דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון לשינוי קריירה באמצע החיים 

מאת    [ 27/07/2008 ]

מילים במאמר: 868   [ נצפה 4128 פעמים ]

אימון לשינוי קריירה באמצע החיים©


שירית בן- ישראל, מנכ"לית STS בע"מ
מומחית לפיתוח א/נשים מובילים בארגונים ובעסקים



רגע ההארה- את רוצה שינוי
את הרגע ההוא, ביום המסויים בו קמת ואמרת לעצמך "זהו, אני לא יכולה יותר" תזכרי תמיד. זה היה הרגע, בו החלטת להפסיק לרצות את כל העולם והתחלת לרצות את עצמך. זה היה הרגע בו הפסקת לדבר על סיפוק, עניין והחשק שאבד והחלטת למצוא אותם בחזרה. זה היה הרגע, היקר מפז בו, למרות שעבדת לא מעט שנים באותו מקום או בכמה, ולמרות שהגעת לתפקיד ניהולי, הרגשת שאת פשוט לא יכולה יותר. ובניגוד למאות ואלפי רגעים דומים לפני הרגע ההוא, ברגע המסויים הזה הפסקת להזיע והתחלת להעיז, ופרגנת לעצמך לזוז.

הארה מייצרת הערה
הודעת לבוס או לבוסית, שחשבו שכמה ימים של חופשה ירפאו אותך מהשיגעון, שיתפת את בן הזוג שנכנס להלם רגע לפני שהביע שמחה. שיתפת את ההורים שלך ושלו, שפעם נוספת שיתפו אותך בנפלאות החזקת אותה משרה משך 45 שנים ויותר. ולאחר שביצעת את כל המהלכים הבנת, שאת ועצמך יוצאות למסע סולו. את המלכה ולא במדבר, כאן ועכשיו בכרך או בכפר. קצת מפחיד, קצת מאיים, עמוס בשאלות, תהיות וחששות. מנגד, את שוב מחייכת, כמעט מאושרת, למרות שעדיין אין לך כיוון. רק המחשבה על החופש, השחרור, היכולת להתחיל לחשוב על משהו שתמיד רצית מחזירות לך את הגאווה, האהבה והתשוקה לחיים ולפנים.

הפחד הופך לדחף
פחדים. פחד משינוי, פחד ממה יגידו עלייך, פחד מדיבור על כסף, פחד משיווק, פחד מניהול עצמך או אחרים, פחד מאבדן הכנסה, פחד מחוסר הצלחה, פחד שטעית. כל פחד לבד עלול לעצור אותך לזמן ארוך בחיים. התחברות של כמה פחדים בתודעה שלך עלולה לעצור חיים שלמים מלהיות ממומשים. למדי את הפחדים, קראי להם בשמות, התיידדי עימם, דברי עליהם עם חברות המצויות בתהליכי שינוי ממש כמוך, חשפי אותם בקבוצות למידה לפיתוח אישי ועסקי, הפכי אותם למשחק ותראי שברגע שתלמדי לשלוט בהם, במקום שישלטו בך תמריאי לגבהים.
היום בו תפסיקי לרצות למצוא חן בעיני העולם, יהיה היום בו תתחילי להשפיע על מהלך חייך המקצועיים. אמת, זה לא פשוט, זה לא קל, זה כרוך באבדנים, בעיקר של פחדים, אמונות מגבילות ולעיתים סביבה לא תומכת, שמנסה לעצור אותך בכדי שתרגיש לא מאוימת. אך זה מצמיח וזה כדאי.
את רוצה לעבוד מהבית
ילדת ילד ראשון אולי שני ויותר והחלטת, שאת רוצה להיות יותר בבית. הרעיון המנחה אותך הוא הרצון שלך להיות בשני העולמות, להיות 100% עבור ועם הילדים ולהיות 100% עבור העבודה שלך. הדרך למיזוג בין 2 העולמות קשורה להעתקת העבודה מהחוץ את הבית.

ואולם, הימצאות העבודה בתוך מרחב הבית עלולה להקשות עלייך לעבוד. 4 תובנות בסיסיות שעליהן תוכלי לבנות את הקריירה השניה שלך מהבית תסייענה לך לצעוד לתוך חלום העבודה מהבית ביתר קלות:

1. תביני שעבודה מהבית הינה עבודה זהה לעבודה ממשרד בעיר. זה שאת בבית לא אומר שאת משחקת...וגם לא אומר שאת גולשת מידי שעה לטפל בנושא אחר בבית כמו בישול, ניקיון ועוד.
2. תגדירי לעצמך טריטוריה- מקום עבודה, רצוי חדר שניתן לסגרו, אם לא ניתן אפשרי להקצות לעצמך מרפסת או פינה אחרת בבית.
3. תגדירי גבולות- שתי מילות מפתח בחיים בכלל ובעבודה מהבית בפרט- שעות עבודה ושעות משפחה- הגדרה בהירה ומדויקת של התחומים וקווי הממשק ביניהם היא אחד מיסודות ההצלחה של עבודה מהבית.
4. זמן מצוי הוא זמן רצוי- תמפי את הזמנים השקטים בבית, בהם איש מלבדך אינו נמצא, בכדי לבנות לך לוח זמנים שיאפשר את הגמישות המרבית במילוי משימות עבודה ומשימות משפחה.

ומיד לאחר שהפנמת את 4 היסודות לעבודה שפויה מהבית, תוכלי ליישם את 12 הטיפים שיבטיחו איזון הרמוני בין שני העולמות היקרים לך:
1. תתלי שלט על דלת האינטרקום ושני על דלת המשרד, כך תדעי את וידעו בני הבית שזה חדר העבודה שלך.
2. במשרד כמו במשרד כדאי שתרגישי ותיראי טוב. לא מומלץ לעבוד בפיג'מה. בבוקר התנהגי כמו שהיית מתנהגת אילו יצאת לעבודה במשרד מחוץ לבית: לבוש, איפור וכל השאר.
3. תגדירי לו"ז יומי לשעות המשרד ותדבקי בו.
4. תגדירי שעות קבועות למשימות הפחות אהובות עלייך כמו שיווק, חשבונות וכ"ב. מאחר ואת הבוסית של עצמך את עלולה למצוא עצמך מתפתה לברוח מהן ולא יהיה מי שיחזיר אותך למסלול.
5. אם שכנה מבקשת לבקרך בשעות המשרד תנתבי אותה לביקור ב"שעות הבית" לא "בשעות המשרד".
6. תקצי שעות למשימות חוץ. לא טוב היות האישה 24 שעות באותו בית.
7. תקצי זמן לטיול, בית קפה וישיבה עם קולגות מחוץ לבית.
8. כשאת עובדת ומישהו מצלצל ושואל היכן את תעני "אני במשרד". נכון שהמשרד בבית אבל את במשרד, משמעו עובדת ולא מטפלת בבית. ככל שתתאמני על ההפרדה במוחך בין שעות המרד לשעות הבית כך תקלוט הסביבה טוב יותר את חשיבות הסיוע לך.
9. למדי את זכויותייך בהקשר להטבות מס בגין עבודתך מהבית: שכ"ד, חשמל, מים, ארנונה, ועד בית, כיבוד ועוד.
10. המסר לעצמך וללקוחות חייב להיות שהעסק פועל רק בשעות עסק ולא 24 שעות ביממה, אחרת תיכנסי למלכודת השעבוד.
11. ארגני לך הכרה ותמיכה מעשית של המשפחה, בגלל קירבתם לעסק רצוי שיתמכו ויבצעו עבורך משימות שונות: שליחויות, הקלדות, תחזוקת מחשב ועוד.
12. מילות מפתח לעסק מהבית: טריטוריה, גבולות, אסרטיביות, ניהול זמן, גמישות מתוכננת, ארגון, שיתוף המשפחה, תכנון.

כל אישה נולדה להצליח. כל אישה יכולה יותר. יותר ממה שהיא מודעת לו, יותר ממה שהיא עושה, יותר ממה שהיא מרשה ומפרגנת לעצמה. סוד ההצלחה טמון בשחרור מהתנהלות על פי ציפיות, רצונות והגדרות של אחרים והתחלת פעילות ממקום פנימי ואותנטי. הכי פשוט שאפשר. מה את רוצה? מי יכול לסייע לך? ועכשיו, הרגע הנכון להתחיל. תאמיני בך, בזכות שלך ובסיכויים להצליח ותראי שתמצאי כיוון ותצליחי.


בהצלחה


כל הזכויות שמורות לשירית בן- ישראל



שירית בן- ישראל
מנכ"לית STS
הדרכה לעיצוב אנשים מובילים בע"מ

יועצת ומאמנת ניהולית ועסקית
MSM במנהל עסקים ן-15 שנות נסיון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב