מהי אסטרטגיה מותגית ?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מהי אסטרטגיה מותגית ? 

מאת    [ 28/07/2008 ]
מילים במאמר: 476   [ נצפה 2365 פעמים ]

 
 
אסטרטגיה מותגית מתחילה במחקר, עוברת להסקת מסקנות, בדרך עוברת בידול עם הבטחה ברורה וממשית, דרך זהות תאגידית ועד לחיוך שלך כל הדרך לבנק.

אסטרטגיה מותגית, הינה הדרך, היא המסע שעוברת הפירמה כדי למכור את מרכולתה ולהציג את הבידול האמיתי שלה בפני צרכניה ובתמורה למלא את כיסך במרשרשים.

אסטרטגיה מותגית צריכה קודם לכול לענות על השאלה היכן ימוקמו המאמצים השיווקיים שלך?. ולנו ב Mesh Branding דרושים לכך מחקרים.

לאחר תהליך המחקר יתבהרו השמיים ויהיה ברור לאן לכוון את עיקר הכוחות השיווקיים של הפירמה.
אחרי השאלה מי הם הצרכנים הפוטנציאליים, יש לשאול - מה אתה יכול להציע לאותה אוכלוסיה שלא הוצע לה עד עכשיו?.

הפירמה חייבת להציע הצעה שתהייה חדשה יותר ועדיפה על ההצעה הקיימת בידיהם היום.
זוהי דרך אגב ההבטחה שלך ללקוחותיך, זוהי ההצעה שהמבדיל בינה לבין האחרות, היא התועלת המושגת בעיני הצרכנים, תועלת הקיימת במוצר שלך ושל הפירמה שלך בלבד.
במידה ואפיינת את הצרכנים שלך ובמידה ויצרת לכבודם תועלת ממשית הרי שהדרך בירורה לך ויש בידך תחילתה של אסטרטגיה מותגית - כזאת, שתשמש אותך כמפת הדרכים של הפירמה ואשר לא רצוי לפנות ממנה ימינה או שמאלה.

יצרן ממתקי שוקולד - אחד מבין לקוחותינו - החליט - לאחר שקיבל והסכים לאסטרטגיה המותגית שהמלצנו לו - כי נפלה לידיו הזדמנות עסקית נפלאה להבאת מוצר משקה מתוק לארצנו, לו היה ברור כי המוצר צריך להישען על פלטפורמת המותג שלו ולשווק אותו בכפיפה אחת עם מוצרי השוקולד.

לכאורה זהו ניצול מצוין של משאבים וחסכון כספי של הפירמה אך בטווח הרחוק הצעד הזה היה יכול לגרום נזק למותג, אם בגלל ויתכן והיה נכשל או אם בגלל שהיה מצליח אבל תחת הבטחה שונה מהבטחת המותג אותה כללנו באסטרטגיה שבנינו- במילים אחרות היה הרבה מה להפסיד.
אנחנו ב Mesh Branding המלצנו לו לפתוח חברה בת שתטפל במשקאות ללא קשר לאסטרטגיית מכירת השוקולד.

אסטרטגיה, היא לא קונסנסוס לאומי של כוכב נולד. היא לא חייבת להיות כל מה שאנשים מצפים ממך, רוצה לאמור - אינך ליכול להעביר שאלון בין הלקוחות הפוטנציאליים במטרה להבין מה היו הם מצפים מחברה כמו שלך ואז לבצע זאת. עליך ליצור הצעה שיווקית שהם לא ציפו לה. (יתרה מכך, רוב המותגים המצליחים בעולם הינם משהו שצרכנים לא ביקשו או ציפו לו). המטרה היא לגרום לבאז תקשורתי חזק אצל קבוצה קטנה של צרכנים ואלה מן הסתם יעשו את העבודה. הם יהיו הסיבה להצלחה ואותם יחקו כולם.

בכדי ליצור אסטרטגיה שלמה של מיתוג יש לפעול מהעומד בראש הארגון מכיוון שזהו תהליך בעל מרכיבים רבים.

לכל המותגים המצליחים ישנו דבר אחד במשותף יש להם הבטחה מאוד ברורה והיא לאו דווקא לספק רק מוצר או שירות מכיוון שאם זאת הייתה הסיבה היחידה ניתן היה לקנות מוצר או שירות כזה דומה רק בגלל שמחירו נמוך יותר. במקרים רבים למחיר אין כל משמעות, אנשים יחצו ערים והרים כדי לרכוש את המותג אליו הם כמהים והכול בגלל שהחלטתם אינה פרגמאטית אלא רגשית גרידא.

ללקוח יש בדרך כלל יחס רגשי למותג, יחס זה הוא קשר כל כך חזק בין המותג ללקוח עד שתמיד יהיה מישהו שישמור על כך.
גדעון כלימיאן, מומחה לאסטרטגיה מותגית, מנהל ובעלים של Mesh Branding LTd החברה הישראלית מהמובילות בארץ בתחום בניית המותגים.
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב