דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מרחב כפרי סולארי 

מאת    [ 25/07/2008 ]

מילים במאמר: 564   [ נצפה 3277 פעמים ]

מאת: יוגב שריד - מנהל אגף כלכלה ופיתוח עסקי - תנועת המושבים

משבר האנרגיה העולמי והגברת המודעות לאיכות הסביבה ולייצור "חשמל ירוק" הביא למגמת פיתוח מואץ של מקורות אנרגיה מקומיים שיהוו אלטרנטיבה למקומות של דלקים מחצביים.
מדינת ישראל תלויה כיום בייצור אנרגיה ואספקת דלקים מארצות אחרות ומושפעת מאוד מחוסר היציבות הקיים בשוקי העולם.
מדינת ישראל היא מדינת שמש, כמות קרינת השמש השנתית היא כ - 2000 קילו-וואט שעה למ"ר, נתון זה הופך את ישראל לפוטנציאל גדול לספק אנרגיה שימושית רבה לא מזהמת ובעלות נמוכה.

כיום בישראל ישנם יותר ממיליון קולטי שמש ביתיים לחימום מים, מרביתם מיוצרים בישראל. קולטים אלו מספקים כמות אנרגיה השווה לכ 2%-3% מהצריכה הלאומית.

אנרגיה סולארית הינה התעשייה בעלת אחוזי הצמיחה הגבוהים ביותר בתעשיית האנרגיה העולמית. בשנים האחרונות בולטת במיוחד הצמיחה בתעשיית האנרגיה הסולארית הפוטווולטאית (ייצור חשמל מאנרגיה סולארית), וזאת בעיקר בשל תוכניות feed-in tariffs שהחלו בגרמניה ב- 2004 ואליה הצטרפו ספרד, איטליה, ארה"ב, יוון, קוריאה, צרפת , קנדה ומדינות נוספות ברחבי העולם, המשמעות של תוכנית זאת היא מכירת חשמל המיוצר מאנרגית השמש במחיר הגבוה פי 4-5 מהמחיר אותו הצרכן משלם.

בנק ההשקעות CIBC מעריך שהצמיחה בשוק האנרגיה הפוטווולטאית תהיה בין 40% ל-50% בשנה עד סוף העשור הנוכחי.
בתחילת חודש יולי נכנסה לתוקף תקנה של רשות החשמל אשר עיקרה ייצור חשמל מבוזר על ידי מיתקנים קטנים פוטו-וולטאים לצריכה עצמית והעברת עודפים לרשת.
עיקר התקנה מדבר על מכירת חשמל במחיר של 2.01 ש"ח (לעומת קניה במחיר של כ 50 א"ג), לרשת החשמל בהתחייבות של המדינה לקניית החשמל למשך 20 שנה .
התקנה מדברת על "תחנה" שתייצר עד 50 קילו ואט לשעה, צריכת בית רגיל בממוצע 3.5 קילו ואט לשעה.
סך התקנה הוא על 50 מגה וואט (בשיטת כל הקודם זוכה).
תנועת המושבים ראתה בתקנה זו כהזדמנות מצוינת להשתמש במבנים הקיימים במושבים ולא פחות חשוב לתרום לאיכות הסביבה המקומית והעולמית.
לפיכך תנועת המושבים וחברת "מילניום אלקטריק" הקימו את חברת "מילניום מושבים" אשר תממש את הפוטנציאל הגלום במושבים ובמבנים החקלאים הקיימים בו.

מילניום אלקטריק הינה חברה ישראלית, החברה מייצרת פאנלים פוטו וולטאים, משווקת ובונה תחנות פוטו וולטאיות בפריסה בין לאומית.
החברה הינה מהמובילות בעולם בפיתוח ושיווק מערכות המפיקות אנרגיה חשמלית ותרמית מאנרגיה סולארית באמצעות תאי שמש פוטוולטאים בטכנולוגיית הPVT ( הקולט הייחודי של החברה מכונה MSS ).
קולט ה MSS משמש להפקת אנרגיה חשמלית פוטו וולטאית לבתי מגורים, מפעלים ומוסדות וכמוצר נלווה מייצר אנרגיה תרמית המשמשת לצריכה פרטית, מפעלים ותחנות קו-גנרציה.
מטרה הפרוייקט של מילניום מושבים הינו להציע "פרוייקט מפתח" לייצור חשמל פוטו וולטאי ביחידות של עד 50 KW לשעה ( כ 500 מ"ר גג).

חברי המושבים בעלי המשקים שלהם ישנם לולים, רפתות,בתי אריזה, מחסנים ומפעלים קטנים ידרשו להעמיד את גגות המבנים לרשות הפרויקט ולהשקיע 15% מעלות ההקמה.
חברת מילניום מושבים תספק את כל המימון הדרוש (85%) ותבצע את כל תהליך הרישוי, התכנון, המימון, ההקמה, התחזוקה, התפעול וניהול התקבולים ממכירת החשמל למשך 20 שנה.
בעל הנחלה יקבל 15% מרווחי הפרויקט לשנה למשך 10 השנים הראשונות ו 20% מרווחי הפרויקט לשנה ל 10 השנים הבאות, לאחר 20 השנה "התחנה" עוברת לרשות בעל הנחלה, לפעילות זו ישנם תוצרי לוואי חיוביים, אחד מהם הינו מים חמים, בעל הנחלה יוכל להשתמש בהם בכמות גדולה הן לשימוש ביתי, חקלאי, או כל שימוש אחר.

תנועת המושבים רואה את קידום המיזם הסולארי כחלק מהפוטנציאל הכלכלי הקיים במשק החקלאי ובשימוש במבנים החקלאיים המאושרים של בעל הנחלה וכאשר פרויקט מסוג זה הינו גם בעל תרומה משמעותית לאיכות הסביבה ושמירת משאבי הטבע, מחזק הדבר את חיוניותו וחשיבותו למדינת ישראל בכלל ולמרחב הכפרי בפרט.

נתונים נוספים והבהרות ניתן לקבל באתר האינטרנט www.solar4u.co.il
או בטלפון 09-7441100

נתונים נוספים והבהרות ניתן לקבל באתר האינטרנט www.solar4u.co.il
או בטלפון 09-7441100



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב