דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם אתם אנשי צמר דפן? 

מאת    [ 23/07/2008 ]

מילים במאמר: 445   [ נצפה 2156 פעמים ]



עצמאות ובגרות אמיתית פירושה לקחת אחריות מלאה על חייכם / מאת יואב ברנזון





הפחד להתמודד



אנשי צמר גפן הם אנשים המנותקים מהמציאות האמיתית של החיים. הם פוחדים להכיר במציאות כפי שהיא, ולכן במקום לקחת אחריות עם החיים ולזרום איתם ולא נגדם הם הופכים לאנשים נוקשים, אידיאליסטיים, קיצוניים, מורכבים, עצלים והססניים.



ישנם אנשים שגודלו ללא מסגרות - ולא למדו כיצד להשתלב בחברה. ישנם אנשים שהוריהם לא העיזו לחנכם ביד תקיפה - והם פונקו בהגזמה. ישנם אנשים שגודלו ללא הורים אלא על ידי סבא או סבתא - וקיבלו יד חופשית מדי בגיל צעיר מדי. ישנם כאלה שברחו ממסגרות והתרגלו לחיות ללא הכוונה של אנשים בוגרים מהם. וישנם אנשים שכל חייהם טופחו והיו מוגנים על ידי אח גדול, אבא, אמא או בן זוג חזק - ומעולם לא למדו להתמודד לבד עם המצוקות והבעיות של עצמם.



פרגמאטיות ואיזון



אנשי צמר גפן הם אנשים שאינם יודעים מהי פרגמאטיות ואיזון. הם ילדותיים, עקשנים, מפונקים וחסרי אחריות אישית. הם אינם מאפשרים לעצמם להתפתח, משום שהם חוששים להתמודד עם החיים. זכרו, ללא התמודדות - אין צמיחה, כי זה בלתי אפשרי לצמוח ללא מאמץ, ללא השתדלות, ללא ניסיון, ללא קורבן וללא קשיים וכישלונות.



אנשי צמר גפן הם אנשים החדורים אידיאליים ורעיונות נשגבים - אבל אין להם את המשמעת, הכלים, הכוח, והמוכנות לממש את הרעיונות הללו לאורך זמן. הם נבהלים מכישלונות, במקום להבין שכישלונות הם חלק בלתי נפרד מההצלחה. הם מרימים ידיים מהר מדי - במקום להבין שרק נחישות ואמונה הם אלה המביאים לניצחון. הם מבקרים את עצמם על כל טעות - במקום לתפוס שהם לא חיים באוטופיה אלא בעולם אנושי ומלא פגמים. הם חיים על פי נוסחה תיאורטית - במקום לחיות על פי ההרגשה, הלב והיום יום. הם חיים בסרטים וסוגדים לסרטים - במקום לגלות את הקסם האמיתי של החיים עצמם.



להתנתק מכל ההגנות - ולצאת לחיים



אם אתם אנשי צמר גפן - עליכם ללמוד לאט ובהדרגה להתמודד עם החיים לבד, לגמרי לבד. עליכם ללמוד לקבל החלטות עצמאיות, בלי עזרה מאף אחד. עליכם לקחת אחריות מלאה על ההחלטות שאתם עושים, בלי להאשים אף אחד. עליכם ללמוד לסמוך רק על עצמכם ועל כישרונותיכם, לא על אף אחד אחר.



זכרו, עצמאות פירושה אחריות אישית של מאה אחוז. לכן, מי שרוצה להיות עצמאי במקום להיות מקופל בתוך צמר גפן, חייב להכיר בעובדה הפשוטה, שהכול - אבל הכול - תלוי רק בנו. עליו להבין שאם הוא רק יתחיל לתת לעצמו את האפשרות להתמודד עם החיים לבד ובכוחות עצמו - הוא יצליח מעל למשוער. עליו להעריך את עצמו ואת היכולות שלו. עליו להתחיל ולהכיר את העוצמות שלו. עליו לתת לעצמו את ההזדמנות לבטא את הכוחות שהוא הסתיר והחביא בתוך תוכו במשך שנים של ההסתתרות והתפנקות.



וטיפ לסיום: מי שמקופל ומוגן בצמר גפן - פשוט לא מכיר את עצמו. הוא מכיר רק את הצד התלותי וחסר האונים שבו.






יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב