצרכים המיוחדים שלכם, כמו למשל נקודות התורפה של בן זוגכם, מכלול הרכוש שלכם, הגילאים של ילדיכם, וכדומה.

השלב השני הנו הגדרת רשימה של המטרות המציאותיות אותן ברצונכם להשיג בהליך הגירושין.

בשלב השלישי יש להכין תכנית רב שלבית הצופה את המהלכים העתידיים ומציעה פתרונות חלופיים שונים עד להשגת המטרות שהגדרתם.

הלשנות למס הכנסה

במקרים רבים, נוקטים בני זוג בהליכי גירושין, בעצת עורכי דין ממולחים, מהלכים ערמומיים המביאים לניצחונם המוחץ. "תרגילים" אלו ממחישים כיצד בהליכי גירושין קיימת חשיבות מועטה לשאלה מה אומר החוק, וחשיבות מכרעת לשאלה כיצד צריך לפעול על מנת לקבל את כל הזכויות המגיעות לכם ולמעלה מזה.

כפועל יוצא מהחיים המשותפים של בני הזוג לאורך השנים, התגלה מידע רגיש ולעיתים אף "מידע מפליל" על בן או בת הזוג. לדוגמא, עבירות פליליות מסוגים שונים, העלמות מס, גניבות מהמעביד או מהלקוחות, סודות בעלי ערך סנטימנטלי שסיפר אותם בן או בת הזוג, ולמעשה כל מידע בעל ערך או בעל יכולת פגיעה אנושה בזולת.

בן הזוג לעיתים, בעת משבר או פתיחה בהליכי גירושין מאיים על בן/בת הזוג בחשיפת המידע אם בן הזוג השני לא יפעל כרצונו. לעיתים נעשים ויתורים ממשיים, שמקורם בסחטנות חסרת גבולות. מימוש האיום יכול לפגוע בצורה ממשית בבן או בת הזוג, שכן אם מדובר בעבירות מס פליליות שלא חלה עליהם התיישנות, יכולים להיות צפויים לנישום עבירות מאסר, קנסות וכיו"ב, שלא לדבר על הגדלת ההכנסה וכך במקביל הגדלת המזונות בהתאם. לפעמים הסוגיה עולה במסגרת ויכוח על מזונות ראויים - כדי להעריך את הכנסות הבעל ולפעמים הדברים עולים במחלוקת באשר להערכת שווי עסק, חלוקת הון משותף וכדומה.

המקרה התואם ביותר להתרחשויות עוסק בבני זוג הנשואים מזה שנים ארוכות, כאשר האישה לאורך השנים התוודעה להעלמות מס, השמטת הכנסות, או לרישומיו הכוזבים של בעלה. במידה והאישה תשתמש במידע רגיש זה ותעביר מידע זה לרשויות יש לכך שני פנים צפויים. הפן הפלילי - הבעל יכול להינזק בצורה קשה על עבירותיו הפליליות, כמו כן בפן האזרחי הכנסותיו גדלות לצורכי מס ובמקביל גם למזונות.

שימוש בכלי נשק זה הנו מסוכן ויכול להסב נזק גם לאישה. יכולה לצוץ בעיה נגדית לאישה המתלוננת אשר גם היא נהנתה מעבירות המס והכנסותיו שנים רבות, ורק בעת הזאת שינתה את הלך רוחה. כלומר מטרתה הייתה לתבוע בהליכי הגירושין ולקבל את מרבית הרכוש, כמו שעמדה נחושה בטענתה שהיא "חפצה לסייע לשלטונות מס הכנסה לגבות מס אמת", בסופו של יום מצאה עצמה חסרת כל, שכן נדרשה לשלם את מחצית הסכום שנפסק כנגד בעלה לטובת מס הכנסה, מכוח חזקת השיתוף שחלה על בני זוג נשואים, ובמיוחד כיוון שנהנתה מכספים אלו והייתה מודעת למקורם.

התאמת האווירה בבית באופן שיקדם את מטרתכם

האווירה שתבחרו להשרות בביתכם היא זו שתעלה בקנה אחד עם מטרותיכם ותוכניותיכם במסגרת אסטרטגית הגירושין שתוכננה עבורכם.

כך לדוגמא, אם ברצונכם להקדים את בן זוגכם ב"מרוץ הסמכויות" ולהגיש תביעה לפניו, תדאגו "להרדימו" באמצעות התנהגות פייסנית והבעת רצון לתקן את היחסים, לעומת זאת, לפעמים התכנית תהיה לגרום לבן הזוג להגיש תביעת גירושין לפניכם על ידי הלהטת האווירה בבית.

הכנות שקטות-איסוף ראיות

"כשהתחתנתי, אמרו לי כולם כי הסוד לנישואין מאושרים הוא להביע עניין בפעילויות של בעלך.



עם הזמן, כשבעלי התחיל להתרחק ממני ולהתחמק משאלותיי, החלטתי לאמץ את עצת חברי ולהתעניין בפעילויות של בעלי, שכרתי בלש...."

איסוף הראיות הוא אחד השלבים החשובים ביותר במאבק המשפטי, שכן, כל טענה עובדתית ומשפטית "מנצחת" שתעלו בפני בית המשפט או בית הדין הרבני לא תועיל באם לא תתלווה לה ראיה חותכת.

לכן, אם החלטתם להתגרש התחילו באופן מיידי באיסוף כל מסמך וראיה שיש בהם להשפיע על תוצאות הגירושין, ובכלל זה תדפיסי בנק של חשבונותיכם המשותפים והאישיים, תלושי משכורת של שניכם, חשבוניות ודו"חות מס, פוליסות ביטוח, הקלטות, צילומים וכדומה.

זיכרו - איסוף הראיות צריך להתבצע בדיסקרטיות ומבלי לעורר את תשומת לבו של בן זוגכם לפעולה חריגה מצדכם. כך לדוגמא, מומלץ לצלם את המסמכים השונים ולהחזירם בהקדם למקומם כדי שבעלך לא יבחין בחסרונם.

ייתכן כי תזדקקו לשירותי חוקר פרטי, אשר במקרים מסוימים יוכל לסייע באיתור רכוש וזכויות שלא ידעתם על קיומם, או שיסייע בהבאת ראיות לבגידת בן הזוג- דבר אשר יקל על תביעת הגירושין, על גביית הכתובה ואף על קבלת פיצויי גירושין. בכל מקרה מומלץ להתייעץ עם עורך דין לגבי חוקיות הפעולות הנעשות באמצעות החוקר הפרטי לפני ביצוען, ובכך למנוע הסתבכות מיותר עם החוק.

פעולות חירום להגנה על זכויותיכם - סעדים זמניים

בלהט סכסוך הגירושין עלולים בני זוגכם, כפי שקורה לעתים תכופות, להתעלם מהוראות החוק, ולבצע מעשים שיפגעו בזכויותיכם הרכושיות והחוקיות, כמו להבריח ולהסתיר רכוש משותף על ידי עסקאות פיקטיביות ורישום הרכוש על שם אחרים, להבריח את ילדיכם לחו"ל או לברוח בעצמם לחו"ל וכדומה.

גם אם ידוע לכם כי בידי בן זוגכם כספים ורכוש רב, אם לא תדאגו להטיל עיקול שימנע את העלמות הרכוש, אתם עלולים למצוא את עצמכם בסוף התהליך המשפטי עם פסק דין המזכה אתכם ברכוש אשר נעלם ואיננו עוד.

כך גם במקרים של תביעות משמורת- אם בן זוגכם יבריח את ילדכם למקום לא ידוע בחו"ל (וקרו דברים מעולם) פסק הדין המזכה אתכם במשמורת על הילד לא יהיה שווה את הנייר עליו הוא רשום.

מקרים טרגיים רבים המתרחשים כאשר בעלים בורחים לחו"ל מבלי להותיר עקבות אחריהם, ומשאירים את נשותיהם עגונות לכל חייהן, היו יכולים להימנע על ידי בקשת צו עיכוב יציאה מן הארץ נגד בן הזוג בבית המשפט.

פעולה מהירה לקבלת סעדים זמניים דחופים כגון צווי מניעה, צווי עיקול, צווים לעיכוב יציאה מהארץ (של בן הזוג או של הילדים) או צווי הגנה למניעת אלימות במשפחה, הנה חלק חיוני ובלתי נפרד מתכנון אסטרטגי נכון של הליך הגירושין שלכם.

שמירה על קור רוח

תהליך קבלת ההחלטה להתגרש, ומהלכי הגירושין שלאחריו, מלווים בדרך כלל ברגשות סוערים ועזים במיוחד של כעס, פחד, דאגה וקונפליקטים רגשיים קשים. דווקא בתקופה כה רגישה שבה עומדות על הכף שאלות ובעיות שתשפענה על עתידכם, אתם נדרשים למלוא קור הרוח ושלוות הנפש שתוכלו לגייס כדי להתמודד במאבקים הצפויים לכם בהליכי הגירושין.
במחקרים רבים הוכח כי בן הזוג ששומר על קור רוח ופרופורציות ומכלכל את צעדיו בתבונה מתוך תכנון ומחשבה תחילה, לא רק שנהנה מתוצאות טובות יותר בהליך הגירושין, אלא גם משקם את בטחונו העצמי ויכול להשתקם מהר יותר ממשבר הגירושין.


רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
eli-doron@taxlawyers.co.il
הכותבים הינם שותפים במשרד דורון, טיקוצקי, עמיר, מזרחי - עורכי דין ונוטריון, המתמחה במשפט מסחרי ומיסויי. המשרד החל לפעול בחיפה, וכיום פועל בכל רחבי הארץ באמצעות משרדים ברמת גן ובטבריה. במשרד כ-40 משפטנים, בנוסף לצוות המומחים (רו"ח ויועץ-פנסיוני) והצוות האדמיניסטרטיבי.
רמת-גן: החילזון 12, (בית הקריסטל) טל': 03-6127446,
חיפה: שד' המגינים 58
טל': 04-8526693,
טבריה: הירדן 100א'
טל': 04-6717201,
רומניה-בוקרשט: רח' דומינטה אנסטסיה 10/2

פעילות המשרד כוללת פעילות מסחרית ומיסויית בינלאומיות מקיפה ללווי עסקאות מסחריות ועסקאות נדל"ן בבגרמניה, רומניה, בולגריה, גאורגיה (גרוזיה), הונגריה, פולין, ארגנטינה, ברזיל ועוד.

שאלות נא שלחו למייל:
eli-doron@taxlawyers.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב