דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חוק האהבה 

מאת    [ 27/07/2008 ]

מילים במאמר: 604   [ נצפה 2602 פעמים ]

עניין ידוע הוא, שאנשים מאוהבים לוקחים עמם את אהובם לכל מקום שאליו הם הולכים. האמת היא שאדם מאוהב הוא בן השיחה המשעמם ביותר: הוא איתך, אבל כל הזמן חושב על מושא אהבתו הנפלא/ה, היפה, החכם/ה, המקסים/ה, החמוד/ה, וכל תיאור אחר שניתן לגזור מעולמם הנשגב של "המאוהבים".

לעומת זאת, אם תשאל אותי ליד מי ישבתי היום ברכבת לעבודה במשך חצי שעה, או לצד מי המתנתי בתור לרכישת כרטיס לחצי הגמר של מכבי, כמעט בטוח שלא אוכל לענות לך, משום שבזמן ההמתנה בתור או בנסיעה ברכבת חשבתי על אנשים ועל נושאים אחרים.

מסקנה: הקירבה או הריחוק הגשמיים אינם הקירבה או הריחוק הפנימיים שלנו. אנו חיים את חיינו הפנימיים, חושבים, מרגישים ומדמיינים את מה שאנו מרגישים קרובים אליו, את מה שאנו באמת רוצים.

השתוות טבעית

 אם נתבונן בחוק השתוות הצורה הפועל בטבע, נבחין שאין כאן שום חידוש. אנו מסוגלים לראות רק מה שמכשיר הקליטה שלנו, למשל העין, מסוגל לקלוט מתוך השתוות הצורה.

העין האנושית מכוונת לאורך גל המתאים לטווח שבין הצבע הסגול לבין הצבע האדום. לכן איננו מסוגלים לקלוט בעין בלתי מזויינת אורך גל הגבוה מן הסגול, למשל אולטרה-סגול. הדבורה רואה אורך גל אולטרה-סגול וכך היא מסוגלת לאתר פרחים מסוגים שונים, ולעומת זאת היתושים קולטים את אורך הגל המתאים להם, ולכן יכולים "להתביית" לך ישר על הוורידים.

חוק השתוות הצורה פועל כאן באופן מוחשי מאוד!

כולנו יודעים שהמציאות מורכבת מתדרים רבים שאותם איננו מסוגלים לקלוט, אך הם משפיעים על חיינו, לדוגמה: קרני רנטגן, או גלי רדיו. אם רק נצטייד במכשיר קליטה מתאים, המתרגם את הגלים הללו לאורך הגל המתאים למכשירי הקליטה הטבעיים שלנו - האוזן, העין, האף והחיישנים האחרים שבגופנו - נוכל להכיר בקיומם של הגלים הללו באוויר.

למשל, אשאל אותך שאלה: האם משודרים כרגע שידורי רדיו בגלי צה"ל?

בהנחה שאתה אדם רציני, הסומך על מה שרואות עיניו ושומעות אוזניו, תענה לי שאינך יודע. אבל אם נפעיל מכשיר רדיו בתדר של 96.6 FM, התדר שבו משודרים שידורי הרדיו של גלי צה"ל, נדע את התשובה האמיתית.

מה יצר מכשיר הרדיו? הרי אין בתוכו שדרן או זמר קטנים שמנעימים את זמננו. מכשיר הרדיו בסך הכול מכוון לתדר שנמצא באוויר גם לפני שהפעלנו אותו. הוא מסייע לנו לתרגם את המסר שייצרו בתחנת הרדיו, מתדר שאינו מוחשי עבורנו לתדר שהאוזן מסוגלת לקלוט.

קרובים ורחוקים

 כשאנו משתמשים במושג "קרובים", אנו מתכוונים ל"דודה חנה מעפולה" או ל"רמי הבן של מרים אחות של סבתא", שאותם לא ראינו מאז החתונה. לעיתים אנו גם משתמשים במושג זה כדי להדגיש את קירבת הדעות בינינו. אם שנינו מאמינים שצריך לבצע שינוי חברתי במדינה, הרי אנו קרובים בדעותינו; לפעמים אנו משתמשים במושג זה כדי לבטא את מידת האהבה ההדדית בינינו. שנינו חושבים זה על זה ורוצים שיהיה טוב ונעים בחיים איש לרעהו ובכך אנו מרגישים קרובים.

אולם מהי קירבה רוחנית?

השתוות צורה רוחנית

 גם בעולם הרוחני, ממש כמו בעולם הגשמי, פועל חוק השתוות הצורה, אלא שכאן לא מדובר על השתוות של תדרים או אורך גל אלא על השתוות וריחוק בין כוונות.

בעולם הרוחני מודדים רק את ה"כוונות" (המחשבות). האדם, לפי טבעו, חושב על עצמו ועל תועלתו הפרטית, ואילו הכוח העליון המפעיל ומנהל את המציאות כולה ואת חיינו פועל רק על מנת להשפיע - לתת, מתוך אהבה. לכן במישור הרוחני קיים היפוך צורה בין האדם לבין הכוח המנהל את חיינו.

לפיכך, אם ברצוננו להכיר ולהבין את הנהגת העולם, עלינו לרכוש את תכונת ההשפעה. כל עוד נחשוב רק על עצמנו ועל טובתנו האישית, לא נוכל להכיר את הסיבות למה שמתרחש סביבנו ובתוכנו, כיוון שנישאר במצב ההפוך למצבו של הכוח העליון. רק אם נמצא את הדרך להתעלות מעל לאגואיזם שלנו ולפרוץ לעולם חדש שכולו השפעה - נתינה, אהבה וחופש מדאגה לעצמנו, נשיג את מידת השתוות הצורה שאליה עלינו להגיע אז נזכה לחוות את האושר ואת הטוב, כמו שאמרו חז"ל: "מה הוא רחום, אף אתה רחום, מה הוא חנון, אף אתה חנון...".

"קבלה לעם" מטעם קבוצת המקובלים "בני ברוך" הוא עיתון הכתוב "בגובה העיניים" ושואף להעביר את חכמת הקבלה האותנטית בשפה פשוטה, קלה ומדעית. "קבלה לעם" הוא עיתון א-פוליטי, לא מסחרי ומטרתו היא להפיץ בצורה חופשית וללא תשלום את הידע העצום הטמון בחכמת הקבלה.

לקריאה נוספת:

התגעגעתי, אז באתי... החברים של נטאשה מדברים קבלה



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב